hey dames ik heb dinsdag een curretage gehad, en ben donderdag eigenlijk al wat gaan sporten thuis.. want heb werkelijk nergens last van na die curretage, merk niet eens dat ik het heb gehad.. zoals buikspier oefeningen en bil en been oefeningen.. maar krijg daarna toch wel wat last van me buik.. nu mijn vraag, vanaf waneer kan je eigenlijk gaan sporten na een curretage? moet je eeerst wachten tot je weer ongi bent geweest ofzo?.
Volgens mij zit er geen vaste data aan wanneer je weer mag beginnen met sporten Wel lijkt het me niet zo'n goed idee om gelijk al stevig te gaan sporten als je net je curretage achter de rug hebt en daarna dan ook echt buikpijn krijgt! Ik denk dat je je lichaam even de tijd moet geven om te kunnen herstellen en bijvoorbeeld wanneer het bloeden is gestopt, of 2 weken na je curretage je weer kan gaan beginnen met oefeningen, vooral de buikspieroefeningen dan Sterkte verder met het verlies en een beetje rustig aan nu kan echt geen kwaad hoor! Ik heb zelf namelijk 3 weken lang last van mijn buik gehad na mijn curretage, dus kan je aanraden om rustig aan te doen!
thnx.. weetje omdat ik nergens last van heb, voel me heel normaal net als anders... daarom denk ik steeds ohw kan geen kwaad, laat toch maar beetje sporten, maar daarna voel ik het dus wel in me buik.. me man zegt ook doe het gewoon ff rustig aan..