verband tussen de pil doorslikken en moeilijk zwager worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SuusjeLove, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ik vraag me af of er een verband is tussen de pil doorslikken en moeilijk zwager worden.
    Ik heb namelijk de laatste 5 jaar altijd door geslikt...
    Stopte 4x per jaar...

Doe er nu al bijna 1 jaar over om zwanger te worden.
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee?!

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    toen ik gestopt was met de pil deed ik er 8 maanden over helaas een miskraam na de miskraam 2 maanden niet ongesteld geweest en nu na 5 maanden weer zwanger dus of het nou door de pil komt ik weet het niet .
    ben je al begonnen met onderzoeken na een jaar mag je naar fertiliteiten (gyn)

3. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Mja.. Misschien niet wat je wilt horen, maar ik heb 10 jaar de pil praktisch elke maand doorgeslikt en was daarna in ronde 2 zwanger.. Maar misschien hebben wij wel gewoon heel veel mazzel gehad, dat kan natuurlijk.
    Ik zou het eens met je huisarts of gyn overleggen als je denkt dat het wat met elkaar te maken heeft. :) Hopelijk mag ook jij snel zwanger zijn van een prachtige plakbaby.

4. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Bedankt voor jullie snelle reacties...
    Ik heb dat op advies van huisarts gedaan... En vriendinnen zeiden toen meteen dat is niet gezond... Heb ik me niks van aangetrokken en gewoon door geslikt.

Maar nu krijg ik natuurlijk te horen zie je wel...
    En daarom twijfel ik nu...

Maar gelukkig ligt het daar dus niet aan...

Ik moest volgende maand terug naar HA voor verwijskaart...
    Maar hoop zo dat het niet nodig is...

5. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Hoezo is het volgens je vriendinnen niet gezond om de pil door te slikken dan?

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb 5 jaar de pil ook praktisch doorgeslikt en ben 2 zwangerschappen in de eerste ronde zwanger geworden en bij de 3e zwangerschap in de 2e... Dus ik denk eerlijk gezegt niet dat de pil zo heel veel kwaad kan.

7. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Dat wisten ze zelf niet eens... Omdat het gewoon niet de bedoeling was zeide ze...

8. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Die reactie van dat 't niet gezond is om de pil door te slikken ken ik.
    Mij hebben ze dat enorm vaak gezegd (heb 'm 4 jaar doorgeslikt - ik stopte eerste anderhalf jaar zelfs nooit).
    Heb er door die reacties paar keer naar gevraagd bij gyn en hij zei dat dat geen kwaad kan - ook niet bij later eventueel zwanger worden.

Blij de positieve noten hier te horen.

Hoop voor je dat je heel snel een positieve test in handen hebt!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.854
    19.222
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn huisarts heeft ook altijd gezegd dat het echt geen kwaad kan. Uiteindelikk heeft het bij ons ook wat langer geduurd voor ik zwanger werd, maar of dat aan de pil ligt? Je weet het natuurlijk nooit, maar ik denk zelf van niet. De berichten die je leest dat het kwaad zou kunnen, komen voor zover ik heb gezien nooit van medici maar van leken. Laat maar lullen, denk ik dan.
    Doorslikken niet de bedoeling? Nee... Een gereguleerde cyclus van precies 28 dagen waain de eisprong wordt onderdrukt is zeker wel de bedoeling. ;) Ik vind dat echt een flauwekul argument. Als het slikken van hormonen op de lange termijn je vruchtbaarheid beïnvloed, dat kun je dat heus nie voorkomen door een stopweek in te lassen.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn zusje heeft juist op aanraden van HA de pil langere tijd doorgeslikt (inmiddels ook al 2,3 jaar denk ik). Zij had altijd vreselijke hoofdpijn in haar stopweek.
    Ze is in januari gestopt met de pil en was in ronde 4 zwanger.
    Je moet ook nog weten dat ze daarnaast ook een te trage schildklier heeft.... dus voor haar is het überhaupt vlot gegaan!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Ik heb ook zo'n 5 jaar lang een (heel zware) pil doorgeslikt op advies van de gynaecoloog. Ik was toen ik stopte, de maand erna direct zwanger van mijn eerste. 1 jaar later in de 3e ronde zwanger van de tweede.

12. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier 13 jaar de pil genomen en amar 1 stopweek in het jaar gedaan.
    En de 3de ronde zwanger.En na de bevalling ook weer de 3de ronde zwanger.

Dus het zegt helemaal niks over vruchtbaar zijn of niet.

Als het wat langer duurt voor jullie dan zal dat ook het geval zijn geweest als je braaf elke 3 weken een stopweek invoerde.

Succes met zwanger worden

13. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ja, zo ken ik er ook nog wel een paar. Je vriendinnen bang maken met rare verhalen zonder dat je het weet waar je het over hebt is ook "de bedoeling niet", en dat doen zij ook gewoon. ;) En dan nog over een heftig en gevoelig onderwerp als zwanger worden ook, bah.

Vertel ze maar dat ze hun huiswerk moeten doen voordat ze jou op stang gaan jagen met dit soort onzin zonder argumenten.

Succes met zwanger worden, ik hoop dat je snel een positieve test in handen mag hebben!

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.854
    19.222
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Da's duidelijke taal... En ik ben het er helemaal mee eens!

15. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Thanks lief van je...

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Over de pil doorslikken, geen idee.
    Maar ik keek naar je cycluslijstje en wellicht moet je eens naar je LF kijken. Als een cyclus maar 21 dagen is, heb je of je ei erg vroeg en 14 dagen LF (lijkt me prima) of je ei op dag 14 en een te korte LF... Ik heb begrepen dat korter dan 10 dagen niet goed is. Misschien een punt om aan je ha voor te leggen?

17. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Mijn LF is 11 dagen... En dat is opzich niet erg...
    Moet minimaal 9 zijn...

18. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    Interessant topic. Heb zelf ook de pil langere tijd doorgeslikt en vroeg het me ook af. Goed om te zien dat er meiden zijn die ook de pil langere tijd hebben doorgeslikt en die wel vlot zwanger werden!

19. Snoopy77

Snoopy77 Lid

17 okt 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Oh wat fijn te lezen dat er meer meiden zijn zoals ik!

Op aanraden van de HA heb ik 7 jaar doorgeslikt met enkele keer een stop. Had altijd tijdens de gehele stopweek migraine vandaar dat hij aanraden om door te slikken. 8 jaar geleden een jaar aan de anti-epileptica gezeten omdat dat zou helpen. Dat hielp inderdaad en daarna de pil continu doorgeslikt.
    Op een gegeven moment durfde ik niet eens te stoppen met de pil wegens de migraine aanvallen. Nu sinds 6 jaar heel erg gelukkig met m'n huidige liefde en geen migraine of andere ziektesymptomen ( darmen) meer......lag waarschijnlijk dan toch aan m'n toenmalige vriend al die klachten.

En nu.......nu sinds 10 aug gestopt met de pil en werd ik bovenverwachting op 15 aug ongesteld, althans wat er voor door moest gaan. Twee dagen later was het dan ook over en wacht ik nog steeds op m'n volgende ongesteldheid. Heb nog nooit zo uitgekeken naar m'n menstruatie als nu.
    Donderdag heb ik een afspraak staan met de HA, zoveel vragen en hoop dat hij iets kan vertellen hoe of wat.
    Nog nooit zoveel vragen gehad als nu :)

20. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Wat fijn dat je nu nergens meer last van hebt...

Ik heb ook nergens meer last van... Heerlijk he...

Ik denk dat je gewoon flink aan het ontpillen bent... Ik heb er ook bijna 3 maanden over gedaanvoordat mijn ongi kwam...

Deel Deze Pagina