Wie weet raad? Na 4 maanden ineens niet meer doorslapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door meisje0123, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo dames!

Wie weet raad?

Ons lieve zoontje (van ruim 4 maanden) heeft vanaf de geboorte een héél duidelijk slaapschema: overdag zo goed als niet :)$)en 's nachts het klokje rond :))). Op zich natuurlijk fijn dat 'ie 's nachts zo goed slaapt, hoewel een kindje dat overdag zo goed als de hele dag wakker is natuurlijk ook best vermoeiend is. Maar goed, dat terzijde, we zijn daar aan gewend en vinden het helemaal prima hoe 'ie het doet.

Maar..... sinds een weekje begint het 's nachts slapen ook slechter te gaan. Het begon met één keer wakker om 02.00 uur, en vervolgens werd het iedere nacht 'erger'; vannacht ben ik er ieder uur uitgeweest. Hij is dan overduidelijk nog erg moe, is niet ontroostbaar maar is gewoon wakker en gaat jammeren om zijn speentje. Die geef ik, en hij slaapt dan weer een uurtje maar wordt weer wakker en die riedel herhaalde zich dus vannacht een keer of 6...

Hij krijgt voeding om 08.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00 uur (210 CC water met 7 schepjes Nutrilon). Ik heb niet het idee dat hij overdag honger heeft, af en toe gaat de fles er best moeizaam in en als er 4 uur verstreken zijn dan gaat hij niet huilen om de fles.
    We willen eigenlijk nog niet starten met groente en fruit omdat we allebei allergisch aangelegd zijn. Wellicht dat rijstebloem nog wel een optie is.

Wie weet raad?!?!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

X

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Misschien last van tandjes? Toen mijn dochter tandjes kreeg sliep ze ook opeens niet meer door, zodra ze door waren was het weer over en konden we allemaal weer lekker slapen :).

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, dat zou goed kunnen!
    Bij de wijk adviseerden ze om misschien een keer een paracetamol te geven voor het slapen. Als 'ie het dan goed doet 's nachts, kan het natuurlijk inderdaad goed zijn dat hij ergens last van heeft (bijvoorbeeld tandjes of oorpijn).

4. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Wat ze tegen mij zeiden, want mijn dochtertje had er een paar dagen last van. Let goed op, want het kan een sprongetje zijn. Is hij iets gaan doen wat hij daarvoor niet deed? In het geval van Lexie was het dingen ineens pakken terwijl het voor haar werd gehouden.

5. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Da's een goeie! Ik kan niet echt zeggen dat me iets opgevallen is, maar wellicht dat het een sprongetje is ja. Bij de vorige keren had hij toen overigens geen last van slechter slapen 's nachts, maar goed, 't kan nu natuurlijk anders zijn!
    Bedankt!

6. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Iemand nog meer advies?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zelf zou gewoon een voeding geven wanneer de kleine snachts wakker is (en evt bij me nemen) en weer samen verder slapen. Zo hebben wij het dus ook gewoon altijd gedaan.

Verder is het heel normaal dat je kindje na een paar maanden zijn/haar slaapritme omgooit. Dit zal vast nog wel vaker gebeuren. En tja of je dat op een sprongetje wil gooien, mag hoor ;)! Ik heb zelf nog nooit een sprongetje gemerkt bij onze drie kinderen.

Overigens vind ik zomaar bij voorbaad savonds paracetamol geven een erg raar advies. Je gaat toch niet medicijnen aan je kindje geven terwijl er misschien niks aan de hand is. Bijvoeding gaan geven zou ik ook niet doen idd.

8. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Tja, ik weet het zelf ook niet goed. Ik heb zelf ook echt niet het idee dat 'ie pijn heeft, want normaliter schreeuwt 'ie dan alles bij elkaar ;) en de afgelopen nachten was hij vooral aan het jammeren en gewoon wakker aan het worden...

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    onze meid ging rond die tijd ook opeens slechter slapen met in de nacht weer wakker worden. Nu gaat dat weer beter. Zelf denk ik dat het met de sprong te maken heeft gehad, ze had opeens weer nachtvoeding nodig. Daarna sliep ze bij mij weer.

10. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Het kan inderdaad misschien een sprongetje zijn of last van doorkomende tandjes ofzo, maar als hij overdag nauwelijks slaapt, kan hij ook oververmoeid zijn. En baby's die oververmoeid zijn, gaan eigenlijk steeds slechter slapen. Misschien moet je dus toch overdag wat meer ritme in zijn slaapjes proberen te krijgen.

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Frieda: Tja, dat zou ik ook zeggen, maar we passen op zich al regelmaat toe: Bij de eerste vermoeidheidssignalen naar bed, dan slaapt 'ie wel maar is na een half uur weer KLAARwakker. Daarna dus weer spelen (of evt. voeden) en bij eerste gaapjes of in het gezichtje wrijven, hupsakee dat bed weer in. En zo doen we dat dus wel 10 keer op een dag ofzo, alleen gaat dat slapen vaak heel erg moeizaam...
    En op zich ook raar dat het altijd heel goed gegaan is, maar nu dus niet meer! Bovendien slaapt hij van 20.00 tot 01.00 uur wel gewoon zonder een kik te geven, en dan begint de onrust. Vreemd he.

12. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter heeft het ook gehad voor een maandje terug. heeft ong een nacht of 10 geduurd, daarna was het weer goed, mss een sprongetje, ik weet ook niet wat het is geweest, maar was blij toen het weer over was:D

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft dat ook een paar nachten gedaan rond die leeftijd en het stopte direct toen zijn tanden doorwaren!

Nu doet hij het weer en zit er duidelijk een bult in zn mond!

Ik zou als ik jou was eens kijken in zn mondje of je niets ziet zitten.

14. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Haha, als ik 'm straks opgehaald heb bij het KDV dan ga ik HEEEEEL gauw kijken ;). Misschien dat ik een vergrootglas nodig heb, maar goed, ik hoop dat dat het is!

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik wil je totaal niet ontmoedigen maar je hoort het inderdaad (veel) vaker dat kids rond die leeftijd slechter gaan slapen... we hebben er zelfs een heel apart topic voor bij de algemene clubs "Wij willen slapen, maar onze baby's niet"
    Mijn kindje is ook rond de 4 maanden zo begonnen & word nu nog per nacht minimaal 4 keer, maar meestal veel vaker wakker... Hoop voor je dat het bij jullie snel over is!
    Tot die tijd zou ik gewono doen wat Hanneke ook al zegt, bij honger gewoon een nachtvoeding geven & bij je nemen..

16. LovelyDK

Ook dat is erg herkenbaar hier... mijn zoontje hoor ik tot een uurtje of 00.00 meestal ook niet & dan begint 'het feest'

17. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    :$:$:$:$:$:$

Pfff.... ik ga dat topic maar eens bekijken.
    En hopelijk ook gauw weer achter me laten!! ;)

18. LovelyDK

Haha meisje welkom alvast & hoop je er idd niet lang te mogen zien ;)

19. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    In mijn omgeving heb ik wel gezien dat slechte slapers een HELE grote impact op de papa's en mama's hebben. Gelukkig doet ons kindje het dus 's nachts (voorheen dan) wel goed, maar overdag is het ook moeizaam hoor. 't Lijkt wel steeds beter te gaan, maar hij heeft eigenlijk nog nooit 2 of 3 uur aan een stuk geslapen overdag.

20. LovelyDK

Meisje, ook dat deed mijn zoontje eigenlijk nooit toen hij kleiner was... pas sinds hij op 1 slaapje per dag zit (sinds dat hij een maand of 10-11 was) slaapt hij 2 á 3 uur soms wat langer zelfs aan 1 stuk door...

'Gelukkig' ben ik alleenstaand, dus ruzie krijgen erover valt niet mee... echter kan ik mezelf goed voorstellen dat er strubbelingen ontstaan want het is écht killing!

Deel Deze Pagina