Vraagje..

Discussion in 'Zwangerschap' started by rebecca04, Apr 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rebecca04

rebecca04 Nieuw lid

Apr 25, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik heb al een aantal berichten gelezen, maar dat heeft mijn vraag helaas niet kunnen beantwoorden. Ik ben normaal gesproken gewoon 3 weken aan de pil, en heb dan mijn stopmweek. De laatste 2 keer heb ik de pil 2 maanden achter elkaar geslikt, dus 2 x 2 maanden met 1 stopweek. Ik heb wel gemeenschap gehad maar heb mijn pil wel altijd geslikt en niet vergeten. Nu werd ik 3 dagen geleden ongesteld. Dit was echter heel weinig en normaal gesproken ben ik 4 tot 5 dagen ongesteld. Kan het onregelmatig innemen van de pil hier effect op hebben of..?

Alvast bedankt!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hoi rebecca, dat kan zeker. Je hebt natuurlijk ook meer hormonen binnen gekregen dan normaal gesproken dus het is niet vreemd als je menstruatie dan wat van slag raakt. Ben je bang zwanger te zijn dan? Die kans lijkt me namelijk heel erg klein.

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik weet niet hoe lang je al aan de pil bent? ik was vanaf mijn 16de aan de pil en de laatste jaren (tot 2jaar geleden) slikte ik hem ook onregelmatig, d.w.z. 2-3maanden doorslikken en dan weer gewoon maandelijks een stopweek.
    maar heb nooit een doorbraakbloeding (heet dat zo? dacht het wel) gehad. dat kan volgens mij wel als je hem doorslikt dat je dan ineens toen een bloeding krijgt.
    misschien staat er iets over in de gebruiksaanwijzing? (was bij die van mij wel zo, maar heb er geen meer liggen)

succes

4. rebecca04

rebecca04 Nieuw lid

Apr 25, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Manuela:

Ja ben wel bang dat ik zwanger ben. Maar elke maand hoop ik wel dat ik ongesteld word.. Ben er zelf nog niet aan toe. Ben 20 en zit midden in mijn opleidingen dus dan kan ik een kind nog weinig bieden. Ik denk zelf wel dat het aan de mate van hormonen ligt die ik binnen heb gekregen. Heb geen last gehad van misselijkheid e.d. Wel heb ik vorige maand erg last gehad van mijn borsten, maar dat is inmiddels niet meer zo.

brenjomi:
    Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal wat je bedoeld, en weet niet eens wat een doorbraakbloeding inhoud.. In de gebruiksaanwijzing is niet veel te vinden. Morgen maar gewoon een testje halen .. :)

5. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    een doorbraakbloeding (ik dacht dat het zo heet;):)) is als je de pil doorslikt, maar dan tussendoor (dus tijdens het slikken) ineens bloedverlies hebt.
    en volgens mij kan het ook dat je in mindere mate (of juist veel meer) ongesteld wordt tijdens je stopweek. door de hoeveelheid hormonen.

6. rebecca04

rebecca04 Nieuw lid

Apr 25, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, dat is dus een doorbraakbloeding! :) Nu heb ik ook nog iets geleerd. Ik ga er van uit dat het aan de mate van hormonen ligt, en dat er niets aan de hand is. Maar ik ga voor de zekerheid morgen wel een test doen. Bedankt voor je reactie :)

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij is het inderdaad zo dat als je de pil doorslikt, dat de bloedingen minder kunnen worden.
    Verder reageert ieder lichaam er anders op. Bij mijzelf werkte doorslikken nooit zo, ik kreeg dus altijd wel een doorbraakbloeding, alsof mijn lichaam stipt iedere 4 weken ongesteld moest worden ;) pil of niet.. Maar het verschilt dus per persoon.

Ik geloof ook niet dat je zwanger kunt zijn ,maar als je het niet helemaal vertrouwt moet je inderdaad lekker een test doen om alle twijfels weg te nemen.

Share This Page