Even balen!

Discussion in 'De lounge' started by Siren84, Feb 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Pffff. heb sinds vanmorgen 10:00 een holter ivm mijn hoge bloeddruk. 24uurs meting. Om de 20min gaat dat ding zo strak dat het zo'n pijn doet en mijn arm gaat tintelen en blauw wordt.. de opluchting is dan ook groot wanneer hij weer los gaat. Heb er gewoon hoofdpijn van. Nee voel me echt niet lekker.. Zal blij zijn als ie eraf gaat morgenochtend 8:15! Kl***** ding! Zo dat moest er ff uit.

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ehm zit ie dan niet te strak..?

3. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Nee als ie niks doet zit ie perfect. Vanmorgen tijdens de proefmeting ging hij ook zo strak. Ik vroeg het nog aan de zuster. Klopt zei ze.. omdat de druk bij jou zodanig hoog is moet hij zoveel aanspannen. Ik zei toen al... wordt een leuk dagje.. not!Hopelijk kan ik een beetje slapen vannacht met dat ding.

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Hoe hoog was je bloeddruk dan?
    Mijn arm gaat ook tintelen hoor als ze bloeddruk meten bij mij, maar een blauwe hand/arm heb ik nog nooit meegemaakt.

5. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    165-110gemiddeld

De 2e zwangerschap is de trigger geweest :(
    De gyneacoloog wilde mij na de nacontrole doorsturen naar de internist... nou en nu dus dit onderzoek

Na de bevalling ging hij naar beneden maar om onverklaarbare reden toch weer omhoog naar zie bovenstaande getallen

Ja als je bloeddruk gemeten wordt gaat het wel even tintelen ja.. dat is normaal.. als ze tot 190 oppompen ofzo.. of hoe hoog is het... maar moet je voorstellen.. de hele dag dat gevoel... mijn hand verkleurd gewoon blauwig op het moment dat die band strakker gaat... dat bedoelde ik meer

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

Tja het kan wel gebeuren, want je bloedtoevoer word gewoon voor even afgekneld.
    Een onderdruk van 110 is wel erg hoog, nog even volhouden, gelukkig is het 'maar' 24 uur en heb je straks meer duidelijkheid.
    Ik denk niet dat je veel gaat slapen vannacht.

7. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    hij gaat in de nacht wel om het uur ipv om de 20min.
    Dat scheelt

8. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Igg toch veel sterkte vannacht ;)

9. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,505
    13,998
    113
    Female
    Ik geef die dingen ook mee aan patiënten, als het goed is gaat hij vanavond al om het half uur en dan vannacht inderdaad rond het uur. Sterkte alvast!
    Ps de meeste patiënten verbazen zich de dag erna dat ze toch nog goed geslapen hebben. ;)

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Succes vannacht! In het ziekenhuis een dag voor de bevalling moest ik dat ding ook om de hele nacht, voor de zekerheid (mijn bloeddruk was normaal maar werd ingeleid) en ik heb er niet door kunnen slapen, hele tijd dat gepiep en mijn arm vond het niet fijn ;)

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Deze testen zijn inderdaad erg vervelend. Ik heb ook een te hoge bloeddruk sinds de zwangerschap is zelfs heel lang erg instabiel geweest. Probeer je niet al te druk erover te maken dan stijgt je bloeddruk alleen maar meer met als gevolg dat de pomp nog harder moet pompen om het te kunnen meten.

Moet je gewoon alles doen wat je normaal ook doet?

In elk geval alvast heel veel sterkte de komende uren.

Share This Page