Even benieuwd, krampjes...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sharons, 16 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ben even benieuwd wanneer bij jullie babys de krampjes verdwenen? Ik had gehoopt dat ze vanaf een week of 6 wat minder zouden worden, helaas tot nu toe (8,5 weken) niet het geval (geef alleen flesvoeding).
    Wat ik ook vreemd vind, en misschien is dit wel normaal, dat de krampen al beginnen 5 minuten na de voeding. Zit de voeding dan al in de darmen? Lucht in het maagje kan het niet zijn, we laten hem altijd boeren.

Gewoon even benieuwd wanneer het bij jullie stopte om even wat hoop te krijgen :)
    Infacol, sab dimplex, rooibosthee al geprobeerd :) haalt niks uit, heb het idee dat hij er gewoon overheen moet groeien.

2. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Bij ons hielp sab simplex gelukkig wel heel goed!
    Maar de krampjes kunnen tot een maand of 3 aanhouden helaas.
    Veel baby's hebben hier last van op het begin, ze zeggen dat het na een maand of 3 stopt. bij de een is het wat eerder en de ander later, bij ons was het gelukkig met 3 maanden weg.
    Hoop dat hij er snel vanaf is! Vind het altijd zo zielig.

3. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ga eerder maar uit van 3 a 3,5 maand. Dus nog even doorbijten.
    Dat is wel snel de krampjes direct na de fles, maar hier ook altijd na de fles onrust gehad. Kramp?Reflux? Tsja 1 van beide in ieder geval.
    Krampjes werden hier een stuk minder rond de 3 maanden, reflux bleef helaas.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heel duidelijk: NEE. Krampen beginnen niet al 5 minuten na de voeding, want de voeding doet er 1-1,5 uur over om in de darmen yte komen. Direct na de voeding onrust is meestal reflux.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    krampjes en scheten werd hier minder rond de drie maand, tegelijkertijd dat wij waren overgestapt op Hero/Friso Comfort voeding! dus ik weet niet of de tijd, de voeding of een combi ervan het is geweest, maar gaat nu super :)
    (alleen poept onze kleine maar 1 x in de 2 a 3 dagen... daar hebben we nog steeds ondanks alle probeersels geen verandering in.)

6. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij geven nu al een aantal weken hero comfort. Hierbij geven we ook lactulose omdat hij anders verstopt raakt. Nu lees ik net dat jbpm voor die verstopping kan zorgen en ook kunnen babys hier krampjes van krijgen? Ik weet dat de voeding hier dikker van wordt maar snap niet dat ze dit dan in een anti kramp voeding stoppen?
    Ondanks de hero comfort heeft hij alsnog krampen dus overweeg nu om gewoon weer de standaard te geven omdat hier geen jbpm in zit... Wat denken jullie?

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier heeft het (helaas) tot ruim 5 maanden geduurd. Ook van alles tervergeefs geprobeerd.
    Ook lactulose voor ontlasting gehad en dat werd met een jaar pas wat beter (al blijft het Tot nu toe nog steeds lastig bij haar).
    Succes want weet hoe lastig het kan zijn. ..

8. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Om hier even op terug te komen, net bij de huisarts geweest en deze zegt dat 5 minuten na de voeding wel degelijk krampen kunnen zijn!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan heeft je huisarts er, zoals zovele helaas, bijster weinig verstand van :(
    Dat kan toch niet, dat je darmkrampen hebt, als de voeding nog helemaal niet in de darmen kan zijn? Zo simpel is het echt :)
    Als het op dat moment wel darmkrampen zijn, moeten die ook al tijdens en voor de voeding aanwezig zijn. Zoniet, dan is reflux echt veel waarschijnlijker.

10. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jawel hoor kan wel ;) werkt ook bij volwassenen zo dat wanneer jij eten in je mond hebt en slikt het door naar je maag dat je darmen al beginnen te werken, dit kan bij babys dus last veroorzaken. Ik vertrouw er toch op dat mijn huisarts dit niet gast verzinnen;)

11. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Even simpel googlen leert dat krampjes zéker wel direct na de voeding kunnen ontstaan....

Hier hielp probiotica voor babies enorm! Vind dat echt een aanrader en de moeite van het proberen waard. Door de probiotica heb ik infacol en andere middeltjes in de kast kunnen laten staan.
    Wij gebruikt antibiotica van orthica

12. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja ik gebruik sinds 4 dagen nu orthica, hoe lang voor jij verbetering zag?

Deel Deze Pagina