Wie ook van die maat bloeiers in de ontwikkeling?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chipje, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Mijn meisje is 8 maanden
    En kan net rollen van buik naar rug nog met moeite!
    Stevig zitten.
    Maar verder echt niks.
    Ze is hypermobiel en een lage spierspanning!
    Welke kindjes hadden dit ook en wanneer gingen ze uit eindelijk kruipen en lopen?

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Tja, wat is traag. Hier wordt nog niet gelopen, alleen langs de tafels en stoelen enzo. Los staan vindt kleine man nog erg eng, laat staan lopen, dat lukt alleen met onze hulp. Op zich vind ik dat wel jammer, want buiten een klein stukje zelf lopen is er dus ook nog niet bij. Maar goed, komt wel.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik was heel laat met alle lichamelijke zaken. Mijn moeder zegt altijd dat alle energie naar mijn hoofd ging. Is jou kind een pratertje?

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    als ik mijn sm mag geloven is mijn zwager altijd laat geweest, met 1 kon hij zn hoofd niet stabiel rechtop houden. Hij liep pas na 2 en zitten ook pas ergens laat. anyway, je ziet nu niks meer aan hem ^^

onze dochter is niet snel maar ook niet gigantisch langzaam. rollen 5mnd van buik naar rug 6mnd. tijgeren 9mnd zelf gaan zitten 10 mnd en los lopen doet ze niet. sinds dat ze zich op trekt aan dingen (11mnd) snapt ze t kruipen ook meer.. ach. komt wel goed

5. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    M'n dochter was als baby vrij vlot. Liep met 11 maanden los.
    Daarin tegen m'n zoontje, nu 8 maanden. Rolt alleen om.
    Zitten lukt nog niet heel goed en verder vind hij het wel lekker makkelijk om alleen maar te liggen en te spelen.....

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Mijn dochtertje is ook hypermobiel en heeft ook een lage spierspanning. Met 8 mnd rollen, rond haar eerste verjaardag kon ze zitten. Staan pas maanden later (weet het even niet precies), kruipen doet ze niet. Ze schuift sinds kot op haar billen rond en lopen doet ze nu met 18 mnd nog niet.
    Ook een laatbloeier dus ;)
    Volgens de kinderfysio die een keer mee kwam kijken, is de combinatie hypermobiel en lage spierspanning lastig bij het ontwikkelen en duurt het net even wat langer om dingen als lopen ed te leren.

7. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Mijn oudste rolde voor het eerst met 5 maanden. Ging dit met 8 maanden actief doen.
    Tijgerde met 11 maanden, kroop met 12 maanden.Trok zich toen ook op.
    Ging met een maand of 11 zitten.
    Liep met 15 maanden, stopte hier mee en ging pas echt lopen met 17 maanden.
    Een aantal fysiobezoeken gehad en ze was ook hypermobiel.
    Ze is nu bijna 3 en is motorisch prima. Peutergym heeft haar ook goed gedaan.
    Ze was overigens erg snel met praten.

8. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Fijn om jullie ervaringen te lezen.
    Ze is wel echt een prater doet alles na op haar manier zegt mama en papa en nee. Deed ze al met 6 maanden. Maar verder lekker lui en vind het wel prima zo:D

9. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    België
    Onze meid kan goed rollen op 5 maanden, zitten met 8 maanden.
    Nu is ze 10 maanden en probeert ze wel te kruipen, maar het lukt nog niet. Ze is wel een spraakwaterval en kan al verschillende woordjes zeggen.
    Ze komen er allemaal wel, ieder op z'n eigen tempo.

10. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier het andere verhaal. Hij liep met 8 maanden langs de banken, echter pas met 19 maanden los. Dat heeft 11 maanden geduurd voordat hij het duurde en is nooit gevallen nadat hij het durfde...

Springen, hij komt 5 cm van de grond en deed dit pas met 2 jaar en 9 maanden. Een driewieler is nu nog gevaarlijk (3 jaar oud nu).

Praten, het lukt hem gewoon niet, ondertussen hebben we daar logopedie voor, kinderarts, de hele rataplan.

Lichamelijk kan hij wel, hij durft alleen niet.

Jouw meisje is dan niet zo lichamelijk, maar praten doet ze wel. Vaak is het eerst het een, dan het ander. Ergens moet je energie naartoe gaan.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn dochter ging met 9 maanden pas rollen: laat! Maar heft toen netjes op volgorde veel bijgeleerd en liep met 13 maanden over straat;)

12. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn dochter kwam ook laat op gang. Kon op haar eerste verjaardag alleen nog maar blijven zitten als ik haar neerzette. Verder deed ze niets. Kort daarna begon ze met tijgeren, kruipen en met 16 mnd en 3 dagen liep ze alsnog stevig door huis heen.
    Het is wel een ontzettende stijve hark en ik wil eigenlijk kijken of er iets van gym te doen is ergens. Alleen is het bij ons op woensdagmiddag om 15.15 uur. Hoe bedenken ze het.

13. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Mijn oudste was er ook zo eentje. Heel laat met alles. Tijgeren met 11 maand, zelf gaan zitten pas nadat ie zelf ging staan (met 14 maand, zitten met 15). Ging kruipen met 15 maand en liep los met 21 maand. En echt, nu rent ie, springt ie, doet ie alles:D
    Mijn jongste volgt netjes het boekje met zn ontwikkeling, en ik vergelijk hem onbewust steeds met de oudste, waardoor ik hem supersnel vind. heeft ook wel weer zn voordelen:cool:

14. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze jongste is ook hypermobiel (met name in de heupen en enkels). Waar onze oudste supersnel was, was zij aan de trage kant.
    Rollen met 8 maanden (beide kanten). Zelf kunnen zitten een maand of 10, zelf gaan zitten 13 maanden. Zelf gaan staan bijna 14 maanden en kruipen ruim 14 maanden. Zelf lopen met bijna 18 maanden.
    Met 2 jaar via cb en huisarts doorgestuurd naar kinderfysio. Haar lopen was nog niet echt denderend. Met één voetje liep ze behoorlijk naar binnen en ze had een beetje een vreemd loopje. Daar werd de hypermobiliteit geconstateerd. Advies was vooral veel met haar te lopen en bewegen. Lopen gaat inmiddels beter. Sinds kort kan ze springen en rennen begint langzaam ergens op te lijken (ze is nu 2 jaar en 9 maanden). Trap klimmen gaat goed.
    Zelf heeft ze trouwens nergens last van. En fijn motorisch is ze ook erg sterk (in tegenstelling tot de oudste). Zo kan ze bijvoorbeeld al een aantal maanden zelf de rits dicht doen van haar jas.
    Als ze met 4 jaar nog steeds achterloopt mogen we weer contact opnemen met de kinderfysio.

15. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Mijn dochter is een chupachupe...oftewel een lolly op een stokje...ze is pas 5,5 kg bij 6 maanden en heeft in verhouding een groot hoofd...je kunt je voorstellen dat dat niet heel voordelig is met grofmotorische dingen...fijnmotorisch is ze heeeel sterk (kon heel snel gericht grijpen) en bijvoorbeeld kan ze ook al haar eigen speen in haar mond doen een tijdje sociaal ook (beweegt heel erg naar andere kinderen) en ze maakt al meerdere klanken aan elkaar (kinderarts viel dat op, geen idee of dat normaal is of niet) in ieder geval is ze nu al gefrustreerd dat ze niet naar iets kan toe kruipen maar wel wil pakken...arm mager latje (ik ben zelf overigens hypermobiel en hoop niet dat ze dat heeft geërfd (uit de kom schietende ledematen is zo onhandig)

16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    hier inderdaad ook snel met de fijne motoriek. ook brabbelen, taalbegrip, zwaaien en klappen!

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mijn zoontje deed niets op die leeftijd. Ja, je kon hem neerzetten en dan zat hij als een huis, maar vooruit kwam hij niet.

Pas rond 10 maanden begon hij te schuiven en met 14 maanden exact liep hij goed los, dus heel gemiddeld.

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochtertje kroop pas toen ze 10 maanden was.
    Staan kon ze toen 7 maanden was.

Ze liep met 12 maanden.

Sommige kindjes slaan kruipen zelfs over

19. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Mijn dochtertje is 9.5 maand en rolt alleen van rug naar buik (en per ongeluk ook wel terug maar nooit bewust). Kan nog niet zelfstandig zitten en kan ze ook niet loslaten als ze bijvoorbeeld op schoot of op de bank zit. Vind het wel jammer, want in de kinderstoel lukt dus ook nog niet dus ze eet altijd in de wipstoel maar zo langzamerhand wil ze misschien wel zelf eten en dat lukt zo niet. Ook zou ik graag gaan fietsen met dat mooie weer maar zit er ook nog niet in. Kruipen of staan verder ook niet.

20. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    oudste:
    -omrollen met 5maanden
    -tijgeren met 6maanden
    -stevig zitten met 6 maanden, zelf gaan zitten met 9 maanden
    -staan/ langs tafel lopen met 9 maanden
    -kruipen met 10.5 maanden
    -aan de handjes lopen met 11 maanden
    -los lopen met 18 maanden, een week later rennen
    nu 2.5jaar, kan nog niet springen kan ook niet goed op loopauto/fiets, snapt nog niets van trappers. Kan niet altijd zelf van een glijbaan aan, heeft een ruim zitvlak bovenaan de trap nodig om te gaan zitten. Verder normaal. Fijne motoriek is heel goed.

jongste:
    -actief omrollen met 12 weken
    -tijgeren achteruit met 6 maanden, vooruit met 9 maanden
    -stevig zitten met 9 maanden (kan nog niet zelf gaan zitten)
    -aan de handjes lopen met 10maanden
    -optrekken op knietjes met 10 maanden (soms tot staan)
    nu 11maanden, zit soms in de kruipstand maar zakt dan weer als een pudding in elkaar ;)

Deel Deze Pagina