Even benieuwd naar...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arja, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    hoe vaak jullie het bedje, de slaapzak en de pyama van de kleine verschonen. Ik zag ergens anders iemand aangeven om de dag het bedje te verschonen, toen dacht ik ben ik dan zo smerig of is die ander zo schoon? Ik verschoon iedere week alle lakentjes en de slaapzak en twee keer per week een schone pyama. Mijn meisje lekt nooit door en blijft eigenlijk altijd goed schoon. Als d'r laken bijvoorbeeld met snot zit dan verschoon ik wel extra. Toen ze nog echt een babytje was verschoonde ik wel vaker. Kleertjes doet ze meestal 2 dagen mee, soms na 1 keer in de was, maar soms kan ze het ook wel nog een 3e dag aan. Met eten let ik dan ook altijd wel op dat ze zich niet onder smeert.

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Bedje: hydroluier als hij vies is, onderlaken iedere week, beddegoed om de week. Wel iedere week even luchten

Slaapzak: 1x per week tenzij hij vies is door spugen of onderplassen tijdens verschonen.

Pyama: 2x per week

Kleertjes: 2 dagen als het niet ondergespuugd is. Sokken en romper iedere dag

3. misa

misa Niet meer actief

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar zoals jij beschrijft zou ik me ook in kunnen vinden!
    Ik vind je niet vies hoor! :)

4. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Idem dito, ik vind je ook niet vies ;)
    Ik vind om de dag verschonen wel erg overdreven. Ik verschoon het bedje als ik het nodig vind (als ze doorgelekt is, of gespuugd of gesnotterd heeft e.d.) en verder gewoon om de week.
    Kleertjes kunnen ook best een paar dagen mee, afhankelijk van of er op gespuugd is of niet. Schone pyama doe ik ook 2x per week (tenzij ze hem erg vies gemaakt heeft natuurlijk).

Dus eigenlijk gewoon met alles: Wanneer het nodig is dus :D

5. tulip

tulip Niet meer actief

Bedje: in principe 1 keer per week, als het echt veel ondergekwijld of gespuugd is wanneer het nodig is.

Slaapzak: 1x per week tenzij hij vies is door spugen of onderplassen tijdens verschonen.

Kleertjes: elke dag (het is nogal een viezerikje);)

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Bedje: 1x per week
    Hydrofiel bij hoofdje: Als erop gespuugd is, maar sowieso bij de wekelijkse bedverschoning
    slaapzakje: 1x per week, of eerder als ze erop gespuugd heeft (wat nog nooit is gebeurt overigens)
    Kleertjes: Romper elke dag, truitje elke dag, broekje soms wel 2 dagen als er geen spuug op beland is

Ik zet wel elke ochtend de balkondeur van Ayla's kamertje open om even lekker te luchten.

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Pyjama elke 2-3 dagen, net als de slaapzak.
    Laken en onderlaken 1x per week en deken om de week.
    Romper elke dag, trui elke dag en broek na 1 of 2 dagen.
    Mocht het eerder nodig zijn, dan verschoon ik het tussentijds al.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bedje: hydroluier twee keer per week of wanneer nodig is, beddegoed om de week of vaker indien nodig.

Slaapzak: 1x per week tenzij vies door spugen

Kleertjes: elke dag (soms 2 dagen). Romper meestal 1 dag, sokken meerdere dagen.

Raam gaat hier elke dag open na ochtend slaap (11:00) en staat dan 2 uur open (tot volgende slaap)

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Bedje: elke week

Slaapzak: elke week

Tutteldoekje: elke week

Pyjama: elke dag, zit eigenlijk nog in het systeem van veel pap knoeien of doorlekken, dus die gaat automatisch elke dag in de was. Eigenlijk niet meer nodig!

Kleertjes: elke dag, zijn gewoon vies a/h eind van de dag, dus tja... Romper 's ochtends en 's avonds schoon. Weet niet waarom, voelt gewoon prettig. Ik was hem 's morgens met een washandje en 's avonds gaat ie in bad. Voelt een beetje raar om hem dan een ongewassen romper weer aan te trekken...

Aankleedkussenhoes: elke week, maar meestal tussendoor vaak een keer vaker vies. De hydrofiel die erop ligt: na elke poepluier.

Na elk slaapje lucht ik zijn slaapkamer... En idd, als bovenstaande zaken eerder vies zijn, verschoon ik ze eerder!

maarre... je bent niet vies hoor ;):D

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    lakentjes eens per week, slaapzak 2 keer per week. Kleding doe ik gerust 2 dagen mee, als het niet vies is.
    Volgens mij zitten we hier allemaal wel redelijk op éen lijn :).

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bedje (ligt geen hydrofielluier in): om de week

Slaapzak: hier niet in gebruik :D

Pyama: om de 2 dagen een schone

Kleren: elke dag schone kleren aan

En na elk slaapje laat ik de deur van haar kamer openstaan, daar tegenover zitten twee ramen die altijd openstaan.

12. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

bedje 1x per week ( geen hydrofiel )

slaapzak 1x per week

pyama niet in gebruik ze slaapt in haar romper met slaapzak

kleertjes elke dag broekje soms 2 dagen

tutteldoekje 1x per week

na haar nachtslaap gaat het raam open en die gaat weer dicht voor haar middagslaap dus ongeveer 5 uurtjes frisse lucht..

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Arja, ik doe het precies zoals jij! Slaapzak gaat aardig lang mee, maar lakentjes elke week en de pyjama elke paar dagen. Ik hou het ook niet zo bij hoor! Wel minstens om de dag schone kleertjes (vaak zijn rokjes nog schoon, of een vestje ofzo, dat bewaar ik dan). Ik heb een laatje voor kleertjes die nog schoon zijn na 1 dag, en daar vis ik dan later nog eens wat uit. Vooral shirtjes gaan vaak na 1 dag in de was door kwijl/stukjes koek, maar broekjes gaan wel langer mee soms.

14. p1982

p1982 Niet meer actief

kleding iedere dag, soms vaker andere kleding
    bedlinnen 1x per week
    slaapzak 2x per week
    pyama 2 a 3 keer per week

15. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Oudste: Iedere dag schone kleertjes, pyjama om de 2-3 dagen, bed verschoon ik elke week.

Jongste: Iedere dag schone kleertjes, Slaapzakje om de 3 dagen, hydrofiele in bedje om de dag, en het bedje verschoon ik elke week.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bedje: onderlaken 2x, dekbedovertrekje 1x per week, soms om de week. Die wordt ook eigenlijk niet vies. Ze ligt meestal een eind boven de dekens en in slaapzak.

Slaapzak: meestal 2x per week

Pyjama: meestal draagt ze die 2-3 dagen

Kleertjes: elke dag schoon. Broekjes/rokjes soms wat langer maar hier is vaak alles vies.

Luchten: hier gaat 's morgens het raam open, 's middags meestal dicht (shit bedenk me dat ie nu nog openstaat) verder staat de deur open als ze niet slaapt en daar tegenover is de badkamer waar deur/raam ook meestal open staat dus dat lucht wel door.

17. adi

adi Niet meer actief

Het is overigens helemaal niet goed om het bedje van een baby om de dag te verschonen (tenzij echt vies natuurlijk), want de baby 'nestelt' zich in het bedje en voelt zich veiliger als ze haar eigen geur terugherkent. Die vindt een baby veel fijner en lekkerder ruiken dan de geur van de wasverzachter.

Hier:
    - onderlaken: elke week;
    - bovenlaken: om de week;
    - deken: Als die vies wordt, niet vaak;
    - pyjama: 2x per week;
    - slaapzak: 1x per week

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

bedje elke week mits hij het vies heeft gemaakt maar dat gebeurt eingelijk nooit.

pyama: elke dag.

slaapzak: elke week.

aankleedkussenhoes: 2 keer per week

baddoekje en hydrofieldoekjes: 3 keer per week

kleertjes: elke dag schone kleren en sokken. hij maakt zijn kleren erg snel vies.

kamer luchten: om de ene dag

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben die overdreven schone :D

Om de dag wordt alles verschoond. En niet omdat ik het anders vies vind, maar omdat mijn dochter allergisch is voor huisstofmijt. Ik swif en dweil haar kamer ook elke dag.
    Zelf ben ik er ook flink allergisch voor, dus ons bed ook om de dag en ook veel dweilen.

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

pfhoe wauw! wat een werk zeg om dat elke dag te moeten doen.

Deel Deze Pagina