bedje: 1 a 2 keer per week slaapzak: ook 1 a 2 keer meestal tegelijk met bed. Pyama: elke dag kleding: elke dag, 2 keer per dag een schone romper, vind dat gewoon lekker fris
Bedje: nooit. slaapt ze er niet in. Mijn (ons) bed: 1x per week, in de zomer om de dag Slaapzak: 2-3x per week Pyama: heeft ze niet aan, slaapt in haar rompertje (lange mouwen) en de slaapzak Rompertje: elke dag Schone kleding: shirtje/vestje/maillot elke dag, rokjes/broekjes/jurkjes gaan soms twee dagen mee. Oh ja, en het raam staat elke dag de hele dag open. Gaat alleen 's nachts dicht.
Bedje één keer per week, slaapzak om de paar dagen, pyjama/shirt in principe iedere dag. En natuurlijk als het nodig is ivm viezigheid. Kleding wisselt, maar meestal krijgt ze wel elke dag schone kleding aan.
nou ik weet het niet precies hoor.. hebben jullie vaste dagen voor beddegoed wassen ofzo? ik was het hoeslaken wanneer het vies is, slaapzak idem. @degene die elke dag andere kleren aan heeft: doe jij bijvoorbeeld je spijkerbroek al na één dag in de was? @adi, misschien een hele domme vraag (o nee die bestaan niet) wat is een onderlaken en bovenlaken bedoel je daar het hoeslaken van het matras mee? mijn zoontje heeft verder geen lakens of dekens. alleen een slaapzak met lange mouwen voor snachts, en zonder mouwen voor overdag.
oja, mijn zoontje krijgt iedere dag een schoon shirt/trui/blouse aan, tenzij het echt nog helemaal schoon is dan doet hij er 2 dagen mee. broekjes meestal 2 dagen, tenzij vies geworden. romper, in principe elke dag
Bed 1 keer in de week. Slaapzak ook 1 keer in de week, behalve wanneer hij vies is. Elke dag een schone romper, sokjes en shirt aan. Shirt zit elke dag wel onder de kwijl, spuug of het eten haha. Broekjes of rokken kunnen vaak wel 2 dagen mee.
Dan zijn wij pas echt vies...... Slaapzak: wanneer die vies is, kan om de week zijn of pas na 6 weken Hoeslaken: idem Pyama: elke week Romper: elke dag Ze ruikt heerlijk, haar bedje ook.
Bed: 1x per week (mits niet vies door spugen/plassen etc.) Pyjama: elke dag. Hij rent 's avonds en 's morgens nog minstens een uur er in rond en hij kwijlt nogal plus hij lekt nogal eens door. Kleren: shirt, ondergoed en sokken elke dag. Hij knoeit veel met drinken (heel leuk spel namelijk ) en hij kwijlt erg. Broek kan vaak wel 2 a 3 dagen.
Bedje: 2 keer per week...als hij verkouden is soms vaker. Slaapzak: ook 2 keer per week als ik schoon opleg Pyama: om de dag Kleertjes: Elke dag...want hij houdt zich echt niet schoon Aankleedkussenhoes: 2 keer per week...tenzij eerder vies
Hier hetzelfde hoor. Maar ze ligt in haar pyjama in haar slaapzak, hoe wordt zoiets dan vies, denk ik dan? Ze ligt niet heel erg te zweten ofzo! 6 weken misschien niet, maar ze doet er toch aardig lang mee vaak, zeker wel 3 weken, als er niks geks gebeurd.
hmm...maar als ze plassen gaat t toch ook ruiken...het blijft vind ik toch wel "hangen"...niet verkeerd bedoeld maar vraag t me gewoon af..
bedje: 1x per week en als het eerder vies is natuurlijk gelijk verschonen. slaapzak: hetzelfde als het bedje pyjama draagt hij niet. doe altijd romper met lange mouwen aan: elke dag een schone.. kleding: elke dag schone kleding. soms draagt hij zijn spijkerbroekje 2 dagen als hij niet geknoeid heeft. ik heb een inklapbare commode en kan het doek ervan af ritsen. die doe ik 1x per 2 weken even in de wasmachine.
Ik sluit me aan bij ongeveer elke week het bedje verschonen. Als hij veel gesnotterd heeft wat vaker. Hij heeft een tijd alke nacht doorgelekt tot op de slaapzak, dus toen werd dat elke dag verschoond. Ook draai ik elke keer bij het verschonen het matrasje om. (heb geleerd dat dat beter is voor de vorm en dergelijke). Kleertjes, bijna elke dag, 's avonds na het badje de romper, en dan pakt mijn man 's ochtends schone kleren uit de kast. Broekjes kunnen soms langer mee. Ligt aan of hij buiten heeft kunnen spelen of alleen wandelen.
hoe bedoel je de slaapzak?als ze niet doorlekken ruik je toch ook niets? ik verschoon wel elke dag de romper, maar de slaapzak ook alleen als hij vies is en dat is eigenlijk ook niet zo heel vaak, ik denk eens in de 3-4 weken.
over het wassen van de slaapzak... hij mag niet in de droger en is gewatteerd; het duurt bij mij al 3 dagen voor dat ding droog is 1x per week wassen heeft dus niet zoveel zin. Hoe doen jullie dat? Of hebben jullie meerdere slaapzakken?
ik ruik t wel in de slaapzak ook als ie niet doorlekt...ben ook wel erg hoor heb een beetje een schoonmaak tik hihi we hebben sowieso 2 slaapzakken voor de winter dus als de ene in de was zit heeft ie de andere aan.bij minder koude dagen heeft ie er ook nog 2 zonder mouwen.
Bedje 1x per week slaapzak 1a 2 keer per week pyjama 2-4x per week kleertjes elke dag vaak ook nog wel 2x op een dag. Hier een kindje wat veel spuugt, gelukkig niet op bed omdat ze dan op haar rug ligt maar afgelopen weekend 4 box kleden kunnen wassen. Ook bijv, haar winterjas kan regelmatig in de was. Zeer irritant maar wat doe je eraan.
Wow wat een reacties allemaal. Ik had even geen tijd gehad om in te loggen, maar ik heb alle reacties gelezen en ik denk dat 9 van de 10 toch wel hetzelfde schema er op na houden. Ik doe idd ook na ieder slaapje het raam open en ik hang het beddegoed over de achterkant van het ledikantje te luchten net als de slaapzak. De knuffels worden ook iedere was meegewassen. Wat ik wel wat vaker mag doen is de hoes op het aankleedkussen wassen. Die vergeet ik gewoon. Er ligt altijd een hydrofiel op en die verwissel ik vaak, maar de hoes eigenlijk niet . Ook het kamertje schoonmaken mag ik wel wat vaker doen. Zo swiffer ik iedere dag beneden maar boven vergeet ik dan weer. Nou ja, ze is gelukkig niet allergisch (Foxter, ik begrijp nu waarom jij zo 'schoon' bent) dus er is geen man overboord. Ze speelt nu alleen nog beneden en ik vind het niet fijn als ze over de grond banjert en helemaal onder het stof en hondeharen zit dus ik ben nogal trouw aan mijn swiffer
De bedjes: Die worden 1 x per week verschoond, maar heb hier op het moment geen vaste dag voor, het komt dus voor dat het iets langer of iets korter is dan 1 week dat het erop ligt. De ene week word het bijv op woensdag verschoond, de volgende week op dinsdag en de week erna op donderdag. De pyama's: Die gaan elke dag in de was. Het is niet dat ze vies zijn, doorlekken van de luier enzo gebeurd hier ook niet. Maar we vinden dat gewoon fris, zelf trekken we ook beide elke dag schone 'slaapkleding' aan, dus doen dat voor de kinderen ook. De slaapzak: Die gebruiken wij niet dus worden nooit gewassen ! De kleding: Die gaat eigenlijk elke dag in de was, broekjes willen we nog weleens voor een tweede dag aan doen, maar truitjes/rompers/maillots enzo niet. Liefs, Hanneke.