Voeding baby bijna 5 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by JBM1985, Aug 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JBM1985

JBM1985 Actief lid

Mar 17, 2009
    362
    0
    0
    Ons mannetje nu bijna 5 maanden (3 weken terug 7195gram) krijgt 4 flessen van 210/7schepjes, nu zo'n week of 4. Plus minus om 08.00/12.00/16.00/20.00
    Nu zijn we ook met groentehapjes begonnen paar weekjes terug. Op dag 6 had hij het door en slurpte het zo van de lepel naar binnen, gulzig en kon zelf met de lepel zijn gezicht niet afdoen en hapte er gelijk naar. Hij is er dus echt klaar voor wat we dus al even dachten. Eerst een paar hapjes en hij wilde steeds maar meer en meer. Op het laatst gaven we hem 19.00uur ongeveer dus 1 x per dag een half potje. En nog huilen dat het bordje weg gehaald werd. Maar nadat hij die keren een half potje op had was het savonds brullen en had hij echt krampjes dus hij was helemaal overstuur. Nu vraag ik me af of zijn darmpjes er dan wel klaar voor zijn en wanneer ik het langzaam weer kan proberen? Hoeveel mag hij van zo'n potje elke dag krijgen met combinatie van de flessen.
    Verder gaat hij savonds moeilijk naar bed en denk dat het misschien te maken heeft dat hij sowieso toe is aan meer voeding maar wat mag hij krijgen? Op het cb zeggen ze 1 liter. Maar is dit dat met of zonder de schepjes? Hoop vragen dus...
    Ohja we zijn een paar weekjes terug ook veranderd met flessen hij kreeg altijd Drbrown flessen, maar omdat hij geen krampjes meer had overgestapt naar Avent die we ook nog hadden. Moet wel zeggen dat hij met de Avent zijn fles veelste snel op heeft. Misschien heeft dit er ook mee te maken.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hai!

Het maximum van 1 liter op een dag aan flesvoeding wordt altijd berekend met de schepjes erbij. Dus meer flesvoeding geven is geen optie inderdaad.
    Je kindje mag op dit moment per dag 100g fruit en 100g groente. Vanaf 6 maanden mag hij zelfs meer hebben. Wat je ook kunt doen een flesje met rijstebloem erdoor geven voordat hij gaat slapen, dan zal hij wat meer verzadigd zijn.

Succes, groetjes Laura

Share This Page