Moet een kindje van één à anderhalf jaar per se koemelk? Of kan het ook zonder? Mijn jochie krijgt nu nog borstvoeding en een bakje yoghurt per dag. Ik weet niet of hij zo lang bij me blijft drinken hoor, maar als hij één à anderhalf is willen mijn man en ik voor een broertje of zusje gaan. Als dat kindje geboren is wil ik de borst vrij hebben voor hem of haar. Ik zie het niet zitten om te tandemen. Moet ik Ratababy dan koemelk geven? Ik zie dat eigenlijk niet zitten, ik vind het een goor idee. Yoghurt, vla, kaas enzo vind ik dan weer niet vies. Vreemde gedachtenkronkel misschien maar goed. Weet iemand het?
Het advies is 300cc zuivel per dag. Dus als je een schaaltje kwark/vla geeft, kaas op brood, en evt yoghurtdrank* tussendoor, zit je daar ook zeker op.. Of je geeft in de ochtend muesli met yoghurt. * yoghurtdrank maakte ik van yoghurt+melk/water+diksap
Hij heeft zuivel nodig, maar het hoeft niet perse melk te zijn. Misschien melkproducten en dan soms soyamelk?
Hier heeft ze nog allergieen maar als ze daar misschien overheen groeit en gestopt is met de bv, denk ik dat ik 't ook alleen bij yoghurt en kaas hou. zelf drink ik ook geen melk meer. Jaar lang niet kunnen drinken en nu staat het me tegen. Hebben 't ook eigenlijk nooit in huis. Misschien dat ik 't wel handig zou vinden als ze het wel lust, als ze eens ergens anders is.
Ik geef geen koemelk en ook geen soja/haver/rijstmelk of wat dan ook. Mijn zoontje krijgt alleen moedermelk, kaas en soms een bakje volle yoghurt voor de lekker, niet omdat hij het nodig heeft.
Ja, maar rata vraagt juist hoe het nou moet als haar zoontje geen moedermelk meer krijgt omdat ze niet wil tandemen en in de nabije toekomst een broertje of zusje wil proberen.
Inderdaad Maar ik begrijp dat ik met een plak kaas en een bakje yoghurt een heel eind kom? Dat is mooi Soyamelk zie ik al helemaal niet zitten, daar heb ik een stuk over gelezen waarin de voor- en nadelen beschreven werden en daar werd ik niet lekker van. Maar goed dat heb je met alles wel, je moet toch voor jezelf kiezen denk ik dan. Ik wil het ventje natuurlijk niet tekort doen! Dat vind ik zo moeilijk aan het kiezen, je merkt achteraf pas of je het goed gedaan hebt of niet.
Ik geef ook geen koemelk en zoon krijgt ook de borst niet meer. Hij krijgt af en toe yoghurt en verder havermelk (zit ook veel calcium in) en andere producten waarmee hij de voedingstoffen van koemelk kan compenseren. Koemelk is zeker niet van levensbelang, in tegendeel. Er zijn niet voor niks zo veel kindjes met een allergie voor koemelk. Neem eens een half uurtje en Google op "melk niet gezond". Veel (wetenschappelijk) bewijs dat we eigenlijk beter af zijn zonder en dat we met z'n allen in de jaren 50 aan de melk gezet zijn om hele andere redenen dan we denken. Zeker nu ze ook nog de borst krijgt, zou ik me absoluut geen zorgen maken over een zuivel tekort als je ook gewoon yoghurt geeft.
Sorry suus, maar ik snapte de vraag niet helemaal. Baby is 8,5 maand. Ts wil niet tandemen. Dus het gaat over dan? Of ook over nu? Mijn antwoord: ik denk dat een kind dat geen moedermelk krijgt tot de uiterlijke speenleeftijd een vorm van melk/zuivel nodig heeft en dat hoeft niet perse dierlijke melk/zuivel te zijn.
Dames, ik ben zelf ook een fan van koemelk maar pas wel op dat jullie geen onwaarheden hier neerzetten. Vage websites waar "mensen"dingen beweren ( waar of niet waar) kun je ook niet altijd geloven. Krijg er altijd de kriebels van als er zomaar dingen worden geroepen ( over soya et cetera) dat het 'ergens"is gelezen. Gevaarlijke uitspraken. Onderbouw dat dan ook even in plaats van het neer te zetten alsof het een feit is.
een fan = geen fan? De enige die het trouwens over de nadelen van soja heeft gehad is ts zelf. Niemand weerhoudt haar ervan sojamelk te geven.
Nee inderdaad, en ik heb het ook niet over een vage website gehad en al helemaal niet zomaar iets geroepen. Ik heb mijn beslissing over soyamelk benoemd, verder niets.