Even bijkomen... huis gekocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Sandana, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

#21 twinkle star, 24 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2014
    Gaaf, gefeliciteerd maar oh wat risicovol! Na 1 bezichtiging direct aankopen lijkt me echt een impulsaankoop. Ik weet niet hoe dat in Duitsland is maar in Nederland ga je toch zeker nog een keer terug om ook de minpunten en afwerkingen te bekijken. Dan laat je als je slim bent een bouwtechnisch rapport opmaken en gebruik je dit samen met speurwerk op internet wat de prijzen van gelijkwaardige huizen waren die in de afgelopen periode verricht zijn voor de onderhandelingen. Vaak voelt een eerste kijk in een huis goed als het huis bij je past en ga je handelen uit emotie maar valt het een tweede keer toch wel wat tegen. Wij hebben zo 3 huizen na een tweede bezichtiging laten gaan waarvan 1 pas na de bouwtechnische keuring. Zo met het oog zag alled er super uit maar na die keuring hebben we ons terug getrokken.

Dat ze zonder overleg direct akkoord gingen met jullie bod lijkt me trouwens geen goed teken.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #22 Sandana, 25 jan 2014
    Laatst bewerkt: 25 jan 2014
    @ mamaZE
    Wat een leuk verhaal zeg! Is toch voorbestemd geweest, is toch gewoon TE toevallig?
    Zo voelt het bij ons ook wel...

Nadeel is dat de kopers van ons huis deze week offertes hebben gekregen van de bank, maar nog niet hebben laten weten wat ze doen. Wordt dus weer naar de volgende week geschoven, pfffffff. Ik wil onderhand toch wel eens zekerheid! Maar de Duitse Notaris is al alles aan het voorbereiden, dus ik ben zeer benieuwd.

@ twinkle star
    Ik moet wel zeggen dat we in de buurt al tig huizen bezichtigd hebben. Dus we weten wat er te koop staat en wat de prijzen zijn voor welke staat. We weten ook de reden van verkoop en waarom ze het graag snel kwijt willen.
    Duitsland is het overigens doodnormaal om geen 2e bezichtiging te doen. Maar dat terzijde, wij zijn Nederlanders! En dus hebben we al met de eigenaresse afgesproken om het huis eerst nog een tweede keer te komen bezichtigen voordat we het voorlopig koopcontract tekenen. Anders tekenen we gewoon niet ;)
    Voor een bouwtechnische keuring hebben we geen reden. Die gaat echt geen dak of plafond slopen om te kijken wat eronder zit. En voor de rest kunnen we veel zelf bepalen. Hebben nog nooit een keuring laten doen en is altijd goed gekomen. Een huis waarvoor we eerder wilden gaan, daar hadden we dan wel een keuring willen laten doen, vanwege bepaalde redenen. Maar het huis was te klein, dus zagen we ervan af.
    Dit wordt ons 3e huis en ons huidige huis hebben we kompleet kaal gestript en weer opgebouwd, dus zijn niet helemaal blanco. Plus vergeet niet dat je NA het tekenen van je voorlopige koopcontract nog 3 dagen hebt om je kosteloos terug te trekken. Ik vind het dus niet zo risicovol. Ruim tijd om ons te bedenken mocht dat nodig zijn. Dan hebben we namelijk bijna 2 weken bedenktijd gehad. :D

Deel Deze Pagina