Eerste keer vk.....NIET leuk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pink or blue, 9 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink or blue

    24 okt 2005
    24
    0
    0
    Grafisch Vormgever
    Vanmorgen voor het eerst naar de vk...
    Dit was dus best een tegenvaller. Ik vond het namelijk een heel naar mens!
    Ze heeft me geen een keer recht in de ogen gekeken... het klikte gewoon niet.

    Weet niet zo goed wat nu te doen. Mijn partner had hetzelfde gevoel, heeft iemand dit ook meegemaakt?
     
  2. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje nee
    Waar ik loop zijn het wel allemal verschillende maar wel onwijs aardig.
    Ok deze zwangerschap nog maar 1 keer geweest maar toch, heb je geen andere praktijk in de buurt?

    Hoe was het verder meis?
     
  3. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Inderdaad misschien naar een andere praktijk gaan , maar je kan er ook wat van zeggen. Meestal krijg je meerdere verloskundiges en zal je haar niet zo vaak zien.
    Is niet leuk als het zo moet gaan. Moet juist een mooie tijd zijn!!!
     
  4. pink or blue

    24 okt 2005
    24
    0
    0
    Grafisch Vormgever
    Jammergenoeg zijn ze maar met z'n tweetjes, dus 50% kans dat zij over een aantal mnd aan mijn bed staat.
     
  5. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik zou zeggen, als het een volgende keer weer zo is, bespreek het dan maar met haar. Jij gaat uiteindelijk toch iets heel intiems delen met een persoon die nu nog een wildvreemde voor je is. Ik had in de controles bij mijn eerste ook een vreemde vogel en heb toen ook de 2e keer gezegd: u doet dit uit routine, wie weet wel elke dag een baby, maar ik krijg misschien maar 2 of 3 baby's in mijn hele leven. Voor mij is het dus wel bijzonder. Vervolgens was ze even stil maar gaf wel aan dat ze blij was met het commentaar. Ironisch genoeg ben ik na die controle doorverwezen naar het ziekenhuis voor de bevalling en heb ik die "muts" nooit weer gezien.

    Succes

    Groetjes van Kiki
     
  6. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Een vriendin van mij had hetzelfde.
    Die heeft er toen voor gekozen om voortaan het ziekenhuis de controles te laten doen.

    Ze kon gewoon overstappen; de keuze maak je zelf.
    Ik zou als ik jou was in ieder geval niet bij die vk blijven.
    Stel je voor dat je haar bij de bevalling hebt.

    Ik ben tijdens mijn 1e zwangerschap ook niet goed begeleid (bleek achteraf) dus ik zou bij de 2e een andere vk kiezen of naar het ziekenhuis gaan.

    Succes,
    Silly
     
  7. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik zou zeker overstappen dan want je moet wel een fijne band op kunnen bouwen met je vk
    en klikt het al vanaf het begin niet dan zou ik daar niet blijven
    ikzelf heb 2 heren ;) super goozers zijn dat die had ik met me eerste kindjes ook dus ben weer lekker terug gegaan bij ze
    ik voel me super op me gemak bij ze ondanks dat er eentje net zo oud is als ik hihihi
    maar nee geen ander aan me bed dan een van hun
    succes meis bij jullie beslissing

    gr debbie
     
  8. BiancaB

    BiancaB Lid

    16 sep 2005
    23
    0
    0
    Huismoeder
    santpoort noord
    hoi,

    Zoek een ander v.k. als het nu al niet klikt dan is de kans groot dat dat de volgende keer ook zo zal zijn. Het gaat om jouw en als je al de eerste keer met kromme tenen zit dan ga je de tweede keer ook met kromme tenen heen. Jakkes en dan het mooie moment van de bevalling en die moet zij dan gaan leiden bij jullie. Bel een ander v.k. bureau en vertel je eerste ervaring en wacht dan af wat dit bureau tegen je zegt reageert deze meelevend en begripvol dan is dit bureau alweer een streepje verder bij jullie onthou goed de bureaus hebben zwangerevrouwen nodig om te kunnen blijven draaien zij hebben ons nodig ja toch en ik denk dat het geen nut heeft om je verhaal te doen bij jouw v.k. zij zal altijd jullie gesprek onthouden en jullie de nare eerste ervaring je zoekt gewoon een ander en als ze vraagt waarom je weg wil bij haar dan zeg je dat het niet klikt met haar mannier van communiseren. Joh denk lekker aan jezelf.

    succes gr.Bianca
     
  9. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    hoi hoi

    zou als ik je was toch een andere vk vragen ze moet je wel 9 maanden begeleiden .
    lijkt met dan geen pretje om 9 maanden met haar opgeschept te zitten
     
  10. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik zou bij het volgende bezoek aangeven wat je dwars zit, en dan kijken wat de reactie is, valt deze tegen dan zou ik direct op zoek gaan naar een andere verloskundige.
    Ik zou het wel nog een xtje proberen, een verloskundige is immers ook maar een mens, en misschien had ze een hele slechte dag???
    Succes!
     
  11. pink or blue

    24 okt 2005
    24
    0
    0
    Grafisch Vormgever
    Ik heb inmiddels een andere vk mag 13 dec langskomen.
    Ik hoorde van veel mensen dat de andere vk geen succes was en heb toen de knoop doorgehakt, nu alleen nog afbellen!
     
  12. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik hoop dat het dan met deze vk wel klikt!
    Succes de 13e!
     
  13. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Fijn dat je hebt doorgezet om een ander vk te zoeken hoor. Met zulke belangrijke momenten (de belangrijkste, voor mij in ieder geval) moet je zeker mensen om je heen hebben die je kan vertrouwen en waarmee het klikt!

    Suc6 de 13de
     
  14. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Goed dat je een beslissing hebt genomen! Heel veel geluk met je nieuwe vk! ;)
     
  15. pink or blue

    24 okt 2005
    24
    0
    0
    Grafisch Vormgever
    En vandaag de andere afgebeld! Pff daar keek ik wel een beetje tegenop
     
  16. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Kan me wel indenken dat je er tegen opzag.
    Maar het is JOUW zwangerschap en JIJ wil prettig behandeld worden.
    Dus vindt ik het heel goed dat je besloten heb voor een ander te gaan!

    Zie nu je volgende afspraak als je eerste! Heel veel succes, en ik hoop dat het je nu goed zal bevallen !!
    Zwangerschap moet leuk zijn zo ook de begeleiding tijdens de zwangerschap!
     

Deel Deze Pagina