Kindje te zwaar met borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miiclaire, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miiclaire

miiclaire Actief lid

6 jun 2012
    223
    16
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb afgelopen week met 12 weken een afspraak gehad bij het consultatie bureau. Onze dochter woog al 8100 gram. Volgens de arts daar te flink voor haar leeftijd. Ze drinkt nog 5 voedingen per dag, snachts al tijden niet meer.
    Ik moest haar voedingen verkorten, maar met dit warme weer wil ik ook niet dat ze vocht te kort komt.
    Wat zouden jullie doen? En moet ik mij zorgen maken over toekomstig overgewicht?

2. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Met bv kun je je kind niet overvoeden.
    Kindjes die bv krijgen gaan de eerste paar kaanden heel hard en daarna neemt die snelheid af terwijl fv kindjes hard blijven groeien.
    Ik zou zeker niet nog korter of minder gaan aanbieden hoor 5 voedingen vind ik persoonlijk al weinig.
    En zeker geen zorgen maken over overgewicht hoor dat is onzin.
    Ze hebben altijd wel wat te miepen 😕

3. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Je kan het proberen, kijken of die daar genoegen mee neemt.
    Zo niet zou ik gewoon blijven geven waar die om vraagt.
    Ik ben sowieso niet van voedingen verkorten, geef bv op verzoek.
    Ik heb juist een kleintje met het ttegenovergestelde, is te licht.
    Ze is nu bijna 1 en weegt 7 kilo.

4. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Hier nog een lekkere mollige baby. Geboren met 34 weken, 2740 gram... Vandaag 14 weken en al meer dan 7 kg. (Twee weken geleden 6595 gram) Krijgt ook fulltime borstvoeding en is vrolijk, tevreden en komt tussen de 5 en 8 keer per dag. Voed dus op verzoek en blijf dat doen. Zodra ze wat ouder worden en meer gaan bewegen zal die groei vanzelf afvlakken. Ik zou me geen zorgen maken... Alleen als je baby overmatig krampjes heeft en veel spuugt, dan zou het te maken kunnen hebben met te veel melk (dat de baby te veel voormelk binnen krijgt, dus veel melksuikers)
    Geniet maar van je lekkere mollige baby :) Die van mij ziet er nóg schattiger uit met die heerlijke spekbeentjes en hamsterwangetjes hihi

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Niets veranderen hoor!
    Ik kan me er nog iets bij voorstellen als je kind de hele dag aan de borst ligt, (maar dan nog), daar is bij jou helemaal geen sprake van.
    Het punt is ook, dat borstvoedingsbaby's soms nu eenmaal snel groeien de eerste periode.
    Ik zat trouwens op 6 a 7 voedingen inclusief de nacht. Blijkbaar is jouw kindje
    er een van het type slurper (ipv snacker), die drinkt per keer gewoon veel :)

Met 4 maanden kan je last krijgen van een dipje in de groei.
    Mocht dat zo zijn, dan heeft het cb daar waarschijnlijk ook wel weer iets over te melden.
    Gaat toch prima zo?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vooral niets veranderen! 5 voedingen is erg weinig voor deze leeftijd, en je hebt zeer grote kans dat je binnenkort een flinke productiedip gaat krijgen (dat zie je veel na een overvloed aan melk in het begin met snel groeiend kind en maar weinig voedingen op een dag). Je kind zal waarschijnlijk binnenkort ook een stuk minder hard gaan groeien. Je zult zien dat over een jaar ze volkomen gemiddeld zal zijn.
    Ik zou eerder nog wat vaker aanleggen, vooral als het warmer wordt.

7. miiclaire

miiclaire Actief lid

6 jun 2012
    223
    16
    18
    NULL
    NULL
    Wat een geruststelling om alle reacties te lezen.
    Ik voed ook gewoon op verzoek maar werd toch onzeker gemaakt. En ik vind het ook niet erg dat het een dikkertje is!
    Ik hoop nog lang te voeden, maar kreeg haast het idee dat ze vonden dat ik beter over kon stappen om zo het gewicht te minderen.
    Ga dus maar gewoon lekker door, en hoop dat de voeding zonder vervelende dopjes gewoon blijft komen.

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Nou, dat is wel een heel apart advies ;)
    Zeker met de zomer in aantocht zou ik niets verkorten. 5 voedingen is echt niet veel, maar ze groeit er prima op, dus houden zo ;)

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Houd in je achterhoofd cb en bv zijn niet de beste combinatie die mening bv moeder laten twijfelen, gewoon zo doorgaan

10. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0

Dat zeiden ze bij mij ook. Ik heb meteen na de afspraak m'n lactatiekundige gebeld en die vond het belachelijk en zei dat ik niet kon overvoeden en lekker moest doorgaan. De maand erna was ze een stuk minder aangekomen. Het gewicht schommelt een beetje nu zit ze weer goed in de curve. Dus lekker doen wat goed voelt hoor. Ik ga strakjes weer dus ik ben benieuwd.... Succes en lekker genieten van je dochter!

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Idd wat Dirksmama zegt is ons dus overkomen.
    Ik wist het niet.
    Novan dronk al heel snel nog maar 5x met als gevolg dat we nu al 6 weken in een mega dip zitten, een ontevreden mannetje die de hele dag door wilt drinken,ook snachts minimaal 5x. Echt mega zwaar begint het nu na al die weken te worden.
    Ik raad je daarom aan om wat vaker aan te leggen 🙈

Deel Deze Pagina