Even checken, onervaren en onzekere mama vraag.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LesleyS, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik vind het vervelend dat je hier op het forum nooit eens een ander geluid mag laten horen. Je moet altijd maar vinden wat de rest vind en o wee als je met een ander geluid komt want dan is dat meteen maar allemaal onzin. Er word hier een topic geopend met de vraag of ze het goed doet. Moeten we dan maar allemaal als kudde roepen: ja je doet het supergoed. Of mogen we ook wat anders zeggen? Als ze niets anders wil horen had ze denk ik dit topic niet moeten openen.

De toon van een bericht kan ik ook niets aan doen, het is nu eenmaal internet en in een getypt bericht kun je geen toon aangeven. Het is aan de lezer om te interpreteren hoe het bedoeld is. Ik bedoelde het heus niet betweterig of te zeggen dat ze het slecht doet maar gewoon als advies. Kijk uit met inbakeren is mijn advies, en ik vind dat ik dat mag zeggen. Ik hoef toch niet altijd te roepen wat de rest roept?

2. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleinesara, gelukkig heb jij een mening en uit je die. Mocht ik niet de voor en nadelen van inbakeren weten dan had ik dubbel gecheckt naar aanleiding van jouw post. Dat jij geen ander geluid mag laten horen wordt hier niet gezegd en tuurlijk zou ik kunnen bedenken dat jij het allemaal niet zo bedoeld. Misschien dat koude levenloze doek eigenlijk betekend: niks is beter dan mama? :)

3. kleinesara

Ja dat bedoel ik min of meer. Wat ik vaak zie is dat mensen gaan inbakeren om te zorgen dat de baby niet huilt in zijn bedje. Maar een baby die in bed huilt doet dat simpelweg omdat hij gewoon nog te veel behoefte heeft aan mama om alleen te kunnen zijn en dan vind ik (let op: vind ik, dus mijn persoonlijke mening) dat je er dan best aan doet om die behoefte te volgen en hem dus niet alleen te laten zijn (en dus mama te vervangen door een doek).
    Maar dat is maar één nadeel, er zijn er wel meer. De vorige keer in een topic over inbakeren probeerde ik die te benoemen maar werd ik ook van alle kanten aangevlogen. Jammer dat die nadelen blijkbaar niet genoemd mogen worden.

4. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is idd allemaal zoeken en aftasten. Net als met je kleintje op stap gaan...ben nu bezig met het inbrengen van wat regelmaat en rust. Dit doe ik ook een beetje voor mezelf als ik eerlijk ben. De afgelopen vier weken sliep ze alleen maar op mij, als ik haar in de box of wieg legde dan begon ze te huilen. Tuurlijk vind ik het heerlijk dat ze nu vanaf half 6 heerlijk in haar Co sleeper ligt. Kan me even douchen, normaal eten en weer even opladen zodat ik weer van haar kan genieten. Mijn man ligt nog in bed, de kat ook dus mijn schatje ligt niet alleen. Alles is nieuw met een klein humpie. Maar goed eerst dat ze goed slaapt in haar eigen bedje en daarna ga ik haar wat meer mee op pad nemen. Gingen jullie erop uit terwijl de kleine sliep? Wat ik nu wel zou doen is als ze niet meer verder wil slapen is bijvoorbeeld lekker wandelen of in de draagzak. Zal eens testen of ze ook wil slapen in de wandelwagen als ik eenmaal gestopt ben met lopen.

5. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar ik baken mijn schatje niet in omdat ze huilt...ik baken in zodat ze meer dan 45 min kan slapen

6. kleinesara

Dat snap ik, ik heb het ook over het algemeen :).

Wij hebben haar regelmatig slapend mee op pad genomen (nu zelfs nog steeds). Als we nu weg moeten en ze slaapt stoppen we haar al slapend in de doek en gaan we weg en zij slaapt gewoon verder, ideaal ;).

7. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop dat ik dat binnenkort ook kan doen of dat ik ergens op visite kan en haar dan kan laten slapen.

8. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ho eens ff.
    Ik zeg toch niet dat jij je mening niet mag uiten, ik vind je gewoon ontzettend resoluut in bepaalde dingen.
    Daar komt ook bij kijken, dat de dingen die jij vertelt over inbakeren, gewoon niet kloppen, en dan is het mij goed recht om daarop te reageren.
    Dat voor jou inbakeren geen optie is, dat wil niet zeggen dat dat voor anderen ook zo is.
    Je kan het best allemaal wel wat genuanceerder brengen.
    En voel je niet gelijk zo aangevallen;), want ik heb gewoon heel netjes en respectvol gereageerd op jouw post.

9. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    in een ander topic ook al zo gereageerd.

Ik merk dat ik als nieuwe mama :) soms erg onzeker kan raken van andere vrouwen/mama's. En tuurlijk moet je altijd je eigen gevoel volgen. Maar ik krijg er bijna een schuldgevoel van dat ik mijn dochter niet bij elk slaapje op mijn borst of schoot wil laten slapen. Tuurlijk geniet ik intens van haar warme lijfje tegen me aan maar ik merkte dat ik er ook erg ongelukkig van werd dat ik niet even normaal kon douchen/eten/iets voor mezelf doen. Want als ik haar dan even in de box legde dan begon ze weer te huilen.

Deel Deze Pagina