Welke Difr@x speen voor Comfort voeding?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Linda1975, Feb 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda1975

Linda1975 Actief lid

Mar 1, 2008
    156
    0
    0
    Ik ben aan 't overstappen op Friso Comfort voeding, voor mijn zoontje van nu ruim 3 weken. Ik gebruik zo'n Difr@x fles, maar daar had ik maar 1 speen voor (de kers 1 speen). Er zijn meerdere spenen in omloop, maar ik weet niet zo goed welke ik moet gaan gebruiken, want die Comfort voeding is een stukje dikker.

Ik zou kunnen kiezen uit de 'medium kersen speen' of de 'large kersenspeen'. Ook zie ik een 'dental speen' (voor baby's met een krachtige zuigbehoefte). Nu heeft mijn zoontje best een stevige zuigbehoefte inderdaad, maar ik twijfel bij dat vlakke kantje (hij heeft ook een dental fopspeen, maar die moet ie dus niet....)

Iemand ervaring of tips?

2. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik ben ook overgegaan op de omneo maar ik kan ook nog niet de juiste difrax speen vinden. nr 1 gaat veeeel te langzaam en nr 2 te snel. Heb er nu een van etos eigen merk en deze ging vanmorgen redelijk, volgens mij is dat ook wel nr 1 maar zal wel een iets groter gat zijn?

3. Linda1975

Linda1975 Actief lid

Mar 1, 2008
    156
    0
    0
    Ging die 2-speen van Difr@x toch te snel ja? Ik had dat eerder verwacht bij de 3-speen. Maar wel goed om te weten dus ...

Ik gebruikte eerst @vent flessen en daar had ik een 2-speen bij, maar bij een fles van 150cc Comfort lukte het dus niet. Heb ik vanochtend het gaatje maar zelf ietsje groter gemaakt (met een vorkpuntje) en dat ging goed ... ging nog wel iets te snel naar m'n zin, want hij had die fles binnen een kwartier op namelijk....

4. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    Ook zie ik een 'dental speen' (voor baby's met een krachtige zuigbehoefte). Nu heeft mijn zoontje best een stevige zuigbehoefte inderdaad, maar ik twijfel bij dat vlakke kantje (hij heeft ook een dental fopspeen, maar die moet ie dus niet....)

Dit is waarschijnlijk DE speen waar ik het al eerder over heb gehad.
    Het heeft een vlak kantje en hij moet hierbij harder zuigen.
    Mijn jongen zuigt er prima uit. Een dental speen hoeft onze zoon ook niet, maar hier waar melk uitkomt wel!
    Ik wissel af. Als ik vind dat hij te snel gaat, doe ik het eerste 'kwartier de langzame speen en het andere ''kwartier' de Difraxspeen (geen kersenspeen). Werkt echt goed.

Hiervoor had ik dus ook Advent en dit werkt bij hem allemaal niet.
    In 8 min had hij zijn 150ml op.
    Nu met de andere fles en afhankelijk van een van de spenen die ik gebruik, doet hij er 45min of 20/30min over.
    Een wereld van verschil.

Suc6 verder.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben een 3-standen speen gehaald. Daarmee ging het prima. Afwisselend op standje 2 en standje 3

6. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Omneo voeding is een stuk dunner dan Comfort. De M speen van Difrax ging hier inderdaad te snel met de Omneo, maar ik denk dat hij voor Comfort hartstikke goed is hoor. Ik heb hem gebruikt toen ik een beetje pap ging toevoegen aan haar voeding en dat werkte prima. De L ging zelfs met pap nog te snel, dus denk dat die niet geschikt is....En dan heb ik het gewoon over de kers..

7. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik heb nu voor de omneo voeding de avent fles met nr 1 speen, deze gaat goed. heeft even geduurd voor ik de goeie speen en fles vond....

8. claudia82

claudia82 Lid

Dec 10, 2007
    72
    0
    0
    Doesburg
    Wij gebruikte de 3 standen speen, stand 1 en soms stand 2.. (wel nakijken of deze speen goed open is, want ze schijnen vanuit de fabriek nog iets dicht te kunnen zitten)

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben de Small van Difrax zelf doorgeprikt met een cocktailprikker en werkt hier prima.
    Hij doet als hij er zin in heeft netjes 20 min over zijn flesje.
    Soms als hij wat moe is, gaat t te langzaam dan wissel ik af met de Medium en zo doet hij er dan nog 20 min. over..

Ik heb die Dental zelf nooit geprobeerd, omdat ik dan dus weer nieuwe spenen moest kopen terwijl ik de Small en de Medium nog had liggen.

10. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Ik gebruikte voor mijn zoontje de b-free fles met speentje level 2 voor de comfort voeding, en dat ging prima!

Nu alleen ben ik aan het vechten wat voor speentje ik moet gebruiken bij de Nutrilon pepti, die voeding is veel dunner.. En ik heb 3 soorten flesjes :oops: , en bij alledrie met de smalste speentjes verslikt ie zich telkens en gaat het veel te snel..

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Heb je daar geen Dental voor dan?

12. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Het is hier ook echt een ramp met de speentjes... Begin er een beetje gefrustreerd van te raken nadat ik vannacht zelfs een deel van mijn nachtrust verspild heb met flessen- en spenen-geklooi.

Mischa is nog maar 3270 gram en ik gebruik dus de S speen van Difrax. Heb Nutriton gekregen van de kinderarts en ben nu aan het goochelen met de S-fles, Optifles, speentje S, M en 1-2-3 en Avent fles met kleinste gaatje.

Ben van ellende zelfs gaan uitproberen met meer en minder Nutriton, maar als je er minder in doet helpt het niet.

Als ik dit zo lees ga ik denk eens Omneo proberen ipv normale Nutrilon met Nutriton. Mischa krijgt ook nog deels borstvoeding uit een fles (gemengd met de Nutrilon en Nutriton) dus ook nog vitamine-druppels... Het lijkt hier in de keuken wel een fabriek! :D

Terwijl ik dit zo opschrijf kan ik er alweer om lachen maar net kon ik wel janken. Zit hier voortdurend met een huilend kind... HONGER! Flesje maken duurt al zo lang en dan komt er ook nog eens niks uit, of hij is in 3 minuten leeg, arm jochie.

13. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hadden eerst Nutrilon A.R. en daar kreeg Mike ook niks doorheen met de S van Difrax.
    Maar die hebben wij toen zelf breder gemaakt door door te prikken met vorkje ofzo zeg maar..
    En toen ging t prima!

14. MamavanMischa

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Maar wordt ie dan niet zo wijd dat het dan weer veel te snel gaat?

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja zou kunnen..
    Heb je al geprobeerd de S speen door te prikken met alleen cocktailprikker?
    Dat vergroot het gaatje maar iets, maar werkte hier goed!

En anders heb je van Etos merk spenen en die Small is net iets groter dan de S van Difrax.
    Die hebben wij hier ook in gebruik samen met de doorgeprikte.

16. MamavanMischa

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Dat zou ik ook kunnen proberen. Jammer dat ik dit nu pas lees, anders had ik nog de S van Etos mee kunnen nemen, kom er net vandaan.

Share This Page