Snap niks van dat temperaturen??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door linm, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linm

linm Lid

18 jun 2012
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Wij proberen sinds april om zwanger te worden maar tot op heden nog niks : (
    Ik heb een hele regelmatige cyclus van ongeveer 27 dagen. Vorige maand dacht ik dat het raak was omdat ik 10 dagen overtijd was, maar nee.
    Nu ben ik begonnen met temperaturen en ov testen.
    Eerste dag van de laatste menstruatie 25 november. Op zaterdag 8 en zondag 9 december was de ov positief. Dat klopt volgens de berekeningen. Maar de temperatuur blijft wisselen.
    Ik werk wisselende diensten en om een constante tijd aan te houden temperatuur ik in de avond met de volgende metingen:
    36.7
    36.9
    36.4
    36.6 OV neg
    36.5 OV neg
    36.3 OV neg
    36.7 OV licht streepje
    36.8 OV positief
    36.7 OV positief
    36.8 OV licht streepje
    36.9 OV neg

Na de eisprong mpet de temperatuur toch duidelijk hoger worden?? Het blijft zo schommelen, ik snap er niks van. Misschien wel helemaal geen eisprong gehad?? maar wel een pos ov test !

Wie kan mij hier informatie over geven??

Gr, Linda

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Voor Zover ik weet heeft savonds temperaturen ook helemaal geen enkele zin...

Het best kan je sochtends tempen VOOR je opstaat...

3. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Ik weet niet beter dan dat je alleen de temp in de ochtend kunt rekenen..Als je net wakker bent, en voordat je iets anders gaat doen..miss ligt het daar aan?

4. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Dat dus..;)

5. linm

linm Lid

18 jun 2012
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik denk het ook dan, maar dat wordt lastig met die wisselende diensten. Vooral is ik een vroege dienst heb want dan moet ik om 05.00 uur op. Kan toch echt niet elke keer mijn wekker om deze tijd zetten om te temperaturen.....

Maar bedankt voor de info dames

6. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Ik temp elke ochtend om 6 uur..Ook als ik vrij ben.
    Wekker zetten, tempen, en me snel weer omdraaien om verder te snurken:D

Succes!!

Liefs, Noux

7. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Hoi hoi,

Je lichaam moet minimaal een aantal uur in ruststand geweest zijn,anders is je temp. hoger. Daarom moet je ook eerst tempen voordat je je bed uitgaat.dit scheelt echt een paar tiende. Ook het tijdstip is belangrijk, want hierdoor kan ie ook schommelen. Met wisseldiensten is het lastig, maar probeer wel elke dag op het zelfde moment te tempen. Het verschilt echt. Ik zette ook altijd mijn wekker.
    Mijn basale temp is 36,7/8 en na ei ong. 37,1. Je temp stijgt niet altijd in 1x na de hoge temp. Daarom is het handig om hem bij te houden via een app my fertility friend. Die geeft 3 dagen na je ei aan dat hij gesprongen is dmv een streep. Je temperatuur moet drie dagen achtereen hoger zijn en dan herkent ff je ei.ook is het handig als je iets wil vragen en dan kun je de link naar je kaartje laten zien en dan kunnen mensen meekijken.
    Ik hoop dat dit alles een beetje duidelijker maakt.

8. linm

linm Lid

18 jun 2012
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Beankt voor je reactie,

Ik snap het ook wel het is alleen een beetje lastig met de tijden.

Ik vraag me alleen af of het wel goed zit bij mij??
    Een aantal keren heb ik in de ochten ook kunnen meten.
    Voor de ov test 36.6 graden en daarna 36.8.
    Dat is bijna geen verschil, kan dat? Of heb ik een positieve ov zonder een eisprong??

9. Luna1985

Luna1985 Actief lid

6 okt 2012
    163
    45
    28
    Vrouw
    kraamverzorgster
    Hoi linm,

Ik zou ook idd sochtens temperaturen ik doe het ook niet altijd stipt op dezelfde tijd maar wel gelijk wanneer ik mn ogen opendoe.

Op dag 14 en 15 had ik een pos ovulatietest. Daarna gaat mijn temp wel wat omhoog en soms ook weer wat naar laag. Maar ook voor mijn eisprong is mijn temp soms net zo hoog als de laagste temp na mijn eisprong.

Hoop dat je me zo een beetje snapt, niet mijn sterktste punt om dingen handig uit te leggen ;) en hoop dat je er wat aan hebt

10. linm

linm Lid

18 jun 2012
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt voor je reactie
    Ik zie de schommelingen indd. Ga proberen om het toch in de ochtend te doen....
    Als het goed is krijg ik wel een beetje een idee hoe of wat, hoop ik!

11. ilo14

ilo14 Actief lid

15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Ik temp ook s'ochtends als ik net wakker ben en vul de temp in op fertility friend (zie handtekening). Bij mij stijgt mijn temp ook maar net met 2 tiende als ik een eisprong heb, dus dat is op zich niet zo raar en ook daarna heb ik schommelingen, zelfs vorige maand toen ik zwanger was.

12. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Zo laat gaat mijn wekker ook elke dag en ik werk ook onregelmatige diensten. Tis even doorzetten maar op een gegeven moment gaat het als vanzelf. Soms heb ik een ochtend dat ik mn wekker uit zet zonder te tempen en weer verder slaap.

13. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Dat kan zeker, ik zie al een stijgende lijn bij je. Hoe hoog was ie vandaag?
    Wat ik ook bij je zie is oppeens een hele lage temp van 36,3.
    Ik heb dat ook altijd vlak voor mijn eisprong.
    Ik zou hem wel gaan bijhouden in een app. Ik vind my fertility friend duidelijker dan die van anderen.

Deel Deze Pagina