Vliegende mieren

Discussion in 'De lounge' started by Nala89, Jul 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nala89

Nala89 Bekend lid

Feb 3, 2014
    687
    0
    0
    Aah gister dacht ik er al een paar te spotten. Maar nu ziet me tuin weer zwart.

Wie heeft er ook last van en wat doen jullie ertegen?
    Hier kruipen ze door de gaatjes/kiertjes van me dichte deur.

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Hier ook overal! In de speeltuin, bij mn man zn werk en voor de portiek. Eigenlijk overal waar ik buiten ben geweest vandaag ze gezien. Zal wel door de warmte komen?

3. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Hier ook 😔 akelige dingen bah

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier zie ik ze ook komen. We krijgen gewoon een invasie!

Mn moeder gooide er altijd kokend water over... Maar dat vind ik ook zo sneu. Nu voor t eerst een eigen tuin maar echt geen idee! Voorlopig lopen ze te lopen.

5. Nala89

Nala89 Bekend lid

Feb 3, 2014
    687
    0
    0
    Ja denk door de drukkende benauwde tempratuur.
    Ik vind ze zooo vies ze gaan overal inzitten bah bah.

6. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Wilde er net een topic over openen. Het stikt hier ineens van de vliegende mieren.

Edit; ik lees overal dat ze uit gaan vliegen en ze een nieuw nest gaan maken op de plaats waar ze terecht komen.

7. Nala89

Nala89 Bekend lid

Feb 3, 2014
    687
    0
    0
    Hahaha Luuz ik heb 4 keer herladen toen dacht ik oke ff vlug dan voor er 10 topics over zijn.

Wat je zegt klopt ja, heb gelukkig mijn tuin behandeld dus lang leven ze niet. Maar bah bah.

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,325
    676
    113
    Utrecht
    Die mieren vliegen elk jaar in juli uit, achter de koningin aan. Ik vind het ook niet zo prettig aangezien ze als ze vliegen, ze lomp zijn en tegen je aan vliegen. Ze zijn te zwaar voor de vleugels. Het is echter met een paar dagen alweer voorbij. Veruit de meesten overleven niet aangezien ze nooit voor zichzelf hebben hoeven zorgen, dat deden de werksters namelijk.

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Ja je kan er idd kokend water over gooien dat helpt hier altijd wel.. Heb een combinatie van vliegende mieren en bruin/rode mieren en t zijn enorme nesten..

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds gisteren zie ik ze overal!!:x

11. Amare

Amare Niet meer actief

We hebben een nest met vliegende mieren :(

12. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier ook bah zo vies!

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Ooh grappig, zat er aan te denken om ook een topic over te openen :D. Wat een rotbeestjes, bah! En ze gaan ook gewoon op je zitten... Brrr

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Pff ja, het viel mij ook al op. Zo irritant en vies.

15. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Zoooo fijn dat ze vandaag uitvliegen :D
    Meestal is dat op mijn verjaardag = morgen.
    Vieze beesten! Als ze vliegen op mijn verjaardag dan gaat er heet water over het nest, anders zitten we binnen opgesloten, vandaag mogen ze vliegen ;)

16. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Gisteren zeiden wij het al ik denk dat de vliegende mieren weer komen... Dan vliegen er ineens overal meeuwen in de lucht en jawel hoor... Wat een vervelende beesten pfff zijn van ellende maar naar binnen gegaan.

Gelukkig is het nu zo goed als over...

17. Zjowies

Zjowies Lid

Jun 24, 2014
    45
    6
    8
    België
    Echt raar, zo plots! Ik woon in een stad en hier zijn ze ook op elke stoep/voetpad aan het kruipen, brr..

18. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Bah ja, hier vandaag ook, in m'n haar, op de kinderen, op de speeltoestellen. Echt vies, dus zijn we er maar ver vanaf gaan zitten. Hopelijk was het dat voor dit seizoen weer.

19. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    Hier ook ja, vind het wel grappig.
    Is maar één dag in het jaar, denk dat we het wel overleven.

20. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Die bruine rode mieren die er bij lopen worden uiteindelijk de vliegende mieren ;)

Wij hadden hier laatst ook een invasie, kokend water eroverheen en op zoek gegaan naar het nest want dit zit vaak nog een stukje verderop. Toen kwam ik dus onder ons grote windlicht die bruin rode mieren tegen met een paar die al bijna vliegende mieren waren, ook kokend water over heen gedaan en geen last meer gehad * klopt af *

Share This Page