Hoi meid, Wat rot.. Ik begrijp je wel, ben nu ook al een jaar bezig en bij mij is een afwijking aan de baarmoeder geconstateerd. Je kunt dan flink de moed verliezen hé! Wat betreft de zaadkwaliteit: Zink, foliumzuur, selenium schijnen te helpen. Beter koop je natuurlijke voedingssupplementen van bijvoorbeeld het merk Orthica. Die neemt je lichaam beter op (wel duur!) Niet roken, weinig alcohol, en zorgen dat het zaakje koel blijft inderdaad. Kijk even op dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/532835-slechte-zaadkwaliteit-2000-verbeterd.html Hierzo heeft een man door middel van een dieet en supplementen de zaadkwaliteit sterk verbeterd! Oja en het is bewezen dat hoe meer opgewonden een man is; hoe beter het zaad is. Hoe vaak is het zaad van je vriend gecontroleerd? Want, dat moeten ze een aantal keer doen. Het kan namelijk enorm verschillen per keer! Stel dat je vriend bijvoorbeeld helemaal niet opgewonden was, kan het zijn dat de kwaliteit bijster slecht is, terwijl het anders veel beter kan zijn... Succes!
Klopt, vandaar dat veel ziekenhuizen ook zijn overgestapt van het ter plekke produceren naar het thuis produceren...
Wat hiervoor al gezegd is. Je huisarts is hierin geen deskundige. Daarvoor moet je echt bij een gynaecoloog / fertiliteitsarts zijn. Bij veel ziekenhuizen moet je trouwens voor bepaalde vruchtbaarheidsbehandelingen ook zelf thuis met ovulatietesten aan de slag om je eisprong te bepalen. En nog even iets. Je hebt het steeds over IVF. In veel gevallen begin je eerst met IUI-behandelingen alvorens er überhaupt gestart zal worden met IVF of ICSI. Simpelweg omdat IUI veel minder ingrijpend is dan IVF.
Oh nog een tip misschien: Ik lees dat je zegt dat ovulatietesten bij nou niet werken Nou bij mij ook niet , ik begrijp je wel. In ieder geval niet die met streepjes, die je op allerlei manieren kunt interpreteren. Weet je welke je misschien wel fijn vindt: de digitale ovu testen van clearblue! Smiley, of geen smiley. Zo duidelijk als wat. Hoef je niet perse op dezelfde tijd te doen, niet perse met ochtendurine of ander gedoe, je mag ze elk moment van de dag doen. Die ga ik ook kopen!