Hey allemaal, Wij zijn nu een half jaartje bezig voor de 1e, super spannend allemaal! Om een beetje inzicht te krijgen ook ovulatietesten. En de op een na laatste keer na een positieve ovulatie test de volgende dag ineens een stekende pijn in mijn buik. (Hiervoor nooit eerder gehad) De maand er op geen smiley gehad met de ovulatietesten en een kortere cyclus dan normaal (24 ipv 27-29) Nu 2 dagen voor een positieve ovulatietest al een zeurend gevoel in mijn buik. Een uur of 8 na de test toenemende pijn. Erger en dus langer dan de vorige keer. Iemand hier ervaring mee? Verschilt het pernkeer, wordt het elke keer erger? Of is het toch wat heel anders?
Na een positieve ovulatietest springt je ei binnen 48 uur. Die pijn die je voelt is het groeien van de follikels (het laatste groeispurtje) tot de uiteindelijke sprong. Zodra de pijn weg is, is je eisprong geweest.
Ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent. En je verhaal is voor mij herkenbaar. Ik had zaterdag een smiley op de ovulatietest. Maandag kreeg ik opeens ook van die stekende pijn, met wat licht bloedverlies. Gisteren, donderdag, trok het pas weg. Wat het in godsnaam was, weet ik nog steeds niet. Vorige maand had ik het ook, maar dat was korter van duur (en geen bloedverlies). Gynaecoloog wel gebeld, maar die schoof het toch op ovulatiepijn
Thnx voor jullie reacties, zal dan toch de "beruchte" ovulatiepijn zijn. Nu 2 weekjes wachten om het resultaat te zien 😁
Ik voel die de ene keer ook meer dan de andere. Hoe langer mijn cyclus hoe meer ik die voel. Nu zit ik regelmatig met het gevoel dat er ieder moment eentje kan springen maar het breekt niet door. En dan is het gevoel soms weg voor enkele dagen.