Eerste snel raak, tweede laat op zich wachten...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door evi83, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gewoon even benieuwd hoe dat bij andere meiden zit.
    Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar het is zooo frustrerend.

We zitten nu in ronde 10 voor ons tweede kindje.
    Bij de eerste was het de 4e ronde raak.
    Nu heb ik een redelijk regelmatige cyclus, maar redelijk wat overgewicht.
    Dus in ronde 7 besloten af te gaan vallen.
    Inmiddels bijna 11 kg kwijt, stuk onder het gewicht waar bij ik zwanger werd van de eerste.
    Ik ben er nog niet, maar je zou verwachten dat dat nu geen problemen meer moet geven.
    Maar nu gaat mijn cyclus ineens raar doen.
    30 dagen, 40 dagen, en ook nu op dag 17 en nog niks van een eisprong in zicht (ovulatietesten) dus ga zeker weer een langere cyclus in.

Iemand ervaring met langere cyclussen door afvallen?
    Iemand veel verschil tussen de tijd van zwanger worden met de eerste en de tweede?

2. Ciinderella

Ciinderella Niet meer actief

Bij onze eerste was ik door de anticonceptie heen zwanger en zit nu in ronde 3 .. dus ook langer
    ben benieuwd naar de antwoorden hier dus ik lees even mee

ik heb het anders om , ben extreem veel afgevallen na de geboorte van mijn dochter waardoor ik nu tegen ondergewicht aan zit

3. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Dat begrijp ik wel, je bent zo goed bezig, veel afgevallen en dan die langere cyclus!
    Hier bij de eerste in de 1e ronde raak en voor de tweede, zie onderschrift...
    Voor wat betreft afvallen en langere cyclussen heb ik geen ervaring, maar weet wel dat een dieet/verandering in je eetpatroon invloed kan hebben op je cyclus en je hormoonhuishouding. Val je af onder begeleiding van een diëtiste? Anders zou je het daar eens na kunnen vragen.

4. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
  5. Cindy1980

Cindy1980 Actief lid

2 mei 2007
    162
    0
    0
    Groepsbegeleidster
    Roermond
    Bij de eerste in de 3de maand al raak. Deze keer heeft het 13 maanden geduurd ! Succes !

6. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Hier bij de eerste in drie maanden raak en de tweede ben ik net zwanger van na ruim drie jaar.

Zitten wel drie miskramen en een bbz tussen. Dus nog even duimen deze keer.

Het afvallen is heel goed en kan tijdelijk je cyclus in de war gooien, maar dat moet goedkomen, succes!

7. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sport bij en krijg voedingsbegeleiding van een personal trainer. Ik ben nu in 14 weken bijna 11 kilo kwijt, dus val niet extreem hard af.

Deel Deze Pagina