Wie herkent dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nancy1979, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1979

nancy1979 Lid

3 aug 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Onze dochter van nu 3,5 maand oud heeft sinds twee weken de behoefte om overal op te sabbelen en kwijlt heel erg. Ook heeft ze nu ong 10 poepbroeken per dag met slijmerige ontlasting. Nu hoor ik dat dit op tandjes doorkomen lijkt, maar volgens mij is ze daar veel te jong voor. Wie herkent dit en weet wat het kan zijn?

Groetjes,
    Nancy

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Kunnen tandjes in aantocht zijn ja maar sabbelen en kwijlen horen ook wel bij de leeftijd, verder eet en drinkt ze goed?!?

3. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Ik zou ook zeggen tandjes. en wat betreft te jong zijn, ik heb daar laatst ook eens wat over gegoogeled.. volgens mij is er niet zoiets als 'te jong' of 'te oud' zijn voor de eerste tandjes.. Is per kind heel verschillend en met 3,5 maand kan dat gerust al volgens mij. Zo zijn er ook kindjes die met een jaar pas hun 1tje tandje krijgen!

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Het klinkt inderdaad wel verdacht veel op tandjes die doorkomen. Zou kunnen hoor. Sommige baby's zijn er vroeg bij. En sommige kinderen hebben ook lang last van aankomende tanden, meerdere weken voordat er een tandje te zien is.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Mijn zusje is trouwens geboren met tanden ;)

6. Linda1903

Linda1903 Lid

21 jan 2013
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is ook flink aan het kwijlen, sabbelen en bijten! Last van extra poepbroeken heeft hij niet. Ik dacht ook aan tandjes, maar nog niets te zien/voelen...

7. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Herkenbaar! Toen begon mijn zoontje ook ontzettend te kwijlen... Maar t duurde toch nog echt 2 maanden voordat de tandjes doorkwamen ;) Ik denk dus dat t gewoon bij die leeftijd hoort :)

8. 2jees

2jees Niet meer actief

hier al een maand kwijlen en sabbelen.. voed op verzoek dus ik denk steeds dat ze honger heeft wat dan weer niet zo is ;)

Heel lastig maar ik hoopdat het snel overgaat. Slabbetje om tegen smetplekken in de hals.

9. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Mijn oudste kreeg haar eerste tand met 2 maanden dus het kan goed hoor. Mijn ervaring met de eerste tanden is dat het heel lang kan duren voor ze echt door zijn. Mijn meiden hadden en hebben sowieso meer last met de ondertanden dan de boventanden..

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier sabbelt hij ook op alles en stopt liefts zijn 2 handjes tegelijk in het mondje wat niet gaat :p en die geluiden erbij haha

poepluiers niet meer, gemiddeld 1 x per dag maar sinds 2 weken stinken ze wel extreem

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook 3,5 maand en flink kwijlen en sabbelen met enorme smakgeluiden :). Ook slijmerige poep trouwens (momenteel ongeveer 3 per dag) maar het is hier altijd heel erg vloeibaar geweest dus dat vond ik niet zo vreemd.

Het sabbelen en kwijlen is volgens mij sowieso helemaal normaal op deze leeftijd. In het begin vond ik het wel lastig om te beoordelen of ze wilde drinken (voed op verzoek) of niet.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier deed ze dat ook op die leefyijd, eerste tandje kwam pas met 9 maanden.

Deel Deze Pagina