Even delen.. Hondje van mijn moeder!

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Wauw, wat mooi zeg. Echt gaaf, had het nog nooit gezien.
    Ze zeggen trouwens dat kleine hondjes vaak veel kleintjes krijgen.
    Spannend hoor, kan nu elk moment gebeuren toch?

2. Ik zal het onthouden Rapunzel! :D

Charise, het kan inderdaad elk moment gebeuren. M'n moeder heeft zelf een 'voorgevoel' over donderdag.. We zullen zien ;) Is het zo dat ze vaak veel pups krijgen? Het andere teefje dat gedekt was door 't hondje van m'n moeder heeft er vorige week dus 2 gekregen. M'n moeder denkt dat er bij Jade ook minstens 2 geboren zullen worden, maar dat is even afwachten! :D

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Wow dat filmpje! Ik heb niks met honden, maar wat is dit bijzonder zeg wow!!!! (hormonen???) :D
    Succes met de puppies straks!

4. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Wauw echt mooi om te zien!!!

5. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Echt schattig om te zien, alvast een goede bevalling toegewenst!

6. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een aantal keer een nestje gehad -goede reu/teef combinaties gemaakt, via rv en met stamboom-, erg mooi en leuk, maar de bevalling is toch wel spannend. De laatste keer ging het bij ons behoorlijk mis en we zijn toen bijna de moederhond verloren.
    Gelukkig gaat het bijna altijd goed!
    Chihuahua's hebben meestal tussen de 2-4 pups en pups zijn in verhouding erg groot. Veel plezier!

7. Jeetje, da's ook wat :(

Mijn moeder gaat donderdag naar de dierenarts voor een rontgenfoto, dat raadde de arts aan. Dan weet m'n moeder ook wat ze kan verwachten, wanneer de bevalling af is gelopen zeg maar.

8. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    aaahw wat lief, en bijzonder!!

9. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Rontgenfoto's hebben wij nooit laten maken, ik vind dat zelf maar onnodige stress voor de moederhond. Aan het buikje zie en voel je wel of deze leeg is!

10. Ik heb er geen verstand van. De dierenarts raadde het aan en op dat advies is mijn moeder afgegaan..

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Zo ik ook doen hoor Shaddixxx,vooral al je niet veel/geen ervaring hebt met bevallende honden. Voor zover ik weer hebben chi's bijna altijd kleinere nestjes vooral omdat de pups in verhouding groot zijn.Nog nooit gelezen gehoord dat een chi 6-8--10 pups kreeg.

12. Nouja, toen ik m'n moeder vertelde over de stress voor het hondje en dat je met die foto eigenlijk verder ook niets kunt, heeft ze besloten om er dan maar vanaf te zien. Wat hier ook al werd gezegd; Als het buikje leeg is zie en voel je dat vanzelf wel. De dierenarts zal er wel lekker op hebben willen verdienen; 81 euro voor een fotootje :$ Geen idee of dat normale prijzen zijn hoor, maar ik vond het nogal wat! Nouja, nog een paar dagen afwachten! Als het goed is gaat het voor het eind van de week toch wel gebeuren!

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Nou 81,- euro voor de veiligheid van je hond en de pups,ik zou het wel gedaan hebben,er kunnen nou eenmaal kosten bijkomen als je met dieren fokt,het kan ook een keizersnede worden ofzo. En natuurlijk wil de dierenarts er aan verdienen het is zijn werk,je moeder zal de pups straks ook niet gratis weggeven.

Maargoed is persoonlijk natuurlijk,veel succes hopelijk gaat het allemaal vlotjes :) Ik heb nu ook een pup rondlopen en ben zooo gek op die nestgeur!

14. Maar in dit geval gaat het niet om de veiligheid van de hond, maar om weten hoeveel pups er zijn zodat zíj daar rekening mee kan houden voor de bevalling. Wat hier al geschreven werd; voor het hondje zou het alleen maar stress opleveren. Mijn moeder ging het overigens niet om de kosten, maar dus om die stress. De kosten vond ik persoonlijk alleen een beetje overdreven :)

15. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik hoop in de toekomst een pupje te kunnen kopen, heb al een draagzak riempje etc zelfs jasje, en truitje voor als het koud is...maar ja je moet wel even tussen de 400 en 1000 euro neerleggen voor zo'n moppie..

16. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Zou geen röntgenfoto laten maken alleen maar om te weten hoeveel het er zijn. Wij hebben toen wel röntgenfoto laten maken, maar dat was alleen omdat ze over tijd liep. En de arts de schedeltjes van de pups wou meten om te kijken of ze er wel op een natuurlijke manier uit konden. Zou haar lekker zoveel mogelijk met rust laten, zolang ze goed in haar doen is en niet overtijd loopt is het prima toch!

Heeft je mams alles al klaar staan? En zijn er al baasjes voor de pups?

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier was onze poes zwanger en 1e wat diernarts zei was dat ie een rontgenfoto wilde maken. heb echt geen balle verstand van katten of zwangere dieren :p maar mn schoonmoeder heeft mij even wakker geschud dat het totaal geen nut heeft. je merkt snel genoeg of buikje leeg is (dacht ik :p)

hier dus 3kittens geboren en uren lang niks meer, geen weeen ofzo en moeders ging alweer eten en drinken. wij 5uur na bevalling richting bed, mama-poes deed haar ding bij de kittens en volgende ochtend hadden we er opeens 5 :p

succes! benieuwd wanneer ze komen

18. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Wat ontzettend cute!!! wij hebben ook en chihuahua, een teefje, en we zouden bij haar volgende loopsheid haar laten dekken, maar niet verwacht dat ik zelf ineens zwanger zou raken, dus nu moet onze dame maar effies wachten... Erg spannend! Die van ons komt uit een nest van 8 (!!!)

19. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Mijne komt toch echt uit een nest van 8 :)

20. Ja, alles staat sinds vorig weekend al helemaal klaar! Je weet maar nooit! Volgens mij nog geen baasjes, maar daar heb ik eigenlijk nog helemaal niet naar gevraagd! Weet ik dus eigenlijk helemaal niet!

Deel Deze Pagina