Nou de titel zegt het al... Ik ga op vakantie naar Turkije al in resort 5* Voor het eerst vliegen en vakantie vieren met onze dochter van 15 maanden. Alle tips trucks zijn welkom.. Wat deden jullie met melk ? Zelf mee nemen of afwachten wat ze daar hebben?
Wij zijn dit jaar in Turkije geweest met onze dochter en 15 maanden oude zoon. Wij hebben gewoon koemelk in pak gekocht voor hem in het winkeltje van het complex. Verder is voor onderweg: kant en klare babymelk van nutrilon mag je meenemen in het vliegtuig en hoef je niet in te leveren. Zorg dat je een flesje klaar hebt voor de oortjes tijdens opstijgen en landen. Wij hebben terplekken gepoederde limonade gekocht en je kon ook makkelijk biscuitjes kopen. Wat wij bij reizen erg makkelijk vinden is knijpfruit. Er zijn heel veel zonder suiker te krijgen. Het is een ontregelde dag voor je kleintje en ons motto is wat erin gaat gaat erin. Zelf fruit schoonmaken onderweg is gedoe. We nemen ook altijd mini krentebolletjes mee. Dat is ook altijd een mooi formaat om in kleine handjes te drukken. Luiers zijn ook volop verkrijgbaar in Turkije.
Heeeeeel heeeeel heeeeeeeel veel geduld vooral! Ik vond het ver-schrik-ke-lijk! Heb er bijna een soort van trauma aan overgehouden want de komende jaren gaan wij niet meer. Mijn dochter is ook een hele pittige... Net begonnen met lopen en wilde werkelijk overal naartoe wat ze in dr hoofdje had gehaald en nam never ever genoegen met "nee". Geen seconde op je schoot, kinderstoel of wagen willen zitten tijdens het eten. Gekrijs, geschop, gegil zo erg dat iedereen in het restaurant en op terras naar je keek. Zo erg dat een van ons maar eten ging halen en wij het noodgedwongen op de hotelkamer opaten waar ze in ieder geval vrij van deur tot deur kon rondlopen. Het zwembad was ook een drama. Het babybadje was niet leuk genoeg, ze wilde in het grote bad en dan mocht je dr ook vooral NIET aanraken, ze wilde alleen zwemmen en vooral met rust gelaten worden. Net in die ene week kreeg ze er overigens 4 kiezen en 4 tanden bij. Dat zal er vast ook wel aan bijgedragen hebben. Ik heb geen seconde vakantie gehad en zo een spijt van mijn geld dat we voorlopig echt niet meer gaan. Pas als ze een jaar of 4 is gaan we het wel weer proberen. Maar dan zitten we wel met een tweeling van 2,5 dus ook maar eens hun karaktertjes beoordelen of we zullen gaan of niet. Maar on topic: Ik had pakjes halfvolle melk meegenomen en zo een plastic pakjeshouder. Ook had ik een bus nutrilon bij me. Verder idd zetpillen, dentinox en ors mee. Ennuh veel plezier hoor!
Haha precies de reden dat ik t niet aandurf. Hier wel een makkelijk kind maar wel eentje die graag loopt en niet stil kan zitten. Voorzie dus ook vooral vliegtuigdrama's. En wil niet dat anderen last hebben van mijn kind. Vond het zelf ook irritant. Ik zou overigens niet te veel meeslepen. Voor in t vliegtuig een sapje oid en in Turkije hebben ze ook baby's dus alles kun je vast krijgen. Zou potjes voor 1 dag en een stapel luiers meenemen zodat je niet direct op pad hoeft. Wat paracetamol, dentinox en neusspray.
Het kan ook anders hoor...met 16 maanden oude baby naar de vs (en kind 3 jaar) Geen enkel probleem gehad. Knuffel mee, spenen, paar luiers en een beker. That's all
Vakantie meeneem lijstje maken net als j dat Miss voor jezelf ook doet (Ik wel) Afvinken wat er al in zit (kan tot t moment van vertrek dus ideaal om niks te vergeten) Bedenk bij t schrijven wat j nodig hebt bij t strand, eten, de reis, t wassen en aankleden etc En check of j alles hebt wbt j reisapotheek Zetpillen neusspray ors etc Melk zou ik gwn meenemen En genoeg te snacken voor onderweg Had voor richting Schiphol brood mee ook Top vakantie gehad in dom rep met 8 mnd baby Gaan okt nov weer maar dan richting kaap verdie O ja denk aan paspoort/id. voor j kleintje En Miss zo n opblaasbare zwemband waar ze in kan zitten Fijne reis!
We zitten nu bij ali bey resort 5* side Ze hebben hier kindertafel met melk, eten, sterelisator, blender, magnetron etc. Koekjes ook maar alles zout en suiker. Melk ook staat hier. Wat ik nam wat nodig was en niet tot nu toe: - fles/bidon niet nodig: water in resort in flesje heb je. Onderweg ook in flesjes kopen gewoon minst kan ze niet uit fles drinken dan haar beker nemen. - pap met rijstemelk nam ik mee : ze eet dan ochtend - onderweg; rozijntjes knijpfruit koekjes - wasmiddel kleding met hand: handig - handdoeken, hydrofiel luiers, lepels, bestek et niet nodig gehad ze maken hier echt alles super schoon en elke dag wissel bad en handdoeken - veel zandspeelgoed handig - swimtrainer is echt handig! - swim armbandjes echt onding naar mijn mening bij die leeftijd. - speelgoed/boeken van huis niet nodig gehad tot nu toe - zwemluiers broekje imse vimse super handig. Ik heb 2 want ze drogen niet in de nacht!! - uv shirt lange mouw handig - ze eet gewoon in restaurant mee - silly billy slab handig - ipad voor restaurant. Je eet al gauw uur en onze bijv zit niet zo in stoel als ze niet eet dus enige wat helpt erna is ipad voor 15 min trnminste want ze wil uit en wil rennen. Ze rent dan hele restaurant door rondjes met schreuwen : aaaaa. Verder had ik nog schoonmaak spullen, doekjes etc wie weet hoe is met hygiene hier maar was niet nodig. Echt super schoon hier. Medicijnen gewoon standaard mee en handig hydro douche iets wat huid laat niet droog zijn bij douche: water hier erg hard. Wat handig is dentox voor tanden hier ook dat precies op vakantie gebeurde laatste twee kiezen, florax voor ontlasting laxeren. Verder nog niets nodig gehad maar ging alles mee. We doen alles lopend. Kinderwagen nemen we mee alleen op aquapark. Trouwens buggy nemen ze tot gate maar bij antalya/alanya op band. We hebben dikke plastic zak meegenomen soort bouwzak en tape en vlak voor gate ingedaan. O ja tussen 10 en 12.00 kan je hier nergens eten behalve een plek wat onhandig is dus ik heb van huis gewoon crackers en knijpfruit mee dat eet ze dan of neem van fruit bij ontbijt. Qua kleding is hier 27-30 en dus geen rompertjes. Jurk en onderbroek. Avond ook zo met dunne vestje eventueel maar tis ook niet echt nodig. Slapen: doet ze in rompertje en bij ons in bed. We hebben ervoor gebeld of we kingsize bed mogen ipv campingbedje. Dochter slaapt in peuterbed. Ze zeiden dat elke kamer heeft aparte bedden dus ik heb aerosleep genomen etv om spleet op te lossen en in campingbed vaak dunne matras ligt. We kregen gratis upgrade naar family room met kingsize bed en extra twee bedden en babybedje bij waar trouwens dikke matras lag. Dus aerosleep hoeslapen etc waren overbodig vanuit huis genomen. Reis: Was tweede keer vliegen (vorige maand met klm al 3 uur) maar deze ging ook niet super. Erg pittige dame hier slaapt niet op handen en wil absoluut geen riem. Dus nou ja landen was krijsende drama. Nou boeit niet we zijn er) ik heb geen trauma overgehouden omdat ik maak mij daar niet druk om. Transfer was ook 2 uur lang of zo ook gewoon steeds in en uit stoel klimmen huilen ja nou gewoon dus volhouden. Bus was klein zo is onze dag: 8.30 opstaan 09.15 ontbijt 10.15 aquapark 13.00 lunch 13.30 -15.00 slapen 15.30 hapje 16.00 aquapark 18.00 douche/omkleden in hotel 19.00 eten 20.00 mini disco 21.00 avond show 22.00 slapen Overigens nu is regen in bewolkt