Ik had het al inderdaad een keer eerder gelezen. Acetylsalicylzuur schijnt een wondermiddel te zijn tegen mee-eters. Ik zocht alleen een goede toedieningsvorm. Die heb k nu wel dankzij je tip van het maskertje.
Als je acetylsalicylzuur gebruiken wilt op je huid, overleg dan gewoon met je huisarts, en vraag om een recept dat je bij de apotheek laat klaarmaken. Dan weet je zeker dat je alleen dingen op je huid krijgt die bedoeld zijn om op je huid te smeren. In aspirinetabletten zit bijvoorbeeld vaak lactose om er mooie pilletjes van te maken. Niet elke huid reageert daar even goed op. Of gebruik wilgenbastthee, of toverhazelaar. Dat bevat ook salicylzuur en is veel natuurlijker. Het wordt nl. al eeuwen als huidzuiveraar gebruikt.
nou , ik blijf lekker de aspirine gebruiken.... lactose is gewoon melksuiker...... zal wel niet ontzettende problemen opleveren.. vind je reactie iets te overdreven hoor, maar dat is mijn mening.. je doet net alsof ik een of andere gevaarlijke drugs aanbeveel ofzo... ik heb het over maskertje, com'on
ik mag van mijn ha nog geeneens asprine halen voor mijn zoon de apotheek raad het zelfs af..in het ziekenhuis geven ze ook paracetamol dus als asprine veilig was dan zou het ziekenhuis ze ook voorschrijven maar idd experimenteren met medicijnen ookal zijn het asprines is gevaarlijk en al helemaal als je zwanger bent die troep trek in je huid en kan dus in je bloedbaan terecht komen als je puistjes open gaan of kleine wondjes hebt
Acetylsalicylzuur tijdens zwangerschap en borstvoeding Gebruik acetylsalicylzuur niet als u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Het kan schadelijk zijn voor de baby. Meld het in elk geval aan uw arts of apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wilt worden. Zo mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander middel, dat u wel veilig kunt gebruiken. U kunt acetylsalicylzuur in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan twee dagen achtereen en niet meer dan één of twee tabletten per dag. acetylsalicylzuur komt namelijk in de moedermelk terecht, maar is in deze kleine hoeveelheid en gedurende korte tijd veilig voor de baby. Als u acetylsalicylzuur langer nodig heeft en u wilt borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker.
ja als je het inneemt ja, via de huid wordt niet alles opgenomen.. dan zou je dus ook geen producten meer mogen gebruiken waar dit inzit.... in heel veel reinigings middelen voor onzuivere huid zit ook dat spul
Ik heb de 36 wk van mijn zwschap asprine moeten slikken. Juist om bepaalde aandoeningen te voorkomen.
Het wordt in lage doses soms voorgeschreven om trombose te voorkomen, maar dat is een uitzondering. Bij geen verhoogd risico op trombose is het andere risico: bloedingen veel groter. Daarom wordt het bij normale zwangerschappen afgeraden.
Ja maar niet in de mate zoals deze in een masker zit. Die ''dosis'' die je lichaam binnen zou drinken is gewoon minimaal. Dat is echt te verwaarlozen ten opzichte van wat je slikken zou.