Eten en drinken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door engeltje23, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi!

Ik zit hier met het volgende probleem: Omdat mijn vriend in de horeca werkt eet ik 2 dagen in de week bij mijn ouders. Ze zijn natuurlijk nog niet op de hoogte van dat we proberen een kindje te krijgen, maar wat moet ik nu doen als ze bijv een biefstukje op tafel zetten? Of kan dit voordat ik zwanger ben en in de eerste weken nog geen kwaad omdat er geen bloedband is?

2. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    er is in het begin inderdaad nog geen bloedband.. de eerste maanden lette ik goed op, maar ben nu al wel een tijd bezig dus hou er geen rekening meer mee..
    denk dat je gewoon lekker je eigen ding moet doen en als je een positieve test in handen hebt goed op je eten gaan letten ;) , maar dat is mijn mening.. haha

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Mee eens! Na mijn ei let ik wel iets beter op, dus geen fles wijn op een avond:)

4. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Ik zou vooral met alcohol voorzichtig zijn. Dat kan namelijk al schadelijk zijn voor de bevruchting! Al het andere eten wat je niet mag hebben als je zwanger bent heeft vooral invloed als je kindje al aan het groeien is. In de eerste 4 weken vindt vooral de celdeling plaats en daarna de innesteling. Dus daarmee stoppen als je een positieve test in handen hebt gehad.

Succes!

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dank jullie wel voor de tips! Ik drink zelf eigenlijk haast nooit alcohol dus het valt niet op als ik geen wijntje neem. Mijn vriend houdt wel van een biertje, is dit eigenlijk ook schadelijk?
    En 1 glaasje champagne, zou dat erg zijn als ik dat neem op onze bruiloft? Dat zou natuurlijk wel opvallen als ik dat niet neem...

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Engeltje: Ik vind dat je prima een glaasje champagne mag hebben op je bruiloft hoor, ook wel 2!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    ja? zou dat echt geen kwaad kunnen denk je?

8. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    @ engeltje... ben je al zwanger dan? een vriendin van mij is nu bijna 20 weken zwanger en a.s vrijdag gaat die trouwen.. zij let heel goed op wat ze eet een drinkt, maar gaat op haar trouwdag ook gewoon een glaasje champagne drinken!
    zeker als je nog niet zwanger bent, is dat echt geen probleem hoor! als je een pos. test hebt voor of op je trouwdag dan kan je er misschien over nadenken, maar als je nog niet zwanger bent waarom niet??

9. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Engeltje, neem lekker een glaasje champagne op je bruiloft!!
    Ik zou geen liters wijn achterover slaan als je probeert zwanger te worden (;)), maar een glaasje champagne kan geen kwaad. Nadat je een positieve test hebt gehad, moet je natuurlijk wel opletten met wat je eet en drinkt. Als je nog voor je bruiloft positief test, kun je misschien iemand van het personeel van de locatie vragen of er voor jou iets is zonder alcohol, dat op champagne lijkt. ;)

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nee ben nog niet zwanger, maar denk alvast vooruit;) Verder let ik zowieso goed op wat ik eet en drink, dus zo te horen kan het geen kwaad, thnx!
    Wat betreft t vragen op de locatie, dat gaat hem niet worden want mijn vriend werkt daar...

11. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ohw, dat maakt het wat lastiger inderdaad. ;)
    Maargoed, als je nog geen posi test in je handen hebt is dat ook helemaal niet nodig. Geniet dan maar extra van dat glaasje champagne! Ik wens je alvast een hele fijne trouwdag! :)

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dankjewel! Dat moet vast en zeker gaan lukken!

13. misa

misa Niet meer actief

Je kunt eten wat je wilt als je nog niet zwanger bent. Alcohol kan op jullie beiden invloed hebben ivm zwanger raken. :)

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ misa: als mijn vriend alcohol drinkt is hij dan minder vruchtbaar , of heb je meer kans op afwijkingen? Hij is geen zware alcoholist ofzo, maar drinkt meestal wel 2 biertjes op een avond. Hij wil er natuurlijk wel mee stoppen als dat nodig is

15. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Alcohol bij de man heeft invloed op de mate van vruchtbaarheid, maar geeft niet meer kans op afwijkingen. (tenmiste, zo heb ik het begrepen). Twee biertjes op een avond lijkt me nog ok. Mocht het lang gaan duren, dan kan hij ze achterwege laten.

Of heeft iemand hier een andere mening over?

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Nee, ben het met je eens Tara, 2 biertjes op de avond lijkt mij ook geen probleem. (is het hier ook nooit geweest, maar dat zegt natuurlijk niet veel).

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ok, dat vind hij vast wel fijn dan!

Deel Deze Pagina