Dreumes wil niks ivm tandjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Spoiled, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

#1 Spoiled, 29 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2012
    Ik zit echt met mijn handen in het haar. Heb een zoon van 14 maanden en die krijgt sinds een paar maanden 3 (!!!) kiezen door. Nu wil hij niks meer eten. Zo heeft hij vandaag een paar happen brood gegeten, wat droge pasta, twee frietjes en een knijpfruit.

Ik snap dat hij minder trek heeft, maar maak me ook wel een beetje zorgen. Hij drinkt namelijk ook niet veel. Melk gaat er goed in, maar water en diksap moet hij nog steeds niet echt hebben.

Iemand tips om toch wat binnen te laten krijgen? En hoe lang hadden jullie kindjes er last van?

Bedankt!

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoontje heeft ook 3 kiezen die tegelijkertijd doorkomen :( en het is het is al zo'n moeilijke eter! Bij ons wisselt het een beetje per dag of hij er veel last van heeft of niet. Soms als hij helemaal niks wil maak ik gewoon pap voor hem, dat eet hij altijd wel.
    Helaas duurt het hier wel erg lang, al een weekje of 3. Tandjes komen echt heel langzaam door bij hem. Zijn voortanden duurden wel 3 maanden voor ze er helemaal waren, dit kan dus ook nog wel even duren vrees ik.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn al drie weken aanhet sukkelen met vier hoektanden, twee door en jog twee te gaan...

Als je melk verdund en wat vaker aanbiedt op een dag?

4. fafje

fafje Niet meer actief

hier op die dgn gewoon vocht aanbiedne waar hij gek op is, dus voor die ene x een bepaalde limo/sap oid ...eten komt vanzelf weer goed, als ze honger hebben eten ze weer...verder wel zo fijn om bijv stamppotje te maken ofzo...soep etc..

5. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Bedankt voor de reacties. Melk met water verdunnen ga ik onthouden. Ga zo ff een soepje maken, hopelijk wil hij dat wel.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat was inderdaad ook mijn tip: bij de melk gewoon nog wat water doen, dan gaat het er hier ook altijd gewoon in.
    Verder inderdaad stamppotjes maken (hoeven ze niet zo te kauwen!) of inderdaad een lekker maaltijdsoepje...
    Bij 13-14mnd zijn hier 4 kiezen tegelijk doorgekomen..zucht..wat een drama op alle fronten (eten, poepluiers, rode billen, vaak wakker 'snachts etc).
    Eten ging hier toen ook erg slecht. Ze kon nog geen boterham kauwen, dus maakte ik gewoon pap voor haar en dat at/dronk ze dan wel goed op!
    Al met al heeft het hier ook wel een hele tijd geduurd, maar als ze eenmaal met het hele oppervlak door zijn hebben ze nog maar weinig last.
    Nu bezig met 4 hoektandjes tegelijk...zijn we er wel weer gelijk vanaf als ze door zijn. Hier heeft ze overigens veel minder last van gelukkig!

Even doorbijten (haha!) en dan gaat het ook weer over!

7. fafje

fafje Niet meer actief

mss een bakje yoghurt/kwark extra...is dan ook tegelijk vocht...

ik merk het altijd dat ie ineens geen brood meer wilt eten, maar bijv cracottes weer wel, smelt lekker snel!

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Hier ook steeds per twee of vier: tandjes en nu 4 kiesjes praktisch (tegelijk door) en nu beginnen de hoektandjes alweer...afgezien van slechter slapen (is al een slechte onrustige slaper) en wat meer poepluiers hebben we met eten geen last gelukkig, maar hij heeft wel met 16 maanden ongeveer heel erge herpes in z'n mondje gehad en daardoor wilde hij NIETS meer ook niet meer drinken!!! wat er af en toe inging: vla, yoghurt met wat siroop (ik wil ook eigenlijk geen suiker geven maar goed). dat is ook vocht...dan maar voor even wat meer melk...en pap...straks gaat hij vast weer beter eten.

melk kan je idd verdunnen. wij hebben toen zo'n p[roblemen gehad omdat hij zo weinig dronk, dat we het met een grote spuit in z'n mondje moesten doen. hoop niet dat je dit moet gaan doen want dat was echt vreselijk!!!het is overigens weer helemaal goed gekomen...

Deel Deze Pagina