Zwangere dames die ervaring hebben met progesteron tijdens zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door iez, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hallo dames,

Ik zal mogelijk vanaf week 10 t/m 34 progesteron toegediend krijgen. Ik ben op zoek naar vrouwen die dit ook hebben.

1. In welke vorm hebben jullie progesteron gekregen en wat zijn jullie ervaringen daarmee?
    2. Vanaf welke week t/m welke week hebben jullie progesteron gehad?

Groetjes.

2. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Geen ervaring, maar ik wil je wel de tip geven om deze vraag ergens anders te plaatsten dan bij onderzoeken en echo's. Ik denk dat je bij gezondheid of zwangerschap meer kans hebt op reacties. Succes.

3. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Hi meid

Ik heb utrogestan gekregen na vier miskramen. Vertelde dat ik het vermoeden had dat ik te weinig zou aan maken en zonder te vragen kreeg ik het voorgeschreven.
    Moest beginnen bij positieve test. Twee keer twee bolletjes per dag. Valt mee is een vieze boel maar tot nu toe werkt het, donderdag eerste echo ej zal ik wel horen tot hoelang ik het moet gebruiken.

4. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    ik heb utrogestan ingenomen (3x daags) meteen vanaf het begin tot ongeveer week 16, want dan zou de moederkoek het progesteron gedeelte zelf gaan regelen.
    Ik heb vaginale bolletjes gehad, die ik met een applicator inbracht, dus rommel gaf het bij mij niet en bijwerkingen heb ik er ook niet van gehad. Ik lees wel vaker dat vrouwen het langduriger moeten gebruiken, maar dan is er ook een medische reden voor.

5. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Zijn het vaginale bolletjes?

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt voor jullie reacties!!!

7. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik heb gelukkig geen mk gehad, wel een korte LF. Daar kreeg ik extra pregnyl voor om progesteron aan te maken.

8. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    omdat onze zoon van nu bijna 6j op 32 wkn geboren is hebben ze in het uz besloten om vanaf 12wkn tem 34wkn elke avond een vaginale tablet Utrogestan op te steken om men baarmoeder wat te versterken,ze willen deze keer het zekere voor het onzeker nemen!
    Tis niet zo prettig maar voor dat groeiend wezentje in je buik heb je alles over vind ik !

Kmoet nu overmorgen op controle en de 20wkn echo en dan ist elke 3 weken en denk vanaf februari zelfs elke 2wkn controle of alles nog toe is en de baarmoederhals nog lang genoeg is!
    En als dat goed is me happy en anders zal ik direct moeten stoppen met werken en rusten:)

9. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik krijg proluton injecties. Vanaf 15 weken en 4 dagen tot 34 weken.
    weet daarvan dat als je het voor de 12 weken ge ruikt de plasbuis bij jongetjes verkeerd kan gaan zitten. Verder geen bijwerkingen.
    Ik krijg dit omdat mijn eerste3 maanden te vroeg kwam.
    Bij mijn zoon ook gebruikt hij bleef zitten tot 38 weken.
    waarvoor krijg jij het?

10. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh wat goed dat je dat zegt van de plasbuis!!!! Dat moet ik noteren en tijdens mn 1e echo even bespreken, dat zou ik niet willen voor de baby.

Ik krijg het omdat mn zoontje met 24 wk + 3dg geboren (hij heeft het niet gered) en is om herhaling te voorkomen.

11. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    denk dat de meeste die dit tot 34 weken moeten nemen het krijgen wegens een vroeggeboorte ervoor!
    En om de baarmoeder sterker te maken!
    Khoop allesinds dat het hier wat zal afdoen en dak nu de 37-38 wkn grens zou halen dan ben ik al heel blij!
    Langer mag natuurlijk altijd haha

12. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Ja die heb ik ook dat klopt

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wie heeft dat over die plasbuis tegen jou gezegd of waar heb je dat gelezen?
    Prolutan is progesteron in injectie vorm. Utrogestan is hetzelfde in capsule vorm en wordt bij IVF in de eerste 12 weken juist gebruikt en ik heb dit dan ook nog nooit gehoord: niet van dokters en ook niet van vrienden met zoontjes die met ivf zijn verwekt. Daarnaast heb ik dit ook nog nooit gelezen op fora's. Maar ik ben wel benieuwd.

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    @ de mensen die Utrogestan capsules niet als LF ondersteuning gebruiken maar gebruiken om de baarmoeder rustig te houden:

Hoeveel moeten jullie van jullie artsen gebruiken?

Deel Deze Pagina