Zwanger en een griep die maar niet weggaat

Discussion in 'Zwangerschap' started by Monoqi, May 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monoqi

Monoqi Lid

Apr 3, 2015
    21
    0
    0
    Hi allemaal,

Ik ben nu bijna 12 weken zwanger en ik ben sinds donderdag superverkouden!! Het is nu bijna een week verder en het wordt maar niet beter lijkt wel :( mij neus zit nog steeds potdicht en voel me superellendig :( ik probeer alles, paracetamol, stomen, dampo op de douchekop, fruit, citroen en honing, slapen...

Het duurt zo lang dat ik er gek van word... Hebben jullie dit ook een keer gehad en hoe lang duurde het bij jullie??

2. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds donderdag is toch nog niet bijzonder lang voor griep? Natuurlijk heel vervelend! Maar meer doen dan uitzieken kun je niet echt. Paracetamol tegen eventuele pijn, hoestsnoepjes om op te sabbelen als dat wat verlicht... en simpelweg uitzieken. Een flinke griep kan je zo 2 weken ziek maken, daarna moet je conditie nog herstellen, kan ook zo 2 tot 4 weken duren, helemaal als je zwanger bent.

Beterschap!!

3. Angeltje78

Dec 29, 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kreeg ook een griep aan t begin van mn zwangerschap. Al met al zo n 7 weken op de bank gelegen. Alle energie die je dan eigenlijk nodig hebt om te herstellen gaat naar de baby. Ik vertel je dit niet om je te ontmoedigen, alleen houd er rekening mee dat gewone dingen 3 X langer nodig kunnen hebben om te herstellen. Doe rustig aan en luister naar je lichaam

4. w03z3l

w03z3l Bekend lid

Sep 1, 2014
    695
    0
    0
    De griep die momenteel rondgaat is sowieso een hardnekkige en langdurende griep, daar hoor ik iedereen over. En je hebt nu ook nog eens minder weerstand én veel energie gaat naar de baby en alle veranderingen in je lichaam.. Dus nee, sta er niet raar van te kijken.
    Snap dat het vervelend is maar denk dat je je erop voor moet bereiden dat het voorlopig nog niet over is..
    Beterschap!

5. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

Nov 30, 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Ik had rond die termijn een hele nare buikgriep. Hij duurde echt ontzettend lang. Volgens de gynaecoloog kan t ook langer blijven hangen door de zwangerschap

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    Ik ben tussen week 7 en week 16 aan een stuk verkouden en ellendige geweest. En vanaf week 20 is t weer raak. Neus zit steeds dicht, ik hoest me een ongeluk. Erg vervelend en ben der nog lang niet vanaf.

7. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    Het kan een zwangerschapskwaal zijn. Dat heb ik namelijk ook. Ook gehad bij mijn vorige zwangerschap.

8. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Bij de drogist heb je een soort natuurlijke antibiotica. Weet even niet hoe het heet, maar ze weten vast wat je bedoelt. Mijn moeder heeft dat voor me gehaald toen ik aan het begin van de zwangerschap drie maand verkouden was. Ik was binnen een week weer topfit. Misschien een idee voor als je er niet bovenop komt.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb al 25 weken een snotneus die maar niet weg gaat.
    Inmiddels bij de ha geweest en moest bloedprikken voor allergieën maar niks gevonden.
    Heb wel een speciale neusspray mee gekregen die gelukkig ook nog eens werkt.
    Als ik die vergeet heb ik de volgende dag last van een snotneus die constant leeg loopt en loop ik de hele dag met een tissue onder mijn neus.

10. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Sinds donderdag superverkouden zijn is wat anders dan een griep hè. Ik snap dat je je niet lekker voelt maar dit is nogal overdreven ;)

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dit ja, hier 4 weken keelontsteking gehad, en nog steeds vaak last van mijn keel.

12. Monoqi

Monoqi Lid

Apr 3, 2015
    21
    0
    0
    Okay moet me dus voorbereiden op een veel langere herstelperiode! Ik voel me ontzettend grieperig mr denk dus dat het een flinke verkoudheid is omdat ik geen koorts heb mr verder dus hartstikke ellendig. Nog gemixt met overgeven van de zwangerschap maakt het er niet fijner op.

Maar goed het gaat dus helaas wat langer duren :(

Ik ga stug verder stomen en vitamientjes eten!

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier ook van de eerste 25 weken er 20 verkouden, ziek en onderweg geweest. De laatste weken geen last meer. Kwam bij mij echt door de zws. Op een hardnekkige buikgriep na, nooit meegedaan met de rondwarende griepepidemieën, maar gewoon verkouden en niet lekker.

14. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

Feb 26, 2015
    1,576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik ben in t begin van mijn zwangerschp ook flink ziek geweest. Eerst langlopende griep en toen twee keer (!!!) keelontsteking!
    Uiteindelijk ging t gelukkig over, heb gezorgd dat ik veel fruit at en slikte wat extra Vit. C.

Veel beterschap :)

Share This Page