Wat uitgeven aan kraamcadeau voor iemand die je net kent...

Discussie in 'De lounge' gestart door Conny83, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Conny83

Conny83 Lid

15 dec 2010
    46
    0
    0
    Hoi!

Ik heb een vraagje: Nu ik zwanger ben leer ik veel meer meiden kennen die ook zwanger zijn. ( via clubjes, zwangerschapszwemmen etc)
    Heb nu wel een stuk of 15 meiden in de omgeving die in een tijdbestek van 8 weken gaan bevallen. Ik ken ze niet zo goed maar ik verwacht wel even op visite te gaan.

Met lege handen komen wil ik absoluut niet maar ik weet niet goed wat ik nu een beetje zal uitgeven aan een kraamcadeautje.

Normaal geef ik aan kennissen iets van 10 euro, hele goede vrienden rond de 20 euro aan aan een cadeau. Maar dit vindt ik even lastig.

Wat doen jullie meestal?

2. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    geef dan meestal rond de 5 euro. let op leuke koopjes vanaf nu en dan heb je straks al een leuk stapeltje kadootjes liggen. ook is het erg leuk om iets persoonlijks te maken. bv een truitje (effen kleur hema voor 3 euro) en daar zelf de naam van de kleine op borduren of met strijkletters (leuk bij korte namen veel werk wel bij de lange natuurlijk)
    succes en veel plezier met winkelen!

3. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ik zou ook gewoon €5 doen. Als je voor die 15 meiden een tientje per keer uit gaat geven ben je €150 euro kwijt aan cadeautjes, dat vind ik echt veel geld. Voor €5 heb je al hartstikke leuke dingen voor baby's hoor.

4. pijman

pijman Niet meer actief

Zou het bij een kleinigheidje houden, rammelsokjes van de Hema met een lekkere bodycreme voor mama erbij. Andere leuke kleine dingetjes: knisperboekje, mutsje, slabbertje, bijtring, zoiets.

Tussen de 5 en 7,50 euro wordt al best wat als je het maal 15 gaat doen.

Als je creatief bent en tijd hebt kun je ook zelf wat maken, ik vind fotolijstjes heel leuk. Dan gebruik ik scrapboekpapier en lintjes en pimp ik lijstjes van de Ikea die amper wat kosten. Het papier en het lint heb ik dan al wel zelf.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

vagekennisen 10 euro
    gewone kennisen 15 euro
    vrienden 20
    goede vrienden 30 euro
    familie 40/50 euro

6. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Wij hebben met de meiden van zwangerschapsgym toen onderling 5 euro afgesproken. Idd, anders wordt het wel erg duur (voor ons dan)

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Bij de action verkopen ze voorleesboeken.
    365 dagen een verhaaltje (weet zo niet hoe ze precies heten). die heb je in verschillende soorten, is een groot dik voorleesboek en er staat voor iedere dag een klein verhaaltje in. Kost geloof ik 4 euro. Ik heb deze zelf ook al gekregen en het is echt een leuk kado!

8. Conny83

Conny83 Lid

15 dec 2010
    46
    0
    0
    Hi!

bedankt voor de reacties.

Ik dacht zelf ook aan ong 5 euro. Kom nl regelmatig bij de action en heb ooit ook wel eens voor een cadeautje erbij van die boekjes daar gekocht, dus goede tip!

Ook zag ik hele leuke l handgemaakte dingen op internet.. dus dat is ook wel leuk ( zeker in de kleur van de babykamer ozo als ik daar achter kan komen).

Tja een bedrag afspreken met bv meiden van het zwemmen is eigenlijk een idee.. al weet ik niet goed hoe ik erover moet beginnen.

Maar komt goed!

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Gewoon leuk iets zelf maken.
    Misschien een leuk idee:

Koop bij Xenos een koker met badeendjes. ( 7 a 8 stuks geloof ik 3 euro)

Dan een pak luiers nummer 3 ( kruidvat 8 euro)

Mooi lint ( basic kleuren ongeveer 5 euro)

Transparant inpakpapier ( 2 euro)

18 euro in totaal. Hier kun je kleine luiertaartjes van maken.

Neem per taart 4 a 5 luiers. Oprollen en vastmaken. Dan met een lint samenvoegen en het eendje bovenop.

Ongeveer 3 euro per luiertaartje. Je kunt dus misschien ook nog een paar leuke sokjes erbij doen of een ander leuk klein dingetje.

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    bosi dat is echt een leuk idee!!!

TS, lastig is dat he!
    maar miss idd wel een ideeetje om het in de groep te gooien..
    en bij de action kun je idd erg veel leuke dingen halen!

11. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland

Heel leuk idee! :)

Ik zou het inderdaad gewoon bij een aardigheidje houden van max. 5 euro. En wat iemand anders ook al aangaf, houd leuke aanbiedingen en dergelijke in de gaten. Als je nu al weet dat er meerdere bevallingen achter elkaar gaan komen, kan je een soort voorraadje aanleggen met kadootjes.

Ook vind ik zelf gemaakte kadootjes helemaal fantastisch, alleen is dat vaak handiger (en goedkoper) als je al het een en ander aan materiaal ervoor hebt liggen.

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    wat kan je missen?
    ik denk zo tussen de 10 en 20 euro?

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik vind trouwens persoonlijk zo`n taart echt afgezaagd.

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Familie 40 a 50 euro jeemig, ik ben blij dat ik dat niet uitgeef.
    Ik hou me aan 1 bedrag, familie of vrienden geen onderscheid.
    Ik heb een grote familie, dus dan zou ik alleen al voor de fam gaan werken.Pffft:(

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113

Dat kan.

maar heb jij dan een leuker idee? Misschien kun je dat delen in plaats van alleen iets anders niet leuk te vinden. Dat heeft TS er ook nog iets aan.

16. Conny83

Conny83 Lid

15 dec 2010
    46
    0
    0
    vind de luiertaart een goed idee hoor! voor familie maak ik deze altijd en krijgen ze dan extra naast het eigenlijke cadeau erbij. ( wel een grote versie met kleuren afgestemd op de door hun gekochte babyspullen)

Omdat ik nu uitgerekend ben wil ik het deze keer niet zelf maken anders was de kleine versie met de eendjes leuk geweest.

Maar ik ben eruit. ik heb iets gevonden en ik koop dan voor iedereen hetzelfde alleen dan wel met kleuren afgestemd op hun eigen style, zo blijft het toch persoonlijk.

Over de bedragen: wat ik kan missen? dat doet er niet toe.. het gaat erom wat ik wil uitgeven.. ik vind persoonlijk voor iemand die je een paar keer heb gezien en nog niet echt bij over de vloer komt 5-7 euro een mooi bedrag.
    Ik vind het ook zonde om 15 x 10/15 euro uit te geven.. das minimaal dan al 150 euro!

wat ik zei voor echt goede vrienden is het anders en voor familie( nichtje of neefje geboren dan koop ik meestal iets rond de 75 euro.. Nu heb ik een herinneringendoos laten maken voor mijn pasgeboren nichtje.En nog wat dingetjes gekocht De vorige keer was het iets wat mijn zus graag wilde hebben ( lodger bunker)

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi en ik vind het juist perféct ;) zéker bij een 2e... ik heb al genoeg tutteldoekjes, bijtringen, knisperboekjes etc. Luiers komen altijd van pas. En als het een ander merk is dan ik heb: Super! Kan ik die gelijk uitproberen.

Leuk idee dus wat mij betreft . En verder sluit ik me ook aan bij de rest : even de aanbiedingen nog goed in de gaten houden...
    Verder heb ik zelf de kadootjes die ik kreeg via m'n etos spaarkaart bv ook opgeofferd als kadootje :p .

Leuk zwembroekje of badpakje is trouwens ook altijd wel leuk.. zeeman had wel leuke en betaalbare... maar daar moet je maar nét mazzel mee hebben.

---> zie dat je er al uit bent :)

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou ook rond de 5 euro blijven. leuk setje kleding bij de zeeman ofzo.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Ik zou mensen die ik niet goed ken nooit kleding geven, dag nl qua smaak zo persoonlijk. luiertaart was ik juist heel blij mee, die kun je altijd gebruiken. Ik zou niet kiezen voor knuffels of tutdoekjes want daar word je al zo mee doodgegooit. Wimpers zijn altijd handig, kadokaart van hema of prenatal of leuk boekje

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dingen die niet je smaak zijn kan je ook krijgen van hele goede vrienden of familie ;)
    Luiertaart is idd erg leuk maar dan ga je qua prijs wel gelijk weer omhoog

Deel Deze Pagina