Even een algemene vraag over krijsende kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb je pb gestuurd. :)

2. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Yepp

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Zeg Pnirmal, dan kun je mij wel schijnheilig een priveberichtje gaan sturen met dat we geen ruzie moeten maken want we kunnen t niet altijd eens zijn......

Maar hoe haal je het in je hoofd om zo'n opmerking te maken? Voel je je aangesproken? Krijst jouw kind altijd in de winkel? En trap ik je dan op je teentjes ofzo omdat ik zeg dat die van mij het lef niet zou hebben? Nee dat had en heeft die van mij ook niet. Dat gekrijs doe je thuis maar. En niet in de supermarkt. Punt uit.

Heeft echt helemaal vierkant niets te maken met de problemen die mijn zoon op school heeft gehad.

Krijg toch lekker t snot. Raar mens.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dan maar schijnheilig. Want sta achter mijn berichtje in bp we kunnen het niet altijd eens met elkaar zijn en er stond ook in dat ( IK) begon en ik ben een raar mens. Maar geef te minsten wel toe dat ik niet de perfecte opvoeding heb en geen kinderen heb die nog nooit een driftbui hebben gehad.

Maar geloof gewoon er geen bal van dat je kind nooit een driftbui heeft gehad al was het dan NIET in de supermarkt.!

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Volgens mij begint de boel hier een beetje te ontsporen ;)

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik geloof dat het hier om HYSTERISCH KRIJSEN ging, en niet om een driftbui. Tjeez :D !

7. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Het 1 kan prima samengaan met het ander...

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou vind het zelfde. beide lijken heel veel op elkaar namelijk.

9. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Heb niet alles gelezen, maar ja.. hier ook wel hysterische buien om... euhm... ja... waarom niet eigenlijk?! Maar niet buiten! Zoontje is stil zodra hij buiten is en gaat weer verder zodra ik de deur achter ons sluit!

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou nee, serieus niet benoemenswaardig. En volgens mij heeft TS t ook niet over een driftbui maar over hysterisch krijsen. Dat is toch wel een verschil.

Mijn oudste deed hetzelfde als mijn jongste nu. Mijn jongste wordt weleens pissig hoor. Dan wilt hij iets. Maar als ik dat zie, dan kijk ik m belachelijk aan en ben ik direct uitgesproken. Ik maak een grapje en maak het belachelijk. Dan is die bui zo over hoor. En tegen de tijd dat ze in de peuterpubertijd zijn dan zijn ze dat soort buien al lang vergeten.

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Het lijkt op elkaar?

Poeh.. dan hebben jullie of nooit een driftbui meegemaakt. Of nooit een hysterische bui.

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn oudste: check check, dubbel check..
    Mijn jongste: nope..

Geen idee waar dat inzit. Ja het zijn uiteraard 2 verschillende kindjes maar ik ga liever met m'n jongste winkelen dan met de oudste.. Die kan ook zo ontiegelijk zeuren ;)
    Maar ach, ik probeer altijd een moeder die daar zwetend in een paadje staat te stomen, omdat haar kind de hele winkel bij elkaar staat te krijsen, een blik van herkenning te geven om haar zo enigszins te steunen :p

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja, net zo zeer als dat een banaan op een fruitcocktail lijkt, want het is allebei fruit.

Nee sorry, ik vind daar een duidelijk verschil tussen zitten. Een driftbui waarbij je kind driftig/boos is, is heel wat anders dan moord en brand schreeuwen vanwege een helikopter. Mijn inziens hebben alle kinderen (mensen) wel eens driftbuien, maar dat krijsen vond IK nogal nieuw, want dat heb ik nooit eerder gezien - behalve dan in de video van de uithuisplaatsing.... *echoooo*

Hebben jullie die eigenlijk wel gezien? Ik vraag me af of een aantal van jullie wel het juiste vergelijkingsmateriaal hebben?

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Kan je mij het verschil uitleggen dan? :( Want ik vond dat mijn dochter tijdens haar driftbuien toch echt wel hysterisch krijste. Een keer ging ze maar liefst 45 minuten door. Ik kon niks doen: afleiden met speeltje, kijken naar iets buiten, troosten, op schoot trekken... Ze begon alleen maar harder te krijsen en zich van mij los te worstelen. Negeren was hier het enige dat werkte, dus dan lag ze weer op haar rug tekeer te gaan.

Is gelukkig nooit in het openbaar voorgekomen en alleen maar thuis en ook echt een fase, die vorige zomer ongeveer twee maanden duurde, maar ik zou het toch echt hysterisch noemen.

Of misschien heeft ze volgens jouw ideeën nu dan nog regelmatig driftbuien, die ik geen driftbui zou noemen.

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Laat dat kind er nu eens buiten. Dat is echt een heel ander verhaal.

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Amen!!!!

17. Janna

Janna Fanatiek lid

In mijn beleving kan moord en brand schreeuwen om een stuk afgepakt speelgoed absoluut een driftbui zijn. Waarom zou dat niet kunnen?

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee, dat is geen ander verhaal. Dat is exact de vergelijking tussen hysterisch krijsen en hysterisch krijsen. Doen jouw kinderen dat zo? Kijk het filmpje... Doen ze zo of hebben ze zo gedaan? Dat is de kern van dit topic. Wanneer je dat nu nog steeds niet inziet en denkt dat ik dat kind in de zeik zet, dan denk ik niet dat dit een topic voor jou is.

Moet ik eerst een driftbui krijgen of wat? :p

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    En jij bent moeder Theresa......uiteraard!

20. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Eerlijk is eerlijk... een driftbui verschilt (hier) wel degelijk van een krijspartij! Dat eerste gaat gepaard met slaan, schoppen, op de knieeën laten vallen en hoofd overal tegenaan beuken en krijspartij is voornamelijk schreeuwen en gillen kan niet, wil niet, past niet of whatever op dat moment hip is om te schreeuwen!

Deel Deze Pagina