+1 mooi verwoord! Vind ouders die zeggen dat gaan ze.nooooiiit doen zo naïef. En ouders die zeggen dat het nog nooit gebeurd is liegen dat ze barsten
Er is wat mij betreft wel een verschil in redenen om driftig zijn. Een kind dat in een bepaalde ontwikkelingsfase zit (vooral dreumesen) die mogen van mij als iets niet lukt thuis best even driftig zijn..dat is mijn zoontje ook. Het is nl hun manier om boze gevoelens te uiten. Dan probeer ik ook te troosten en te helpen waar dat kan. Maar gillen en krijsen omdat je je zin niet krijgt vind ik wat anders. Thuis negeer ik zo'n bui. maar op straat en in winkels wordt niet geschreeuwd..ik ben vrij vroeg begonnen om dat te vertellen...eigenlijk vanaf wanneer het kind voor het eerst krijste om zn zin niet krijgen...is natuurlijk een beetje afhankelijk van jouw kind wanneer die daarmee begint.
Tuc, ik ben het zo niet eens met jouw reactie! Mijn 2 oudsten zijn engeltjes vergeleken de jongste. Die gilt nog vaak en gaat uit zijn plaat als het niet gaat zoals hij wil, ook smijt hij met van alles dan. Nu kun je een miljoen x een pedagogische reactie geven maar deze boef doet het gewoon weer hoor de keer er op. Het word gelukkig al een stuk minder maar je kunt niet alles onder controle hebben en houden.
Ik ook Want dat weet je nooit van tevoren. Voor hetzelfde geldt breng je een bankrover op... Wie zal het zeggen Ik heb geen goed-functionerende kristallen bol met de ultieme waarheid. Maar goed, ik beweerde dat ook niet, dat waren anderen. Ik ben benieuwd. Nogmaals; dat ze driftbuien krijgen, boos worden, onredelijk doen, huilen etc. daar ben ik echt wel op voorbereid maar dit was echt extreem over the top zoals dus... juistem. Anyways, jammer dat moeders zo boos reageerde, want zoals zij het heeft opgevat, had ik het niet eens bedoelt. Als mijn kerel zo hysterisch gaat doen, geef ik exact dezelfde reactie of ga ik demonstratief vragen of ze duct-tape verkopen
Ik denk dat bij die kinderem niet duidelijk en vroeg genoeg duidelijk genaakt is dat dit niet geaccepteerd wordt. Of dat men niet duidelijk genoeg is in: "ja hier mag je boos om zijn" "en nee hier niet om"
Hahahaha oke vvolgende x zal ik mijn hand voor dr mond houden als ze hardop huilt.... tja die van mij krijgt weinig der zin ik ben best 'streng' omdat ze zo'n pittig karakter heeft dus er komt echt wel geluid uit Maar eenmaal thuis en ik de hele tijd in de negeerstand stond komt ze naar me toe 'sorry mama" Dus een schreeuwend kind betekent zeker niet altijd dat moeder t niet onder controle heeft
Hier proberen ze het wel maar. Het Is hier 1 waarschuwing en gaat het dan nog door dan pakt man of ik het desbetreffende kind en gaat naar de auto. We hebben het bij beide 2 keer moeten doen en toen was de lol er wel af. Wij zijn heel makkelijk maar hebben grenzen punt. Worden ze overschreden prima maar daar zitten consequenties aan. Zijn er ook vroeg mee begonnen driftbui prima maar dan doe je dat maar lekker op je eigen kamer. Of ergens anders appart.
Hier tot nu toe nog niet. Nooit gedaan in het openbaar. Thuis ook niet echt. Ja hij huilt wel eens en is ook soms boos maar dat duurt maar 1 minuut of minder door afleiding. Alleen als hij valt huilt hij soms harder maar dat lijkt me logisch Ooo sorry! Vorige week de eerste keer! De eerste keer in de kermis. Hij wilde niet uit die caracel toen was hij verdrietig maar toch nog oooo zo schattig. Iedereen stond naar hem te te lachen en te zeggen van "ooooooh" dus was het eigenlijk nog schattig
Ben ik met je eens. Hier weten ze het ondertussen echt wel hoor. Mijn grenzen zijn duidelijk huilen als je pijn hebt etc prima maar janken om een stuk speelgoed nee dat verdwijnt het gewoon boven in de kast en krijgen ze het helemaal niet
Maar hem wel duidelijk gemaakt dat hij zijn zin niet krijgt. We hadden nog kaarten voor nog wat rondjes maar we wilden eerst even gaan wandelen en wat eten en dat hebben we ook gedaan. We zetten hem er niet terug in omdat hij huilt, met huilen bereik je niks (tenzij je pijn hebt, getroost wil worden of het een baby is)
Sorry Tuc, maar ik denk dat jij oprecht heeeeel blij mag zijn met jouw kids. Want als die van mij (out of the blue) een enorme driftbui kregen, dat kon van alles proberen te zeggen of te doen....maar ik drong niet tot ze door. En dat heeft niets te maken met vroeg beginnen met opvoeden, niet duidelijk genoeg zijn,inconsequent zijn of al die andere dingen. Het allerbeste wat ik kon doen is ze met rust laten en gewoon maar even uit razen. Ze hebben thuis ook wel eens met kleren en al onder de douche gestaan.
Omdat de opvoeding vroeger veel duidelijker en consequenter was en niet van: "ik volg mijn kind". Overigens zonder slaan oid doel ik op.
Onze kleine meid vind winkelen erg leuk en daar ben ik blij om want die is super koppig , eigenwijs en kan buien hebben. |\met haar 3 jaar lacht ze om alle straffen. Onze zoon vind winkelen vreselijk en heeft in de winkel al meerdere malen dat hij kleiner was krijsend in de wagen /winkelwagen gezeten. want hij mocht zijn speeltje niet mee naar binnen, geen koekjes kiezen, zijn sokken niet uitdoen .. noem het maar op. Joh jammer dan, mama winkelt gewoon door , ik woon 6 km van de winkel af ajuus. Onze dame daarin tegen heeft een super sterke wil/geest/zin maar geluk ook veel humor en goed taalbegrip dus haar valt veel uit te leggen en soms leg ik niets uit. Ze hebben nl. niet altijd wat te willen. Jammer dan. en dan zijn wij echt super conseqent en heel duidelijk maar sommige kids hebben nou eenmaal een sterk karakter en zijn niet onder de indruk van wat papa en mama zeggen . Tja dan heb je al kleintje de pech dat je toch echt moet luisteren.