Het is nog niet eens zo heel veel jaren terug dat je als kind nog gewoon een tik kreeg hoor. Zelfs van de schoolmeester.
Bij mijn oudste had ik ook zeker zo'n antwoord kunnen geven van 'gewoon duidelijk maken dat je dat niet toestaat', dan had dat ook gewerkt. En zo waren er nog veel meer dingen waarover ik me kon verbazen bij andermans kinderen, kwestie van opvoeden...nou ja, tot ik de tweede kreeg, ik heb mijn uitspraken en opvattingen wel bij moeten stellen, want dat werkte beduidend anders.
Blijkbaar hebben we dat dus weer nodig. Sorry ben misschien wat streng maar anno 2014 is het allemaal maar je en jij, Meester hans ipv meneer Jansen en discusserende ouders met hun peuters. Ergens gaat het fout. Stond serieus vanavond nog bij de Lidl en vraagt een kind aan mij en mn zus of we even door willen lopen bij de kassa, vader vond het grappig en melde dat zijn dochter nogal bijdehand was. Kind was net zo oud als mn dochter, nou no way dat zij het in dr hoofd zou moeten halen om met zoiets te komen.
ja, toen hij kleiner was wel! tegenwoordig kan ik hem wel duidelijk maken dat als hij door blijft krijsen hij niks voor elkaar krijgt. thankgod, wat voel je je bekeken als je kind dat doet zeg!
Nou dat laatste vind ik niet normaal..maar goed. Ik ben zeker van mening dat dit een stuk opvoeding is en inleven in je kind. En zorgen dat jij niet afhankelijk bent van de bui van je kind. Ik stop nl met winkelen als mijn kind zo tekeer zou gaan. Zoals edelweiss bv zegt: terug naar de auto oid. En ik plaats mijzelf niet in de positie dat ik dus wel door moet. Zorg dat ik een alternatieve mogelijkheid heb dus dat ik niet toe hoef te geven aan de grillen van mijn kind.
Ja daar moest ik een foto van maken voor in zijn album heb er 3 Maar dit was zijn eerste les in het openbaar
Bij mijn dochter werkt dat echt niet. Doe het bij elke driftbui en zijn heel consequent naar haar toe maar het helpt helaas (nog) niet....
Mijn oudste deed het nooit, de jongste wel regelmatig. We zijn heel duidelijk en consequent. Toch doet hij het nog soms. Af en toe tot ergernis van de mede-winkeliers. Om dan een opmerking te krijgen van een andere moeder, zou ik haar ook even flink afsnauwen Maar meestal krijg ik gelukkig een bemoedigende blik toegeworpen van anderen, dat helpt toch een beetje.
Grappig...als ik haar terug zou zetten in de auto krijgt ze juist haar zin Zinloos dus dan T gaat er ook om waarom ze zo doen anders zouden sommige oplossingen die ik lees bij mijn kind belonen betekenen
Precies, zo werkt het dus. Als dingen lukken in de opvoeding, is het al gauw 'jouw prestatie', als ouder. En als dingen wat minder lukken, dan word je met je neus op de feiten gedrukt en moet je je mening bijstellen. Is louterend.
In mijn ogen is terug gaan naar die auto dus toegeven. Daarbij als ik hier elke keer heen en weer zou gaan zijden als 1 van de kids geen zin heeft om te winkelen heb ik wel een duur winkelrondje. 6 km heen en 6 km terug pmdat mijn kind niet wil . pas ik voor daarbij zit ik fysiek ook nog een stuk als ik meerdere keren per week ga winkelen , dus echt niet. Ik ga boodschappen doen en daar heb jij je in te schikken. Nu is het wel zo dat ik er nu meestal voor kies om in schooltijd boodschappen te doen , maar nu met zijn 5 en haar 3,5 is het krijsen ook geen issue meer. dat was tussen 1,5 -3 jaar wel anders.
Hahaha, nee, gelukkig is het hier ook niet normaal nee. DUH! Maar absoluut noodzakelijk om ze weer even terug op aarde te krijgen.
Maar ik begrijp eigenlijk niet waarom sommigen hier een hele discussie van maken...ts stelt een vraag en ik leg uit qaarom mijn kinderen dat niet doen. Zeg daarbij niks over anderen. In 1 post geef ik aan waarom ik DENK dat het bij andere kinderen niet werkt omdat dat aan mij gevraagd wordt.
Heel snel wordt gedacht dat de intensiteit van een driftbui evenredig is met de mate van opvoeding. Terwijl hier vele moeders zitten die weten dat dit dus absoluut onzin is.
Nee die van mij hebben dit oprecht nog nooit gedaan. Natuurlijk weleens gezeurd om wat lekkers in de supermarkt maar daar maken we meteen korte metten mee.