Even een beetje stuurloos

Discussie in 'Voeding' gestart door rijtjes, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Lieve dames,

Mijn dochtertje van nu bijna 7 maanden eet als een bouwvakker, a la rapley. Verder drinkt ze fv. Nu zit hier een beetje het "probleem". Ze krijgt fv op verzoek, maar de laatste tijd wil ze steeds heel veel flesjes. Hierdoor nog niet overgegaan op opvolgmelk, maar gewoon nog even de friso 1.

Ze gaat nu overdag wel meer uur tussen de flessen laten, eet uiteraard ook meer tussendoor. Maar haalt dit 's avonds/'s nachts dan in. Ze zit nog regelmatig op de liter dus.

Zijn er mama's die dit herkennen. Zijn er meer op verzoek voedende fv mama's? Hoe is deze periode bij jullie gegaan. Want zelf lijkt ze dus ook een beetje stuurloos.

Ow ja, ze beweegt ook veel en is ongeveer 9 kilo bij 72 cm. Ze lijkt het dus ook wel gewoon echt nodig te hebben?

groetjes

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Drinkt ze geen ander drinken?

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ze drinkt af en toe een beetje water en soms wat thee, maar niet noemenswaardig nee. Zat ook al te denken dat ze 's avonds dan misschien dorst heeft, maar met minder dan een flesje melk neemt ze geen genoegen. Doen het dan wel verdund dus 120 cc met 2 schepjes erin.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je al eens rooibosthee met een wolkje melk (1 schep kv) geprobeerd? Dat lukt vaak wel omdat de smaak vertrouwd blijft.

5. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    wij hadden dit probleem ook, tot het cb zei dat we vaste tijden moesten gaan invoeren. nu drinkt onze man om 7.00 pap, 10.00 fruit, 12.30 brolekkerst en fles 180/6, 15.00 fles 90/3, 17.30 warm eten via rapley en dan om 20.00 de laatste fles 180/6. alleen omdat hij niet al zijn flessen leeg drinkt komt hij helaas nog wel gemiddeld 1 tot 2 keer per . dan krijgt hij per keer een fles 90/2 waarna hij weer heerlijk slaapt. het blijft zoeken dus

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het schijnt vaker voor te komen omdat de darmpjes anders belast worden dat kindjes vaker borst willen als vaste voeding steeds beter gaat lopen, misschien is dit bij flesvoeding net zo?
    Je kunt inderdaad thee geven met schepje melk, dat deed ik hier ook. En zou het nog even aanzien, soms zijn het fases en dan kun je je zo druk maken en opeens zijn ze over.. Lekker voeding 1 blijven geven.

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja, ik kan me voorstellen dat dit soms kan werken. Maar ik ben heel erg voorstander van het voeden op verzoek. Mijn dochter zit nog niet op een kdv dus ik kan nu iedere dag mij gewoon aanpassen aan haar ritme. Dit werkt dus over het algemeen heel goed, maar nu zijn we erg zoekende.
    Dankjewel voor je reactie trouwens, wel fijn om iemand anders zijn schema een beetje te zien!

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Dan zal dat het inderdaad wel zijn ja! Mooie is ook, dit gepost, en prompt vraagt ze al 2 nachten niet meer om een fles. Ik ben haar nu tussen de middag een boterham gaan geven en wat meer inderdaad drinken tussendoor. Bedankt ook dirksmama voor de tip van de thee!

Ik twijfel alleen nog om 's morgens een pap fles te geven. Is dat misschien handig? Of anders gewoon de melk geven en daarna nog een half boterhammetje met mij mee eten?

Ik denk dat we nu hierna wel overgaan naar de opvolgmelk. Ik heb nog een pak friso ha staan, die mijn man verkeerd had gekocht, maar wel het karton al open had. Mocht ze nou dan met het overstappen wel ineens vragen om een nachtfles, dacht ik haar dan daar een klein flesje van te geven?

Bedankt voor het mee denken dames!

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mijn oudste dronk met die leeftijd ook fv, vanaf 7,5 mnd volledig overgestapt van bv..

maar juist door rapley en hij at zo goed idd als een bouwvakker, vond ik vaste tijden voor de melk juist fijn..

dan wist ik gewoon dat de zuivel genoeg was, aangezien dat de hoofdvoeding is..en daarvan voldoende binnen moest komen..
    Zo gign hij niet teveel van bijvoeding eten en zn melk steeds midner...die moet je toch steeds meer afbouwen, maar dna heb je er wat meer zicht op...
    ik ben ook op voeden op verzoek en werk verder ook niet...maar met bijvoeding erbij vind ik het fijner..

mijn zoontje zat al snel aan de max fv en at super goed ernaast...dan is het juist fijn om vaste tijden ( voor zover dat kan)

met die leeftijd gaf ik sochtends fijne granen, half uit de fles half uit een bordje ( hij was toen nog te hongerig, lag er maar net aan)
    Daarna 2 stuks fruit, daarna weer flesje melk, slapen, broodkorst flesje melk en dan met de pot mee eten en dan voor het slapen nog ene fles

vanaf 8 mnd at hij sochtends 2 boterhammen en flesje melk

Deel Deze Pagina