Goedemorgen, Is rijstmelk geschikt voor zuigelingen? Ik geef het nu sinds 2 weken op advies van de dietiste maar op de verpakking staat dat het niet geschikt is voor zuigelingen.
Je kunt het niet als vervanging voor fles- of borstvoeding gebruiken omdat het niet de bouwstoffen bevat die een kind nodig heeft om van te groeien. Verder is het gemaakt van rijst dus als je kindje dat mag eten mag het het ook drinken
Eens met juju. Als je kind allergisch is dan kan je op deze leeftijd beter allergievrije flesvoeding geven. Mijn dochter heeft een melk, ei en soja allergie. Naast de bv drinkt zij regelmatig een bekertje granendrank met toegevoegde calcium.
Als slokje tussendoor naast de (dieet)voeding of om pap en pannenkoeken te maken kan het wel met 8 maanden. MAar je moet het zien als een soort 'sap', niet als zuivelvervanger. Er zit aardig wat suiker in.
Ik vind dat er ook best veel zout in zit! Waarom adviseert de dietiste dat? Heeft jouw zoontje een allergie?
Hij heeft onlangs een kma provocatietest gehad, daaruit kwam dat hij geen kma (meer) heeft. Dus nu zijn we langzaam terug aan het gaan, hij zit nu op 3 schepjes neocate + 3 schepjes standaard. Maar tot op heden drinkt hij geen thee/ water bij zijn boterham tussen de middag, dus ik was op zoek naar een alternatief en zij kwam met rijstmelk. Hij drinkt hiervan een half bekertje (80-90 cc).
Ik zou nog eerder een aangelengd sapje geven. Maar omdat jouw kindje dus nog gewoon kv krijgt, is rijstmelk helemaal niet nodig.
Oke ik snap het! Hier drinkt ze ook nog steeds niet super naast de neocate. En ze drinkt geen grote flessen. Dus hier 3 flesjes van 90+3 eentje bij het ontbijt, eentje bij de lunch en eentje voor het slapen. En tussendoor bied ik zoveel mogelijk ander drinken aan, thee, water en diksap. Sinds ze ontdekt heeft dat mama haar glas veel interessanter is drinkt ze wat meer omdat ze nu graag een slokje wil. Je kan de rijstmelk ook nog een beetje verdunnen met water. Als hij daar wel zo goed van drinkt.