Constant knuistje in mond

Discussie in 'Voeding' gestart door bopach, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Mijn dochter is nu 15 weken en het valt me op dat ze ontzettend vaak haar knuistje in haar mond stopt. Dit doet ze ook meteen na haar fles, ik vroeg me af zo hiermee aangeeft dat ze zin heeft in vast voedsel. Ik weet dat ze nog 2 weekjes moet wachten, maar ben gewoon benieuwd. Ik neem aan dat het niet goed is als ik nu al zou gaan starten met wat hapjes.

Groetjes!!

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi Hoi,

Is heel normaal hoor, hoort gewoon bij de ontwikkeling. Mijn dochter doet het nog vaak. Ze stoppen gewoon alles in de mond. Ik verbaas mij er altijd over hoeveel vuist er in dat mondje past :D. Ik ben zelf sowieso niet met 4 maanden begonnen met bijvoeden. Mede omdat deze signalen niet met eten te maken hebben, maar met de ontwikkeling. Net als smakken enzo.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Nee hoor, heeft niks met "zin in" vast voedsel te maken. Hoort idd gewoon bij de ontwikkeling. Rond die leeftijd ontdekken ze opeens dat die handjes van hun zijn. Hiervoor waren het van die dingen die opeens voorbij kwamen ;) Over een paar maanden zullen ze ook hun voetjes in hun mond stoppen. En idd alles wat ze maar kunnen pakken. Het is hun manier om te voelen en te ontdekken.

Als je baby gewoon goed drinkt en goed groeit, is er zeker geen reden om vroeg met bijvoeding te beginnen. Ergens tussen de 4 en 6 maanden is prima. Niet voor 4 maanden beginnen, dat is erg slecht voor hun darmen.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heeft niks met vast voeding te maken, hoewel de 'potjes voedings fabrikanten" je dat wel willen laten geloven. Mn zoon stopt al vanaf 2 weken oud zn handjes in zn mond, toch wacht ik lekker tot 5 a 6 mnd.

5. adi

adi Niet meer actief

Onze kinderarts heeft een enorm logische fysieke verklaring voor het 'handjes-knagen': tussen 3 en 4 maanden ontwikkelen de speekselklieren zich en dat 'jeukt' een beetje, waardoor de babys eerst handjes en daarna ALLES in de mond stoppen.

Heeft niks te maken met 'zin in' wat dan ook. Ze WETEN toch helemaal niet dat er zoiets als vaste voeding bestaat?

Deel Deze Pagina