Eerst doorslapen, nu vaker wakker en heeft honger?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Muurbloempje, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

Hoi,

Ik wil even wat in de groep gooien....onze zoon is niet zo'n slaper overdag...hazeslaapjes normaal van een half uur tot 3 kwartier, soms een keer een anderhalve uur...

De nachten gingen vaak goed, hij sliep het klokje rond.....maar sinds een paar weken, komt hij voor 0.00 uur en in de nacht een keer, hij heeft dan ook echt honger...hij gaat dan niet meer slapen, krijst alles aan elkaar vast, hij heeft geen speen, hij duimt altijd. Na zijn fles gaat hij altijd direct weer slapen.

Gisteren zijn we weggeweest en heeft hij in een campingbedje geslapen, hij werd weer om half 10 wakker, we hebben hem toen meegenomen naar huis daar een fles en om half 11 sliep hij weer, tot half 2....normaal komt hij pas om 4 uur of 5 uur....ik heb hem weer in slaap gekregen door hem even te jutteren aan zijn kontje ( hij slaapt altijd op zijn zij namelijk)
    Toen werd hij om half 4 wakker, flesje gemaakt en weer in zijn bedje...maar hij ging niet slapen ...hij ging huilen, dat hebben we nog nooit meegemaakt.....laten huilen en troosten hielp niet ...hij was ook klaarwakker...toch later door jutteren weer in slaap gekregen tot 8 uur....
    pffff....ik ben eigenlijk al van plan het boek lekker slapen zonder huilen te halen...weten jullie of dit ook iets voor mij is? ik weet gewoon dat hij door kan slapen, maar waarom hij het nu niet meer doet is voor mij een vraag....

Hij heeft wel last van zijn tandjes..
    We houden nu express 5x 180 cc aan zodat we hem voor 0.00 uur nog iets kunnen geven....

Ik weet het niet meer....wat denken jullie, ik ben zo bang, dat hij vannacht dit weer gaat doen..

HELP?

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ons meisje houdt me ineens ook nachten wakker. Voorheen dronk ze (bv) om een uur of 11, dan een keertje snachts om 4 of 5 uur en dan werd ze wakker om een uur of 8 smorgens. Soms sliep ze door.
    Maar nu: 11 uur, 1 uur, 3 uur, 5 uur, 7 uur.... oftewel, elke paar uur wil ze drinken en ze heeft echt honger, drinkt heel gulzig. Ze slaapt daarna wel weer zonder problemen (afkloppen), maar het is best vermoeiend, vooral omdat we met de feestdagen overdag best wat willen doen.

Nou ja... ik denk nog maar even positief: ze heeft altijd lekker geslapen, dit zal wel een fase zijn... :-S

Ik moet wel zeggen dat ze savonds echt kapot is van de uitjes en misschien geen puf meer heeft veel te drinken om de nacht door te komen?

Geen last van tandjes hier, voorzover ik weet...

3. Barbapapa

Barbapapa Lid

11 jun 2008
    63
    0
    0
    Is dit niet gewoon vanwege de drukte van weg zijn? Ons kindje slaapt ook overdag een stuk minder dan 's nachts, en was de afgelopen dagen duidelijk onrustiger en huileriger vanwege alle bezoek en vreemde gezichten.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Kan een fase, groeispurtje zijn
    Mijn zoontje heeft dat ook een paar keer gehad, weet niet precies mer wanneer het was, maar herken wat je zegt
    Ik zou me er niet al te druk om maken en lekker de fles geven. HIj geeft duidelijk aan dat ij er behoefte aan heeft toch

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Onze uk slaapt nooit overdag (nou ja, minder dan 2 uur in totaal), nooit gedaan, weg of niet....
    Fase misschien... we zien wel. Zolang ze lekker gezond is. Beter lekker honger snachts dan overdag eetproblemen, toch?

6. Muurbloempje

Hoi debbie2007

Maar slaapt jouw meisje dan in de nacht wel na de bv? Dylan ging dus vannacht huilen, dat heb ik verder nog nooit meegemaakt....
    En overdag sliep Dylan ook bijna niet ....nu heeft hij de afgelopen 2 dagen 2 uur achter elkaar geslapen, dat ken ik ook niet....

het kan ivm de drukte zijn hoor, dat zullen we vannacht meemaken, omdat we vandaag lekker rustig aan het doen zijn...

Iemand nog meer tips?

7. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    allemaal herkenbaar.

Dyonne doet het nu al 4 weken.
    ik baal er goed van.

8. Muurbloempje

Hoi....

Wat doet Dyonne precies en heeft ze regelmaat in wat ze doet?

9. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hier dus ook ineens een wat 'lastiger'beebje van 4,5 maand oud... Heb er net ook een topic over geopend!
    Bij ons zijn de problemen er overdag.... weinig of niet slapen waar ze voorheen veel en goed sliep..... veel huilen, constant aan de borst... pff..... idd best vermoeiend allemaal zo rondom de feestdagen.... heb erg veel behoefte aan even relaxtijd..................... maar goed,..... het zal wel een fase zijn.
    Oei ik groei zegt een sprong rond 19 weken, maar ja wat dan he?
    Sterkte

10. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Ik zie dat de kindjes al over de vier maanden zijn. Wordt er al vaste voeding gegeven? Het klinkt namelijk alsof de kindjes inderdaad wat hongerig zijn. Als je het nog niet geprobeerd hebt, probeer eens Nutrix door de fles te doen. Met het groeien is ook meer energie nodig en het is heel normaal om tussen de 4e en de 5e maand meer trek te krijgen (door rollen en zwaaien met beentjes en armpjes, is ook dodelijk vermoeiend!)

Probeer eens nutrix door de avondfles (ik zou het niet doen met de laatste fles.. heel veel kindjes vinden het heeeeel lekker en dan blijf je met die fles zitten terwijl je toch die er wel graag een keertje uit wilt hebben toch?)

Ook overdag kan het problemen geven. 19 weken sprong is een optie maar trek ook. Sommige kindjes zijn gewoon toe aan meer vastere voeding. Dit hoeft niet (pas bij 6 maanden) maar kijk er eens naar.. Sommige kindjes zijn er erg bij geholpen!

11. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Senna heeft deze periodes ook en zij zit dan altijd in een groeispurt. Ik merk na zo'n periode al snel dat ze veel meer kan dus het zal daar dan wel mee te maken hebben.

Succes want het kan erg vermoeiend zijn.

Anna

12. Muurbloempje

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hi Diddle,

Mijn zoontje krijg 4 flessen:

8:00 210 ml + 7
    11:30 180 ml + 6 met 2 el nutrix
    15:30 210 ml + 7
    18:30 180 ml + 6 met 4 nutrix

Hij krijgt nog geen groente of fruit (hij slaapt prima door 's nachts en overdag en laat nog geen interessen zien). Hij weegt wel bijna 8 kilo.

Misschien is het toch een sprongetje? Geen idee. Oja, hoeveel melk drinkt je kindje nog?

14. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik denk dat dit sprongetjes zijn dice heeft er ook last van die is woensdag 5 maand

15. Muurbloempje

Nou hij drinkt momenteel meerdere flessen, omdat hij vaker komt...

Hij drinkt 5 x 180 cc + 6
    en dan heeft hij 100 cc over en laat overdag nog wel wat staan en die krijgt hij dan als hij tussen 19.00 en 0.00 uur nog komt...

16. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @Diddle
    Ja, ze slaapt altijd weer na de bv snachts. Ik zou er ook flink van balen als ze dan ging huilen.
    Het lijkt me alleen niet echt dat jullie zoontje van de honger huilt na de fles, hij zou toch even verzadigd moeten zijn. In het geval dat hij echt honger heeft zou hij toch eigenlijk gewoon vaker komen, ipv gaan huilen meteen na de fles.

Gisteravond wilde ze echt niet slapen, pffff, ik viel echt om! De pappie moest tot diep in de nacht werken, dus aflossen was geen optie.
    Ook nog es tijdens het luier verschonen ons bed onderplassen met een big smile, daarna toch maar in bad want ze zat er helemaal onder en wie weet, werkt het rustgevend en gaat madam lekker slapen. In bad geweest, zooooo, luiertje om.. te laat! WEER plast ze alles onder.... GAAAAP ;)

Eh nee, ik heb geen tips...

Hoe ging het afgelopen nacht?

17. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Herkenbaar!
    Onze zoon slaapt ook nier meer door en krijst ineens alles bij elkaar zodra hij wakker wordt en overdag ook best veel en 's avonds, deed hij allang niet meer gelukkig. Krijgt nog geen vaste voeding zat er al aan te denken dat misschien wel beter zou zijn maar wil wachten nog een maand eigenlijk dus begin maar met wat rijstebloem door zijn flesjes te doen. Is ie misschien ietsje meer verzadigd.
    Tandjes zie ook nog niet komen maar hij beweegt erg veel dus misschien inderdaad meer behoefte. Wij zijn wel bekaf haha nu hij zo is en ik begin volgende week (helaas) weer met werken dus hoop dat ik nog wat bij kan rusten tegen die tijd!

Iedreen succes ermee ;)

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    wow wat herkenbaar!
    Nana sliep ook altijd door tot ze afgelopen week besloot om nog 2 keer voor een fles in de nacht te komen.
    Had al zo'n idee dat het een groeispurtje zou kunnen zijn.
    Ze krijgt om 23uur haar laatste fles 180+6 met 2 schepjes nutrix erdoor denk dat ik vandaag er eens 2 extra door ga doen.

19. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai,
    Nou, ik kan toch wel zeggen dat het me niet meer toevallig lijkt dat de beebjes van deze leeftijd ineens even wat moeilijker te hanteren zijn.....
    Ons meisje is dus 4,5 maand oud en wat wij vooral merken is dat ze meer huilt, voortdurend aan de borst wil, weinig alleen willen spelen en veel korter slapen overdag. We geven haar naast de rijstebloem ook al wat lepeltjes vast voedsel, maar dat vind ze nog niet heel geweldig..
    Overigens vond ik het wel een heel goede tip van Elle om de rijstebloem door de eennalaatste fles te doen, daar had ik nog niet aan gedacht!
    En tips... tja..... geduld... geduld...... ;) Is even best lastig en we voelen ons hier nu ook veel vermoeider dan even geleden, maar ik ga er nog wel gewoon vanuit dat dit een fase is..
    Suc6

20. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Als je 'n boek wil kopen misschien beter 't Oei ik groei boek. Misschien heb je'm al..

Maar hier precies hetzelfde met Demi. Ze sliep door vanaf dat ze 3 maanden was en toen ineens rond 4 maand niet meer en ging ze heel rommelig drinken. Nu pas (met ruim 5 maanden) begint er weer 'n beetje regelmaat in te komen. En slaapt ze ook weer door (al moet ik er wel 'n paar keer uit voor haar speentje)

En in het oei ik groei boek staan al die fases en sprongen, echt ideaal als je het neit meer ziet zitten ;)

Deel Deze Pagina