gaan we weer...... vroeger .... vroeger werden mensen ziek, en gingen dood zonder dat men wist waaraan. nu weet men dat wel, en kan je met de wetenschap waar het door komt er wat aan doen. maar nee dan word er bij gehaald dat oma van 99 ook altijd gerookt heeft en toch 99 is geworden. is dat niet gewoon je kop in het zand steken. ik geloof dat er niemand is die met een pasgeboren baby tussen de rokende mensen of in een kroeg gaat zitten. laat staan dat je het pikt als iemand jou baby een vlaag rook in het gezicht blaast. maar wanneer zo`n baby in je buik zit dan is het niet zo erg? ik vind dat er van te voren na gedacht moet worden. net als dat je foliumzuur gaat slikken omdat je graag zwanger wilt worden, kan je ook al vast minderen of stoppen met slechte gewoontes. en niet als je al zwanger bent en wat betrefd de opmerking over snacken. ik snack ook wel eens, maar ik denk dat je daarmee dagelijks snacken bedoeld en niet gezond eten? iedereen moet zich bewust zijn van het kindje in haar buik. je hebt er voor gekozen en bent dus ook verantwoord voor een goede en zo gezond mogelijke ontwikkeling.
tja noura legt het goed uit.. tis indd je kop in het zand steken.. en weet je waar het om gaat, om het feit dat jij zegt dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken, je vergeet ff dat er nog iemand in het spel is, een klein wezentje die er niet voor kiest om rook binnen te krijgen.. Die kan dat NIET voor zichzelf uitmaken. hij/zij is te klein om er wat aan te doen.. dat moet de toekomstig moeder doen.. en als zij dat niet doet.. Het lijkt mij dat je er alles aan doen om je kind te beschermen tegen dingen wat schadelijk voor hem/haar zijn.. tja als je dat niet doet.. das jou keus maar niet de keuze van je kindje.
Meiden meiden, Mag ik jullie er heel even op wijzen dat Moeder natuur het zo heeft geregeld dat de placenta in staat is om bijna alle schadelijke stoffen tegen te houden? Dat is overigens onlangs onderzocht, het enige dat de placenta echt niet kan tegenhouden is alcohol. Het roken tijdens je zwangerschap, want uiteindelijk draait het elke keer daar op terug, is en blijft taboe en of je kindje daar wel of niet zelf voor kiest, laat ik even achterwege, ik heb nl wat dat betreft een heel andere kijk op het wonder dat zwanger raken heet, maar goed dat gaat te spiritueel worden en zou geheel off topic zijn.
Tja..dit WAS een leuk topic (een complimentje krijgen is altijd leuk toch) totdat iemand ging zeiken over dat het misschien een beetje een gevoelig onderwerp was en dat het dan een vervelend staartje zou krijgen. Nou gefeliciteerd, dat is gelukt.
Het was al overduidelijk dat het hier op uit zou draaien! Dat deden die andere vele onderwerpen hierover hiervoor ook al! En het ging al helemaal niet meer over complimentjes voordat ik mijn reactie plaatste... Ik neem aan dat je met 'zeiken' op mij doeld. Boeit me niet! Ik baal er alleen gigantisch van dat mensen keer op keer op keer worden aangevallen op keuzes die ze ZELF maken! Ligt een ander daar wakker van? Ik neem toch zeker aan van niet zeg!
Een topic dat begint met complimentjes maken om vervolgens de woorden overantwoord en egoistisch te laten doorschemeren is geen leuk topic...mijns inzien. Ik denk dat de dame die dit topic heeft geopend best wist dat ze deze reacties kon verwachten, nietwaar? Dit soort topics zijn zo vaak geopend en elke keer weer escaleert het. Ik zal natas vragen hier een slotje op te doen, voordat het uit de hand loopt.
Hoi Ik vind dat je iemand die wel rookt tijdens de zwangerschap geen EGOISTISCH en ONVERANTWOORD mag noemen. Laat iedereen lekker zelf weten wat ze doen het is hun pakie aan.
T gaat niet alleen over het roken alleen daar draait het uiteindelijk wel weer op uit,helaas. Je noemt tenslotte ook niet iemand die buiten loopt in de gifgassen met een baby in de buik onverantwoord of egoistisch toch? Trouwens, je noemt niemand iets omdat zijn of haar keuzes jou toevallig niet aan staan. . . Dus met ramona en minyawet eens...
Het is een topic voor vrouwen die voor hun baby dingen laten zoals roken en drinken. Het is misschien ongelukkig om dan meteen rokende vrouwen te veroordelen. Maar in principe ging het nog goed voordat er werd gezegd dat er misschien wel iemand aanstoot aan kon geven. Dat is er toch om vragen?
Oneens! het begint al fout als iemand begint met die verkeerde woorden. Ik heb natas een pb gestuurd met de vraag of deze op slot kan, Wat ben ik blij dat we toch allemaal zo volwassen met elkaar kunnen kleppen
hoi Dat je iemand een compiment geeft omdat die gene gestopt is met roken / drinken is prima niks mis mee maar ga dan niet zeggen van de vrouwen die wel roken tijdens de zwangerschap dat ze EGOISTISCH en ONVERANTWOORD zijn dat klopt niet laat dat dan gewoon achterwegen en hou het dan ook bij een compliment
Bij deze dus van mij een Slot erop. Dames laat iedereen toch in haar waarde. Rokend, drinken of helemaal niks, maakt niet uit. Iedereen probeerd het goed te doen, en dat is het belangrijkste. En ja ik rook, maar dat neemt niet weg dat ik verder ook doe wat ik goed acht. Rokend of niet. The end.