Is duizeligheid een zwangerschapsverschijnsel?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Frederique30, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frederique30

24 sep 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi, mijn partner en ik zijn sinds een paar weken gestopt met voorbehoedsmiddelen. Nu ben ik sinds een paar dagen enorm duizelig. Is duizeligheid een zwangerschapsverschijnsel?

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Bij mij wel, maar niet voor NOD.....

3. Alita

Alita Niet meer actief

ik lees ook even mee want ik heb het dus ook....geen idee of ik zwanger ben trouwens....

4. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik had het ook, bij de innesteling, dus inderdaad voor de NOD.
    Twee dagen heel erg duizelig geweest.

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

alleen tijdens de eerste 3 maanden na het stoppen met den pil was echt een soort"afkick"verschijnsel bij mij

sucses :)

6. Frederique30

24 sep 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok, thanks voor de reacties ;) Ik ben al wel een jaar gestopt met de pil, dus daar kan het niet aan liggen. Maar ik moet pas op 8 okt ongi worden, dus het is nog heel erg vroeg nu. Ik zal het me wel inbeelden. Het is wel heel spannend om nu echt bezig te zijn!!

7. Alita

Alita Niet meer actief

haha inbeelden kan....maar hoeft mnatuurlijk niet...tenminste inbeelden dat je duizelig bent gaat bijna niet hahaha..

Nou nog even geduld meid wie weet!!

8. Frederique30

24 sep 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang ben jij al bezig Cindy? Jij bent dus ook duizelig?? hihihi, spannend he??!

9. Alita

Alita Niet meer actief

nou hahahaha ik ben niet bezig hahaha..

Ik ben nu sinds een paar weken gestopt met bv en de pil....en nu wacht ik op een ongi om dan weer de normale pil te gaan slikken. Alleen ben ik sinds de bevalling niet meer ongi geweest! Dus nu wilde ik even mijn lichaam op gang laten komen zeg maar,....

Maaaaarrrrrr...we hebben dus sex gehad en geen condoom gebruikt...dus ja.....

10. Frederique30

24 sep 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok, hahaha, zag inderdaad dat je al twee meisjes hebt ;) Ben nieuw op het forum dus moet nog ff beetje wennen aan hoe het werkt enzo ;)

11. Alita

Alita Niet meer actief

hahaha.....

Is een leuk forum hier waar je veel info kunt krijgen..ik heb er altijd veel aan gehad in het begin...nu nog steeds natuurlijk maar als je voor je eerste gaat is het allemaal erg nieuw he!

Maar dit is zeg maar ronde 1 voor jullie? En je weet wel al wat nod betekent? Niet Ongesteldheids Dag....dat is dan de dag dat je eigenlijk ongesteld (ongi) moet worden

12. MSC

MSC Actief lid

27 aug 2011
    109
    0
    0
    Kleding verkoop, in mijn vrijetijd:fotografie, wan
    In mooi Drenthe
    heb het even voor je opgezocht, ik had het ergens gelezen...:D

Oorzaken duizeligheid:

Lage bloeddruk
    Tijdens je zwangerschap, kun je last hebben van plotselinge bloeddrukdalingen. Dit zorgt ervoor dat je duizelig wordt. Als je duizelig bent, eet of drink dan iets zouts, bijvoorbeeld een zout dropje of een kopje bouillon.

Bemoeilijkte terugstroming van het bloed
    Door de druk van de baarmoeder op je organen en je benen, kan het bloed moeilijker terugstromen. Sta niet te lang stil en beweeg voldoende. Leg je benen omhoog als je zit. Ook kun je het voeteinde van je bed verhogen.

Lage bloedsuikers
    Als je zwanger bent, moet je regelmatiger en vaker eten. Als je dit niet doet kun je te lage bloedsuikers krijgen. Eet kleine, voedzame porties verspreid over de dag. Als je duizelig bent, kun je een energiesnoepje nemen.

Rugligging
    Als je op je rug ligt, kan de groeiende en zware baarmoeder een belangrijke ader naast de ruggenwervel dichtdrukken. Hierdoor kan een zuurstoftekort bij jezelf, maar ook bij je baby ontstaan. Probeer daarom op je zij te slapen.
    Voor een comfortabele positie kun je het onderste been uitgestrekt houden met het bovenste been licht gebogen erboven. Leg voor een stabiele houding een kussen je benen en onder de zijkant van je buik. Een extra kussen in je rug voorkomt dat je op je rug rolt. Veel zwangere vrouwen vinden het prettig om met een voedingskussen te slapen.

Bloedarmoede
    Ben je vaak duizelig en heeft het niets met het bovenstaande te maken, dan heb je waarschijnlijk bloedarmoede. Laat je bloed controleren bij je verloskundige en/of huisarts. Deze zal je vervolgens vertellen of je extra voedingssupplementen moet innemen.

13. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar dat is als je zwanger bent he...

14. MSC

MSC Actief lid

27 aug 2011
    109
    0
    0
    In mooi Drenthe
    ;) weet ik, maar dat vroeg ze ook ..." is duizeligheid een zwangerschapsverschijnsel " antwoord : "zie mijn vorige bericht"
    het kan, maar als je goed leest staat ook in de laatste alinea , bloedarmoede...
    maar goed omgemerkt hoor !..

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Bij mij was duizeligheid 1 van de eerste symptomen, dus het kan zeker een symptoom zijn. Merkte het vanaf een paar dagen na eisprong.

16. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik begrijp je....ook beetje dom van mij...

17. MSC

MSC Actief lid

27 aug 2011
    109
    0
    0
    In mooi Drenthe
    No problemo :D kan gebeuren met online reacties ;)

18. Alita

Alita Niet meer actief

ja precies:D

@TS wanneer ga je testen eigenlijk?

19. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

heey dames,

Ik had dit ook een paar weken na het stoppen met de pil maar ik kon niet eens staand mijn tanden poetsen want dan dacht ik al flauw te gaan vallen dus ik vertrouwde het niet. Toen ik naar de dokter ging wilde hij bloed prikken en onderzoeken en ik bleek bloedarmoede te hebben. Ik heb hier toen een paar maanden pillentjes voor geslikt want de dokter vond het belagrjk dat als ik zwanger werd ikzelf ook helemaal in orde was.
    Na het slikken van de pillen awas alles weer goed !!!

Succes
    Kuss

20. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    genieten van onze dochter!
    Hey meiden!!!

Hier nog een draaierig persoon :D
    13 sept. positieve ovutest gehad, dag 9, 11 en 13 goed geklust ;)
    Vanaf 18 sept. t/m gisteren bij afvegen bruin/beetje bloedachtige afscheiding gehad, heb ik ook wel eens 1 of 2 dagen voordat ik ongi word dus ik dacht dat t er wel weer aan zat te komen (heb zo'n cyclus van ongeveer 21 dagen, soms wel eens veel langer)
    Maar ik ben vanaf vorige week zo raar duizelig steeds, moest ook elke keer plassen vorige week en vanmorgen dacht ik echt dat ik flauw ging vallen terwijl ik achter mijn bureau zat ;) zo flauwtjes werd ik...
    Testje gedaan maar nee, helaas weer negatief...
    Wanneer kan ik het beste testen stel dat ik idd een innesteling heb gehad??? En kan dat een week duren??? is wel lang zeker :(
    Als ik er vanuit ga dat ik rond de 13e bevrucht zou zijn wanneer kan ik dan eventueel posi testen?
    En wat rottig he dat duizelige, je wordt er zo onzeker van he meiden!
    K heb liever koppijn, dan blijf ik tenminste nog recht lopen ;)
    K wacht op jullie reacties want ik ben benieuwd! :p

Deel Deze Pagina