even een delicate discussie

Discussie in 'Corona forum' gestart door julia80, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Ja het handen schudden én Brabanders mochten verkouden niet meer de deur uit. Op Brabantse scholen en werknemers waren toen al veelal thuis. Bij ons in de familie werkt iedereen al vanaf dat moment thuis. Dus ook dat zou wel invloed moeten hebben.
     
    amdaa en Huismuisie vinden dit leuk.
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Het gaat er niet om om alles en iedereen te redden! Het gaat er om dat we zorgen dat de zorg niet omvalt. Want stel dat jouw schoonzus wel steeds heen en weer naar huis gaat. En dan dat virus mee terugneemt naar de woongroep waar ze woont. Dan is er een grote kans dat zij haar verzorgers besmet (en de rest van de woongroep overigens). Wie moet dan voor die mensen zorgen?

    Overigens snap ik heel goed dat deze maatregelen een enorme impact hebben op mensen en dat het voor veel mensen zelfs heel schrijnend is. Ik hoop dat we met zijn allen ook dingen kunnen bedenken die schrijnende situaties iets minder schrijnend kunnen maken.
     
    SAARC, Adje, MyMiracle en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik denk eigenlijk wel dat ze moeten stoppen om elke dag cijfers bekend te maken. Ik merk met name op facebook etc dat mensen overal hun eigen draai aan geven. En met helder verstand denken lijkt niet meer te kunnen. En iedereen denkt het allemaal beter te weten dan de regering en rivm.
    Beter maken ze om de paar dagen bekend hoeveel mensen op welke dag zijn overleden of bijgekomen op de ic.
     
    Axia, amdaa en Taartjes vinden dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Haha jep, dat roep ik al 3 weken:roflmao:
     
    Taartjes en Strandbal vinden dit leuk.
  5. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    8
    Wat wil je dan? Niks doen? Dan komt ze zeer waarschijnlijk nooit meer een nachtje naar huis.
    Deze maatregelen zijn erop gericht dat 1: De zorg, toch al overbelast, het totaal niet meer aan kan.
    En dat 2: De oudere en medisch gezien zwakkere mensen in onze samenleving beschermd worden. Zodat ze het overleven.

    Ik geloof niet dat de besluiten lichtvaardig zijn genomen en de impact wordt niet onderschat. Iedereen kan gaan miepen, piepen en zeuren voor wie dit slecht is en voor wie dat slecht is.
    Dat gaat niet helpen. Doe wat je wel kan doen. Schouders eronder en gaan. Houd je zonder zeuren aan de regels. Stuur mensen die niet meer naar buiten mogen een mooie kaart, ga Skypen, bellen, zwaai voor het raam, stuur een cadeautje naar iemand die het zwaar heeft. Bied je aan als vrijwilliger bij het Rode Kruis.
    Maar houd in godsnaam op met dit gezeik. Ja, het is vreselijk maar we moeten er ALLEMAAL doorheen.
     
    SAARC, flipflop, Emilie69 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Denk je dat God nu geen 'baas' meer is? Ik wil hier geen godsdienstige discussie opzetten maar je raakt me heel erg met deze woorden.. Hou er rekening mee dat er hier ook gelovigen mee lezen. Ik zou heel graag mijn mening hierop willen geven maar ben bang dat dat veel doet oplaaien.. één ding: God bestuurt alles, ook dit. Wat zou het een wonder zijn als door dit alles meer mensen mogen geloven in God, en dat Hij boven alles staat. Want dat is in Nederland steeds verder op de achtergrond geraakt.
     
    Nellie4 en Loveloes vinden dit leuk.
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.848
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dankjewel.
     
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.848
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je hoeft echt niet zo agressief te reageren. Doe maar gewoon even normaal met je grote mond.
     
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.095
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

    Ik denk dat het heel goed is om je als maatschappij de vraag te stellen of de het middel het doel niet voorbij gaat.

    Het heeft geen zin om als een kip zonder kop te gaan lopen kakelen. Maar ik volg ook niet als een braaf schaap de kudden qua beredeneringen.

    Ja ik houd me aan de regels. Al veel eerder dan veel anderen want we wonen in brabant. Dus wij zitten eigenlijk al sinds eind februari behoorlijk afgesloten van alles en iedereen. Want carnaval vinden we stom. ;)

    Maar dat betekend niet dat ik niet meer kan nadenken ;) of geen mening meer mag hebben over iets.

    Ik ben blij met ons RIVM dat heel goed werk doet. Door alle aspecten af te wegen. En ik irriteer me echt mateloos aan groepen die met een paar vervelende verhalen en voorbeelden een stempel proberen te drukken op uitkomsten.

    Doe waar je goed in bent, rapporteer aan mensen die wat met de informatie kunnen. Maar stop met zielige verhalen delen in de media. Dan kan je wachten op panieksituaties.

    En als iedereen doet waar hij goed in is, dan zal onze maatschappij hier uiteindelijk beter uit gaan komen.
     
    Axia en 2jongensmama vinden dit leuk.
  10. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Ik was al bang dat die opmerking niet goed begrepen zou worden. Wat ik ermee bedoelde is dat mensen vroeger God de leiding gaven en zo’n virus ondergingen (als straf?). Daarna pakten ze het leven weer op zoals het op dat moment was.

    Tegenwoordig willen mensen de controle zelf houden en kunnen ze dingen niet meer loslaten. Alles moet in protocollen en regels gestopt worden.

    Ik bedoelde er niet mee dat God de baas nu niet meer is, ik weet dat veel mensen dat geloven en daar veel kracht uit halen.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  11. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Ik denk dat jij er nu aan voorbij gaat dat er in dit topic mensen meelezen met verschillende religieuze achtergronden inclusief niet gelovig.
     
    NiVa0230, SAARC, maartje84 en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    bedankt voor alle reacties!
    er zijn een hoop interessante mening gegeven!
    Ik wil wel vragen om het on topic te houden, respectvol en onderbouwd met argumenten. Bedankt!
     
  13. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Bedankt voor je uitleg dit is al heel anders en ik ben het zeker eens met wat je schrijft! Fijn dat je opheldering geef!
     
    NiVa0230, Loveloes en gitaartje vinden dit leuk.
  14. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Nee juist niet. Ik vraag juist aan degene die het schrijft of ze er rekening mee wil houden dat er ook gelovigen mee lezen. Dan doet zo'n opmerking echt verdriet. Maar zij heeft uitgelegd wat ze er mee bedoelde en dat is erg fijn en ben ik het zeker mee eens!
     
    Line en Loveloes vinden dit leuk.
  15. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.168
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Eigenlijk zouden we nu Brazilië goed in de gaten moeten houden. Daar vind de president Corona maar een griepje en moet iedereen gewoon doorgaan met het normale leven. Ben benieuwd hoeveel besmettingen en doden daar gaan vallen mocht je dus niets doen om het virus tegen te houden.
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  16. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.095
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Die wil gewoon van zn sloppenwijken af.
     
    Nataly1972 vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.095
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je spreekt jezelf hier wel een beetje tegen... ;)

    Heel eerlijk ik begin steeds meer moeiten met godsdiensten te krijgen wanneer het wijzende vingertje erbij komt kijken.

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ongelooflijk knap dat mensen zoveel vertrouwen in iets kunnen hebben dat ontastbaar is. En er heilig van overtuigd zijn dat er straks een mooie betere plek is wanneer ze braaf de regeltjes volgen.

    Het kan, maar het kan ook niet zo zijn. Ik kies er dus voor mijn best te doen in dit leven. Om goed te zijn voor de mensen om me heen en mens en milieu met zo veel mogelijk respect te behandelen. En als blijkt dat er een God is dan hoop ik dat dat voldoende is en zo niet dan heb ik pech...

    Wat betreft dit soort ziektes is het allemaal echt wel makkelijk te verklaren. We zijn met teveel mensen die teveel willen van te weinig land. Gaat heen en vermenigvuldigt u, was dus misschien niet zo’n heel goed idee. Ja toen er nog maar twee mensen waren, toen wel. En dat is ook precies mijn volgende punt. De Bijbel, Koran en Tora zijn ongelooflijk achterhaalde leefregels. Die waren in de tijd dat de boeken ontstonden helemaal van die tijd en met alle goede reden zo opgeschreven.

    Prima als je je daar nog aan wil houden en daar prettig bij voelt. Voor mij is hetgeen we God noemen wat anders dan een evenbeeld van de mens die aanbeden wenst te worden. En je anders naar het vagevuur stuurt.
     
    SAARC, maartje84, Maslov en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    In de grote achterstandswijken in Brazilië hebben veel mensen niet eens stromend drinkwater om hun handen te wassen. En een zorgverzekering dan al helemaal niet. Daar zal het virus meer mensen besmetten als hier.
    Helaas niet te vergelijken met Nederland.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  19. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Prima dat jij zo'n uitgebreide mening geef over hoe jij er over denk. Ik zeg in het bovenste stukje wat je gequote heb dat ik geen godsdienstige discussie wil maar dat ik één ding wil zeggen. Dat heb ik gedaan. Een heel klein stukje van mijn mening, tegenover zo'n lap tekst van jou. Zo beleef jij het, mij doet het verdriet als er over Iemand waar je echt in geloof zo gesproken wordt. Ik weet dat het op een forum als dit geen zin heeft hier discussies over te hebben, maar als anderen hun mening geven, heb ik dan als reformatorische christen minder recht om een mening te geven?
     
    Loveloes vindt dit leuk.
  20. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.095
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja en dat is dus precies waarover ik val. Je zegt geen discussie te wensen. Maar moeten hier wel even iets aannemen.

    één ding: God bestuurt alles, ook dit. Wat zou het een wonder zijn als door dit alles meer mensen mogen geloven in God, en dat Hij boven alles staat. Want dat is in Nederland steeds verder op de achtergrond geraakt.

    Ik ben niet eens echt een atheïst, want ik geloof wel dat er meer tussen hemel en aarde is. Maar dergelijk uitspraken die zorgen er bij mij zeker niet voor dat ik niet meer maar juist minder met een geloof te maken wil hebben.
     
    Ysabella, SAARC, Novi en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina