even een delicate discussie

Discussie in 'Corona forum' gestart door julia80, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Nee je interpreteer mijn reactie verkeerd. Ik zeg dat ik een klein stukje van mijn mening wil geven en dan schrijf ik bovenstaand stukje. Dat is mijn mening en dat is wat anders dan 'we moeten iets aannemen'. Dat zeg ik nergens. Ieder mag zijn mening hebben toch jij deel toch ook je mening? Nu hou ik er over op het heeft helemaal geen meerwaarde zo'n discussie in deze ellendige tijd.
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oke prima zand erover ;)

    Ik hoop in elk geval dat jouw gezien de kracht uit het geloof kan halen die we allemaal zo hard nodig hebben in deze tijden.
     
    oktober91 vindt dit leuk.
  3. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Een gratis tip:

    Als je geen discussie wilt begin dan ook niet met preken. Prima dat jij geloofd in een 1 of andere god maar val daar een ander - door het hier op een forum te plaatsen - niet mee lastig. Breng niet dingen waar jij in geloofd zo stellig. Want iedere gek - gelovig of niet gelovig - kan bedenken dat dáár juist discussies door ontstaan.
     
    jada08, Ysabella, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Zullen we alsjeblieft even respectvol blijven naar elkaar? Nu krijg ik van alle kanten commentaar terwijl het begon doordat iemand anders zei 'dat God vroeger de baas was en mensen nu zelf de controle hebben' zij heeft uitgelegd hoe ze het bedoelde maar toen ik dit in eerste instantie las klinkt dat ook behoorlijk stellig toch? Dus mensen die niet of anders geloven mogen wel hun mening geven (en kunnen daar dus gelovigen mee lastig vallen maar ach dat maakt niet toch?) En zodra ik 1x iets zeg over hoe dat op mij overkomt dan moet ik daar anderen niet mee lastig vallen? Ik schrijf bijna nooit mee in topics als deze en ik weet ook direct dat ik me maar afgezonderd houd. Jammer dat sommige leden alles kunnen zeggen en andere blijkbaar niet.
     
    Zwierezwaai, merah, Nellie4 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    #85 Huismuisie, 26 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2020
    Dit is echt wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

    Snap niet waarom je nu zo in de slachtoffer rol kruipt om eerlijk te zijn.

    Ik zeg jou toch ook niet God is een verzinsel om domme mensen een houvast te geven in dit leven. (Vind ik overigens niet)

    Predik niks als de waarheid als je de waarheid niet kent. Zeg hooguit ik geloof dit of dat. En ja het zit hem in zo’n klein woordje hoe iets overkomt. ;)
     
    Louise11110 en SAARC vinden dit leuk.
  6. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wilde er eigenlijk eerst niet op reageren maar laten we wel wezen dit werkt 2 kanten op, iedere gek weet immers ook dat hij een ander betreffende zijn geloof in zijn waarde moet laten in plaats van daarover in discussie te willen gaan. Dus in deze als niet gelovige sluit ik me echt aan bij de reactie die @oktober91 geeft hierop.
     
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.914
    113
    Ik vind dat je alles kan zeggen mbt geloof, net zo goed als ieder ander, zolang het maar duidelijk is dat het een mening betreft. En daar zit in mijn ogen het ‘probleem’ mbt jouw post. Jij zegt: ‘één ding: God bestuurt alles, ook dit.’. Als je daar had gezegd: ‘Ik denk dat...’ of ‘ik geloof dat...’ oid klinkt dat al heel anders.
    Jij benoemt bovenstaande als een mening, maar het is verwoord als een feit. En ik denk dus echt dat mensen daar over vallen.
    En dat is inderdaad exact hetzelfde als waar jij @gitaartje op aansprak.
     
    Axia, Ysabella, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Inderdaad.

    Als ik BD mag geloven mogen we voorzichtig optimistisch zijn, fingers crossed!!
     
    tuc vindt dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.528
    113
    Nou zeker! Ik hoop het echt.
     
  10. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Ah, goede vraag waar ik zelf ook over peins deze week. Hoe houden we dit als samenleving met elkaar vol?
    Ik denk zelf dat we verschillende grote onderzoeken moeten afwachten, bijvoorbeeld verspreiding van het virus door kinderen om daarop maatregelen te nemen voor de komende maanden.

    Ik hoop van harte dat kinderen als eerste weer hun leven kunnen oppakken. Niet perce voor mezelf en mijn eigen kinderen, vooral voor kinderen in kwetsbare thuissituaties. Voor hen maakt school en vertrouwenspersonen buiten het gezin het verschil. Daar gaat mijn hart naar uit deze weken! Ook daarin zullen we solidariteit moeten vinden na 6 april.

    Deze column vind ik ook bij jouw vraag passen en zette mij verder aan het denken:
    https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/wanneer-de-dood-je-onverschillig-laat-lach-je-het-coronavirus-recht-in-zijn-smoel-uit~b5bcf88f/

    Moeder van columnist zegt: ‘Misschien komt de dood wel via de achterdeur.’
     
    Anniek88 en Amarens vinden dit leuk.
  11. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Maar je citeer niet het volledige stukje. Ik zeg dat ik graag mijn mening wil geven maar dat ik bang ben dat dat teveel doet oplaaien en dan komt de zin : één ding enz. Als je hem in die contex lees dan moge het toch duidelijk zijn dat dat mijn mening is wat ik dan schrijf? Maar oké ik zal de volgende keer het meer vanuit de ik geloof vorm beschrijven.. als anderen dat dan ook doen word niemand gekwetst.
     
  12. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Volgens mij ben ik in mijn reacties naar jou toe respectvol gebleven. Dat heeft niets met de bal kaatsen te maken volgens mij. Wij hadden ook afgesproken dat er zand over was toch? In de stukjes wat je daar onder beschrijf vind ik je niet erg respectvol over komen. En nee dat heeft niks met slachtofferrol te maken!
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  13. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.914
    113
    Tja, ik probeer je hier alleen een tip te geven. Gezien de reacties die je krijgt was dat dus niet duidelijk. Het eerste stuk wat ik quote was niet verwoord als mening. De rest misschien wel, maar naar ik aanneem valt men juist over datgene wat niet als mening was geformuleerd.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Begrijp ik nou goed dat jij er wel over door mag gaan in dit topic maar ik dus niet meer mag reageren op nieuwe reacties?

    En verder heb ik geen zin in de rest van de discussie. Je kan of wil niet begrijpen wat er bedoelt wordt.
     
  15. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Italië heeft 2 maal zoveel ic bedden per hoofd inwoner.
    Waar halen mensen nou vandaan dat het zo'n onontwikkeld land is? Italianen zijn echt wel goed voor hun gezondheid.
    De pech die ze in dit verhaal hebben is dat hele families vaak bij elkaar wonen en de zwakkere ouderen dus veel met jongeren in contact komen. Maar dat is dan echt het grootste verschil, niet de kwaliteit van ziekenhuizen!
     
    soovi vindt dit leuk.
  16. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.914
    113
    Een verschil is toch ook dat ze geen doorsluis systeem hebben en dat de mensen daar direct naar het ziekenhuis gaan ipv eerst door de triage van een huisarts (en daarvoor nog de assistent) moet komen. Dat zal ook wel uitmaken toch.
     
    tuc vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb inmiddels wat meer ingelezen. Het ging mij niet om goede of slechte zorg maar hun manier van behandelen.

    Daar wordt naar ik begreep iedereen aan de beademing gelegd. Iets wat hier niet gebeurt na een bepaalde leeftijd.

    en verder wat @Adje zegt. Ons zorgsysteem kent meer lagen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  18. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Ze mogen al 4 weken niet meer naar de wachtkamer vanwege covid, alles gaat in eerste instantie telefonisch. Dus dat effect zou al weg moeten zijn. Daarbij is het systeem niet eens heel veel anders:
    'medici di famiglia' zit echt niet in de ziekenhuizen.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.528
    113
    Niemand beweert dat Italië een onderontwikkeld land is.
    Ik ben 1 van de degenen die blijft hameren op het feit dat je hen niet met ons kan vergelijken, maar ik zeg niks over kunde van artsen of capaciteit in het ziekenhuis. Maar over de manier van zorg verlenen, triage (zoals hier bij de HA gebeurd) en de manier van leven daar.
    Het wonen met meerdere familieleden bij elkaar, de directe toegang tot het ziekenhuis e.d. is helemaal niks mis mee, maar wel een goede voeding voor de verspreiding van Corona.
     
    julia80 en Ysabella vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina