N.a.v. een ander topic en omdat ik mijn omgeving steeds meer hoor dat er gebruik wordt gemaakt van de noodopvang: maak jij gebruik van de noodopvang (kdv, gastouder, school, bso)?
Beide kinderen gaan naar de opvang sinds afgelopen week. De weken er voor had ik nog verlof en waren ze thuis. Mijn man heeft een vitaal beroep en ik niet, alleen moet ik wel op mijn werk aanwezig zijn, want zieke dieren kan ik niet helpen vanuit huis. Ik werk nu wel alleen mijn vaste dagen en verder vang ik niks extra's op op het werk. Wil mijn baas niet, ze zijn al lang blij dat ik opvang kan krijgen en (nog) niet ziek ben
De jongste is vorige week een dagje geweest van half 9 tot half drie en volgende week gaat ze weer een dagje. De rest doen we door het opnemen van vakantiedagen, Als dit nog door blijft gaan tot na de meivakantie gaat ze allebei mijn werkdagen en dan zal ze ook naar de BSO moeten. Ben zo blij dat ik nu nog niet mijn extra werkdag erbij ben gaan werken.
Helaas mag onze dochter niet. Ze heeft van zichzelf een "zware ademhaling" dus valt onder protocol. Ze heeft vermoedelijk ook virus getriggerd peuterastma dus helemaal gerust op de kdv zijn we ook niet. Maar thuis lopen we inmiddels op ons tandvlees.
Zoon 1.5 dag per week naar de gastouder en dochter naar oma. Alleen als er niemand bij ons of hun verkouden of erger is.
Nee We wisselen elkaar af Wat heel veel gepuzzel is Van onze school zijn er in totaal 2 kindrren die er gebruik van maken
Tot nu toe nog geen gebruik van gemaakt maar volgende week moeten ze wel een dag naar school. We werken beide in een vitaal beroep. Onze oudste zoon zal waarschijnlijk wel vaker naar school gaan ivm ass en hij eigenlijk heel veel structuur nodig heeft. Zo worden we thuis wat ontlast.
Ja, maar minder dan normaal. Normaal gesproken gaan ze elke dinsdag (Ik hoef niet elke dinsdag te werken) en gaan ze op donderdagmiddag naar mijn schoonouders. Nu gaan ze alleen op donderdagmiddag van 14.30 tot 17.15. En op de dinsdagen die ik wel werk, maar dat is er in april maar 1.
Wij hebben beide een vitaal beroep. Dochter gaat op dinsdag en donderdag naar noodopvang op school en daarna bso, die in school zit. Er zijn telkens dezelfde 6 kinderen, sinds deze week een zevende. Van een school met omg 250 kinderen.
Nee. Ik en mijn ex hebben wel vitaal beroep maar hij past op als ik werk. Ik heb het wel overwogen, maar de regels zijn heel streng. Bij een hoestje of kuchje moet je je kind alweer ophalen. Dat risico wil ik gewoon niet lopen, dat ik op mijn werk zit en dan mijn kind moet ophalen.
Wij werken beide in een vitale sector, maar gelukkig mag mijn man vooralsnog thuis werken op mijn werkdagen. Mocht dit nog heel lang gaan duren, of moet ik meer gaan werken dan ik nu doe, dan kan dat misschien veranderen.
Ja, zoon is afgelopen week nog 4x naar school geweest van 9 tot 15u. Hier is het paasvakantie maar ook daarvoor vrijwilligers geregeld, echt super!
Ik had in het andere topic ook gereageerd. Ik sta er heel dubbel in. Wij hebben allebei een vitale functie, maar komen een heel eind met verschuiven werktijden en thuiswerken. Ik wil de kinderen het liefst echt niet naar school brengen. T is echter wel zwaar. Ik merk de laatste tijd tekenen van terugval (in het verleden burn out gehad) dus ben heel nu heel alert. Als ik instort heeft immers niemand iets aan me. Aan de andere kant merk ik dat de kinderen veel leren en ik op mijn werk nog minsten zoveel ballen in de lucht weet te houden als voor deze situatie, dus dat geeft weer moed.
Hier werken we zoveel mogelijk om elkaar heen. Maar op sommige dagen lukt dat niet en gaat zoontje naar de gastouder.