Gisteren kwam ik tot de conclusie dat ik wel ineens heel veel vocht vast houd. Toen mijn man thuis kwam schrok hij een beetje. Ik heb ook echt pijn aan mijn gewrichten door het drukkend gevoel dat er op staat. En aangezien ik ook hoofdpijn erbij heb toch maar even de gyn opgebeld. Daar aangekomen aan de ctg gelegen bloed en urine in moeten leveren en bloeddruk was opgemeten. ctg waren duidelijk harde buiken te zien. En zodra de kleine begon te bewegen schoot de hartslag naar 160-170 om vervolgens dan weer terug te zakken naar 135-145. Bloed en urine waren schoon / goed. Bloeddruk onderdruk was 65 (deze is normaal 50 of 55). Op het moment dat het erger word of meer klachten bij komen moet ik contact opnemen en moet vooral rust nemen wat niet zo makkelijk gaat met een peuter en huishouden. Nu moet ik volgende week weer naar de gyn maar ik vraag me af waarom mijn bloeddruk ineens toch lichtelijk stijgt en of het normaal is dat de baby de hartslag zo schommelt? En waarom hun er zo op hameren dat ik rust moet pakken? De kleine is trouwens netjes flink actief in de buik. alvast bedankt voor het lezen .
Goedenavond, Ik kan me voorstellen dat je ongerust was en goed dat je extra gecontroleerd bent in het ziekenhuis. Maar je bloeddruk is echt prachtig. De onderdruk was ietsje hoger dan normaal voor jou, maar nog geheel normaal. Bij een onderdruk van 90 gaan we ons eigenlijk echt zorgen maken of het bloed en urine moeten niet goed zijn, maar dat was niet het geval. Ik denk dat ze rust hebben geadviseerd, omdat je toch klachten hebt, van ondere andere hoofdpijn. Probeer de rust te pakken die je kan. Misschien doet je andere kindje nog een middagslaapje? Probeer dan zelf ook even te gaan liggen. Daarnaast is de hartslag van de baby prima. De basis hartfrequentie is 135-145. Dat is mooi. Het kindje beweegt in jouw buik en daarom stijgt de hartslag. Als wij sporten gebeurt dat ook. Dus dat is een normaal verschijnsel en dat willen we graag zien op een CTG. Gelukkig was alles goed op de controle en hopelijk blijft dat zo! Succes met de laatste loodjes! Groetjes Monique
ik heb nu met mijn man afgesproken dat ik alles nog op heup schouder hoogte doe en hij langzaam aan de rest mee gaat oppakken. de kleine doet helaas geen slaapje maar ik kan gelukkig wel redelijk rustig met haar een uurtje op de bank gaan liggen. dit doe ik bewust op het moment dat het het warmst is op de dag. dan gaan we lekker nog genieten van de laatste weekjes want ik weet zeker dat ik het zwanger zijn nog ga missen. een fijn weekend alvast