Even een dip

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yenolah, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Sinds een paar dagen is er een groot deel van de tijd geen land met Ilana te bezeilen. Ze eet slechts een paar happen en dan maait ze de rest boos weg, is erg druk en kan geen moment zelf spelen (als ik bv met mijn moeder aan de telefoon zit). Ze wil niet meer rustig aan de borst en tot overmaat van ramp merk ik dat mijn productie achteruit begint te gaan deze week. een flesje weigert ze resoluut. Kinderthee wil ze wel graag en ze heeft goeie volle plasluiers, dus om voldoende vocht zou ik me niet druk moeten maken.
    Verder overdag vecht ze tegen de slaap (ze sliep overdag toch al weinig), maar ´s avonds slaapt ze goed in nog en ook de nacht slaapt ze vooralsnog goed door.

Misschien maak ik haar weer drukker met mijn gepieker en versterkt zo haar gedrag en heeft weer z´n uitwerking op mij. Ik weet het niet.
    Vanochtend zag ik het even niet meer zitten. Ben ook steeds bang dat ze niet genoeg eten binnenkrijgt en dat mijn BV ophoudt en ze geen altenatief heeft.
    Mijn man zegt dat ik me niet zo druk moet maken en dat ze goed vrolijk is en bij de laatste controle goed gegroeid was.

Maar soms weet ik het even niet meer.

Bah... nu is ze na 20 minuten al weer wakker en ze was zooooo moe.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ze is in oktober een jaar oud of niet? hoelang heeft ze dit al?
    ze kan inderdaad je onrust voelen maar als ik het zo lees is ze je vooral aan het testen. misschien is ze nu ook snel aan het ontwikkelen? het zou wel bij de leeftijd passen en dat kan haar zelf natuurlijk ook frustreren.
    heel veel sterkte ;)

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ja, ze is zich idd de laatste weken ineens erg snel aan het ontwikkelen en is sinds een week onrustiger. Zou het dan daar aan liggen?
    Die dingen die ze met haar eten doet zien er niet echt uit als uittesten. Vandaar mijn onzekerheid dan. Wel test ze me op andere manieren uit, maar die zie ik dan wel als uittesten en handel daar dan ook naar.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Uhm een sprongetje? zoals jij het beschrijft hoe je dochter nu is, zo is mijn zoon altijd tijdens een sprong... niet eten en niet slapen en erg dwars zijn. Hij slaapt 's nachts dan ook goed (gelukkig) maar overdag hoe moe hij ook is, slaapt hij nauwelijks... kan je niet even gaan kolven om je BV op gang te laten houden? totdat je dochter de borst wel weer hebben?

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ja, lijkt mij ook een sprong te zijn. Niks mee te beginnen en dan ineens is het zomaar weer over. Soms duurt het een week, soms 6 weken. Het is even afzien zo'n periode....

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

11 maanden sprong denk ik, sterkte hoor!

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Is ze met 9,5 maanden niet te vroeg voor de 11 maanden sprong? Ze loopt meestal 2 weken voor op het schema van `Oei, ik groei`, maar dit is wel erg vroeg.
    Kunnen doorkomende tandjes dit niet willen eten ook veroorzaken?

Bij mij is kolven eigenlijk nooit goed gegaan. In het begin kreeg ik er nog wel max. 90 cc uit, maar nu is het net een bodempje van 1 mm :(

Ik las gisteren van een neusspray, maar ik weet niet of ze dat ook hier verkopen en of het zinnig is.

8. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Tja, over dat drinken/eten; mijn zoontje was zo'n 10 maanden en toen ging de laatste fles er zo'n beetje uit...misschien dat ze toe is aan vaste voeding? weet niet hoe dat zit met bv want die van mij kreeg dus de fles en weet natuurlijk niet of je je kindje heel lang bv had willen geven maar misschien is nu het moment gekomen dat ze toe is aan iets anders.

Verder dat slechte slapen overdag; die van mij heeft nooit goed geslapen overdag; 's ochtends vaak een half uurtje en 's middags vaak een half uurtje. Maar inderdaad wel op een gegeven moment erg moe zijn. Ik vond het vreselijk moeilijk maar heb het uiteindelijk los gelaten, dan maar niet. Hij kreeg genoeg kans maar kon gewoon op de een of andere manier niet doorslapen. Heb echt van alles geprobeerd maar niets werkte. Nu slaapt hij alleen 's middags nog maar en de ene keer slaapt hij wel goed, rustig 2 uur achter elkaar, en de andere keer maar een half uurtje...Dan maar niet denk ik dan. Dan kan hij er 's avonds lekker vroeg in en hebben wij lekker wat aan onze avond. Dus misschien moet je toch maar meer loslaten.
    En dat zelf vermaken, tja...die van mij vindt dat nog steeds moeilijk. Hij is ook een manneke dat veel aandacht vraagt, vooral als mams iets voor zichzelf wil doen...dus dat gaat niet echt als hij wakker is...ook dat heb ik nu maar losgelaten, mijn tijd komt wel weer...Sterkte!

Deel Deze Pagina