eisprong / misselijk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ThinkPink1201, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    Zou het kunnen dat telkens mijn eisprong er bijna is dat ik super misselijk ben ? Of heeft dat helemaal niets met elkaar te maken?

2. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Dat kan heel goed hoor. ik heb er ook altijd last van..

3. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    dat wist ik niet, maar is me nu al sinds 2 maanden opgevallen dat ik soms enkele dagen super misselijk loop precies een brok in mijn keel zit, en omdat ik nu telkens onder begeleiding sta weet ik dat dit telkens de periode is dat ik mijn eisprong moet gaan hebben... vreemd zeg !

Ben blij dat ik niet alleen ben ;)

4. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Yep, hier ook! Best vervelend...
    Heb ook wel eens gelezen dat je misselijk kunt worden van de foliumzuurpilletjes.

5. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Ik heb t nu ook sinds 3 maanden. Heb ook erover rondgevraagd en kwam zo erachter dat er veel vrouwen zijn die last hebben van misselijkheid rond hun ei :)

6. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    achteraf gezien, ben ik de 4 rondes na de miskraam onzettend misselijk geweest op de dag van/de dag voor m'n eisprong. De laatste ronde ovutesten gebruikt, en die knalden een eind weg!
    en sindsdien.. En andere reden voor misselijkheid!:D

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Had daar ook last van, ik kon 3-4 dagen voor de sprong al voelen dat het eraan kwam. Misselijk, trekkend en drukkend gevoel in onderbuik, moe ;). Dan een dag na de sprong trok het weer even weg om dan 3-4 dagen voor menstruatie weer terug te komen tot dag 2 van nieuwe cyclus.
    (behalve toen ik zwanger was :D, toen bleef de misselijkheid juist een tijdje weg na de eisprong en voelde ik me heel goed vlak voor NOD. Helaas was het niet blijvend ;), vanaf 5 wkn zwanger heeeeel misselijk...)

8. tulpje87

tulpje87 Nieuw lid

19 sep 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mpo ; dat zou best kunnen... Misselijk van foliumzuur worden. Ik verneem sinds ik het gebruik dat ik daar wel degelijk beroerd van word ... Maar t is goed.. Dus k blijf het gebruiken :D

9. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ik heb het ook, misselijkheid voor/tijdens eisprong. Vorige cyclus zelfs 1 keer zo misselijk dat ik moest braken. Niet zo smakelijk haha.

Wist niet dat je van foliumzuur misselijk kunt worden. Maar als ik er zo over na denk, heb ik het ook sinds ik dat slik. Apart!

Ik ben helaas ook misselijk na eisprong. Ben dus zowat bijna altijd misselijk grrr;) Maar ik blijf het ook slikken, het is tenslotte voor het goede doel!

10. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Dit vond ik op internet over foliumzuur:

Alleen bij hoge doseringen van meer dan 15 mg per dag kan dit medicijn soms bijwerkingen geven. De belangrijkste bijwerkingen zijn dan maagdarmklachten zoals misselijkheid, gebrek aan eetlust en winderigheid, slaap- en concentratiestoornissen, bittere smaak, levendige dromen, neerslachtigheid, opwinding, verwardheid, irritatie en hyperactiviteit.

Komt dus volgens internet alleen voor bij hoge doseringen. Ik vind het dan wel vreemd dat ik (en meerdere mensen) last heb(ben) van misselijkheid terwijl de normale dosering 0,4 mg per dag bedraagt...

11. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oh, ik lees elders dat de misselijkheid minder kan worden als je foliumzuur tijdens het eten inneemt... Ik ga het meteen uitproberen morgen!

12. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    raar hoe dat alles zo afhankelijk is he van elkaar :) ben wel gerust gesteld dat het dus idd van de eisprong kan zijn. Vandaag pregnyl gekregen :)

13. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Meid, ik lees net je blog. Heftig het moment dat je te horen kreeg dat je PCOS had ipv zwanger. Maar ik lees ook dat je nu een mooie grote follikel hebt. Spannend hoor!! Ik hoop enorm dat het mag lukken om zwanger te worden:) Hou je ons op de hoogte?

14. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    ik heb het ook na me ei sprong ben ik 2 weken aan een stuk elke ochtend misselijk!! Leuk he een vrouw zijn hihih

15. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Even voor degene die het willen weten: ik slik nu de foliumzuur, sinds anderhalve week, tijdens mijn eten in en ik ben helemaal niet misselijk meer! Wat een heerlijkheid:) Dus het werkt bij mij goed!

En hoe gaat het met je thinkpink? Ik lees net je blog en over je test van vandaag... Hoop toch voor je dat het heeel snel echt een duidelijk positieve test wordt!

16. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Ow echt? Dan ga ik mijn foliumzuur ook maat eens tijdens het eten innemen... Ben benieuwd!

17. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ja, je kunt het allicht proberen! Ik ben erg blij dat ik te weten kwam dat je van foliumzuur ook misselijk kunt worden, dus bedankt voor de tip:) Anders had ik nu nog misselijk geweest haha!

18. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Graag gedaan :)

Deel Deze Pagina