Baby 6 maanden al weken 5-10 keer per nacht wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kkatinka, Jan 27, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

Aug 6, 2014
    340
    5
    18
    wat als baby al ruim een maand 5-10 (en dan eerder 10, dan 5. Soms uitschieters naar meer dan elk uur wakker) is. Ben al gestopt met bijvoeding omdat het toen echt elk (half) uur wakker worden was. Nu is het om het 1,5 uur ongeveer. Wat ik dan doe is eerst aaien,als dat niet werkt (werkt bijna nooit) dan de borst geven. En wat nog gekker is: sinds twee weken wil baby vanaf 03 uur ‘s nachts ook niet meer naast me in bed, maar huilt net zolang tot ik baby maar weer op mijn borst neem. Dat doe ik sinds een paar dagen maar, anders was het echt tussen 03 en 06 nauwelijks slapen. Nu slapen we dan nog tenminste weer blokken van 1,5 uur.

Ik vind het zo gek, de onrust opeens. Voorheen ging slapen wel goed; om de 3-5 uur een voeding, wat ik helemaal goed vind voor een borstekindje.

Tandjes? Nog niet, maar daar duurt dit al te lang voor, toch?
    Overdag heb ik over het algemeen een heerlijk rustige baby.
    Kan het dat een baby pas na lang liggen oorpijn oid krijgt?

Zelf inslaap vallen lukt overdag over het algemeen best prima, daarom snap ik niks van dit overmatige wakker worden en huilen ‘s nachts.

Wat doe ik zelf? Samen slapen om het voor mezelf zo gemakkelijk mogelijk te maken. Ik weet dat baby’s regelmatig wakker worden, dat deed mijn oudste tot 1,5 jaar ook wel om de 2-3 uur.
    Maar samenslapen en bijna elk uur wakker worden, en halverwege de nacht alleen nog maar vastgehouden willen worden, dat is nieuw voor me.(de eerste weken uitgezonderd.)

Wat wil ik met dit topic? Geen idee, haha. Misschien herkenbaar?tips?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    En evt een speentje geven in de nacht? Voed je de baby in slaap dat hij/zij wakker schrikt merkt dat borst weg is en dan niet wil slapen? Dan evt oefenen met wakker wegleggen.
    Verder zou ik dan idd de baby maar op je borst houden in de nacht dan heeft iedereen in elk geval nog beetje slaap.
    Succes!

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Vermoeiend zeg! Hier ook een 6 maanden oude baby die heel onrustig is. Maar hier helpt samen slapen juist wel goed. Ik zou inderdaad even de oortjes laten nakijken. Want als ik het begrijp slaapt je baby wel rechtop op je borst? Dat zou wel verklaren waarom hij/zijn niet plat wil liggen.

Share This Page