20 weken echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal26, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Owww nog 5 nachtjes slapen en dan krijgen wij de 20 weken echo.
    Ik ben echt zo zenuwachtig.
    Het is niet dat ik negatief ben natuurlijk, en ik ga er ook vanuit dat het helemaal gezond is.
    Maar toch blijft het een beetje in je achterhoofd zitten.
    We willen dus ook weten wat het wordt, en dat vindt ik ook onwijs spannend, het maakt mij totaal niks uit hoor.
    Zijn jullie ook zo zenuwachtig met de 20 weken echo?

2. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik was ook op van de zenuwen voor de 20-weken echo! Dus ik begrijp het wel.

Ook wij weten inmiddels wat het wordt.... je moet er in ieder geval even lekker van genieten, je ziet je kindje toch mogelijk voor de laatste keer op echo voor de geboorte.

Veel plezier.

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nee we laten ook een 3d echo maken.
    Dus we krijgen het nog wel een keer vaker te zien.
    Maar ik ga er zeker van genieten hoor. :D

4. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier ook echo over 5 dagen! Ben best zenuwachtig...beetje angstig maar daar ben ik dus niet de enige in ;)

We gaan er vanuit dat alles goed is en dat wij ook eindelijk zullen weten wat voor mensje we op de wereld gaan zetten!

Veel plezier & groetjes

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb de echo 2 dagen geleden gehad. Ik vond het ook heel spannend, maar ook echt een prachtige ervaring. Ik had gehoopt dat het wat langer zou duren, maar na een kwartiertje was ze al klaar... Wij wilden het geslacht niet weten, en de VK heeft het zelf ook niet kunnen zien. Een verstopkindje dus ;)

Probeer echt te ontspannen en gewoon lekker te gaan genieten van je kindje! Het is zo mooi dat je het hoofdje, de ribbetjes, maar ook de maag en het hartje met 2 kamers/2 boezems kunt zien. Ze heeft bij ons ook even de handjes en voetjes laten zien. *zwijmel* Echt, ga lekker genieten!!

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Was ze binnen 15 min al klaar? dat is wel heel vlug.
    Heeft ze het ook nagekeken dan?
    Want het is toch ook een medische echo.
    Ik moest zeker rekenen op 30 min 45 min

7. Wuppertje

Wuppertje Lid

14 jan 2009
    18
    0
    0
    Docente Engels
    Alphen aan den rijn
    Ik heb vorige week een echo gehad bij 14 weken. Toen vond ik het al een wonder om te zien hoe mijn kindje gegroeid was. Armen en benen waren al duidelijk te zien.

Op 28 mei heb ik mijn 20 weken echo. Ik kijk er heel erg naar uit. Ik ben optimistisch en ga ervan uit dat alles goed gaat. Mijn man kon helaas niet bij de laatste echo zijn, maar hij gaat wel mee naar de 20 weken echo. Ik ben ook erg benieuwd naar zijn reactie.

8. metoyou

metoyou Lid

4 feb 2009
    19
    0
    0
    ik mag pas over 3 weken 1mei voor mijn 20 weken echo en dan ben ik nog niet eens 20 weken maar net 19 wk zal dat een verschil zijn 19 of 20 weken ik loop onder die gyn en ja woon in een dorp dus ja moet iedere keer zo'n 15 a20 kilometer rijden en vandaar dat de gyn mijn echo eerder doet dat scheeld heen en weer rijden maar ja zullen ze met 19 weken net zoveel kunnen onderzoeken als met 20 weken ? stom mischien maar zijn er andere meiden die ook eerder hun 20 weken echo krijgen
    groetjes me tot you

9. Lindsay22

Lindsay22 Lid

3 jan 2009
    7
    0
    0
    kapster
    Vlaardingen
    ik moet morgen om 12 uur voor de 20 weken echo, en ik ben zo zenuwachtig!
    ik haal de raarste dingen in mijn hoofd zoals zou het nog wel in leven zijn, is alles wel goed... ik word echt gek van mezelf!, terwijl ik 2 weken geleden het hartje nog heb gehoord!

10. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik was ook KNALzenuwachtig. pffffffffff. gelukkig was alles goed en vond ik het vooral leuk om onze kleine gup weer te zien.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.278
    36.132
    113
    Wij hadden gisteren de 20 weken echo en was ook heel zenuwachtig! Hier duurde het een klein half uurtje en voor zover ze konden zien is alles goed met ons kleine meisje.

12. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Heel herkenbaar heb een week van te voren bijna niet meer kunnen slapen van de zenuwen.
    Is het een jongetje of een meisje, gezond, klein, groot aaahhh ik werd helemaal gek van mezelf.
    Heb na de echo ook aan iedereen de foto's laten zien die ze maar wilde zien zo trots!!

Meiden veel succes en geniet lekker van je echo!!!

13. Only me

Only me Niet meer actief

Heel begrijpelijk, ik was vorige week ook heel nerveus. En het nadeel was nog eens dat toen wij thuis waren de Verloskundige mij opbelde dat ze iets toch niet vertrouwde... Wij kregen bij die 20 weken echo te horen dat het niertje iets vergroot is en dat het hartspiertje ook iets groot is, maar dit kon geen kwaad en er was niets aan de hand zei ze toen nog.
    Eenmaal thuis dus dat telefoontje, nou ik kon der wel schieten! Ze wilde toch dat ik naar een ander ziekenhuis ging voor een second opinion..
    Maar dat kon pas een week daarna. Ik heb net een week achter de rug die een jaar leek te duren, maar net de echo gehad en het zijn s'oftmarkers' dus inderdaad niet erg, maar wel in de gaten houden. Ik mag bij 30 weken nogmaals terugkomen... ach ja, liever dat ze het nu al zien toch.
    Ondanks alles heb ik genoten van echo, het is zooooo mooi om die kleine daarbinnen te zien en alles tot in detail uitgelegd te krijgen!! :D Zou het zo weer 100 x laten doen die echo :D:D

Veel plezier meiden, en sorry voor mijn misschien ietwat sippe verhaal :(

Liefs, Kim

14. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Had ik ook hoor. Heb afgelopen dinsdag de 20 wkn echo gehad en was een week ervoor al zenuwachtig.
    Maak je geen zorgen, grote kans dat alles goed is. Bij ons wel iig!
    Echt een leuke echo vond ik het niet, omdat we ons kindje eigenlijk nooit in zijn geheel gezien hebben. Ze moeten (logisch) steeds inzoemen op bepaalde gedeeltes.
    Maar het is dan ook geen pretecho.

Maar hoe dan ook, geniet ervan! Altijd leuk je kleintje weer te zien!

15. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    wij hebben aanstaande woensdag de 20 weken echo! IK ben dan al wel 21 weken! dus ik moest nog langer wachten!!! pffff wat duurt het lang!

ben ook echt zenuwachtig! ik ga ervan uit dat het gezond is maar in mijn achterhoofd weet ik dat er ook een kans is dat het niet goed is! dat maakt me bang! Ik wil ook heeeeeeel graag weten wat het wordt! kan me er nog geen voorstelling van maken!

nog een paar nachtjes slapen,plassen,slapen,plassen en dan is het zover!!!

16. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou ik ben afgelopen dinsdag nog naar de verloskundige geweest en ik heb het hartje gehoord :D , Dus daar ben ik niet zo bang voor.
    Maar gewoon dat ze dadelijk zeggen van dat er iets niet goed is.
    Lijkt me zo vreselijk om dat te horen.
    Maar ik ga er echt wel van genieten, want ik kijk er ook weer heel erg naar uit.

Kunnen ze bijna altijd zien wat het wordt, of ook ooit niet?

17. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    hhmmm ik mag ook dinsdag voor de 20 weken echo.
    Begin wel een beetje kriebels te krijgen, maar wil er nu niet teveel over nadenken....
    Ga er nu gewoon maar van uit dat alles nog goed gaat.

18. caroline16

caroline16 Niet meer actief

Wij hebben hem ook aankomende woensdag en ik ben al 2 weken zenuwachtig! ik tel het ook elke dag af hoor.. ben zo benieuwd hoe de kleine eruit ziet, of hij/zij goed groeit, of alles in orde is en we willen het geslacht weten!

Super spannend allemaal meiden, ik stel voor om er allemaal vooral van te genieten!

xx

19. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja wij willen het ook weten.
    Ik ben veel te nieuwschierig :)

20. nicoline86

4 jan 2009
    6
    0
    0
    klantenservice medewerker achmea
    En ik maar denken dat ik wellicht de enige was die zo zenuwachtig aan het hyperen is hahaha.
    Wij mogen volgende week vrijdag voor onze 20 weken echo. Een guo in ons geval. Dat is een extra uitgebreide echo. Ben toch benieuwd hoeveel tijd dat in beslag neemt. Zal ook wel 30 tot 45 minuten zijn. We hoeven eigenlijk niet zo heel zenuwachtig te zijn. We hebben 10 dagen geleden nog een echo gehad van de kleine bij de gynaecoloog. Toen was er al een neusbotje te zien en volgens de gynaecoloog blijkt hier al uit dat het dan niet het syndroom van down zou hebben. Deze kindjes hebben namelijk geen neusbotje. Dit wisten wij niet dus dan valt er wel een beetje een last van je schouders. We gaan er natuurlijk vanuit dat alles in orde is maar toch willen we dat wel heel graag bevestigd hebben as vrijdag en we willen graag weten wat het wordt dus dat is ook heel spannend want 10 dagen geleden zaten de beentjes er mooi voor en ik heb zo'n vermoeden dat het zo blijft. We zullen het zien.

Deel Deze Pagina