Ik ben ongepland zwanger van ons 3e kindje. Nadat we even aan het idee hebben moeten wennen, zijn we er nu ontzettend blij mee. Ons zoontje heeft een aangeboren oog afwijking, waardoor hij uiteindelijk waarschijnlijk blind zal worden en iig zeer slecht ziend. Verder heeft hij een motorische achterstand, hier is verder geen oorzaak voor gevonden en het is (nog) niet bekend of het in verband staat met zijn oogafwijking. We hebben wel te horen gekregen dat dit kindje 25 % kans heeft om dezelfde oogafwijking te krijgen (en dus onbekend of de motorische achterstand daarbij hoort ). Mijn zoontje had ook een heel moeilijke start na de geboorte, hij is gelijk weg gehaald en moest naar de ic. Even kort hoe het met mijn zoontje is gegaan. Nu heb ik vandaag de 20 weken echo gehad, en gelukkig hebben ze geen afwijkingen gevonden. We hebben ook te horen gekregen dat we weer een zoon krijgen. Maar blijkbaar heeft alles met mijn zoontje er meer in gehakt dan ik besefte. Want alles met mijn zoontje komt nu weer boven en ik ben erg bang voor een herhaling. Het lijkt wel of ik het aan het geslacht heb gelinkt, terwijl een meisje het net zo goed kan krijgen. Maar het lukt me nu even niet om dat uit mn hoofd te zetten. Ik wil verder niets met dit topic, maar ik moet gewoon even mn verhaal kwijt.
Erg logisch dat het er ongelooflijk heeft ingehakt met je zoontje. Ben je onder controle bij de gynaecoloog? Als je behoefte hebt aan een luisterend hoor zou je de gynaecoloog kunnen vragen om een verwijzing naar het medisch maatschappelijk werk. Misschien hebben jullie dat tijdens de IC periode van je zoontje ook wel aangeboden gekregen. Ik hoop dat je toch nog een beetje kan genieten van de zwangerschap enne gefeliciteerd met nog een stoere boy!
Ja, ik loop bij de gynaecoloog. Ik heb donderdag een afspraak, dus dan kan ik alles bespreken. Het stomme is dat ik eigenlijk nooit echt beseft heb wat een inpackt die hele periode heeft gemaakt. We werden geleefd en we zijn nog steeds veel in de weer met afspraken en onderzoeken. En ik ben er altijd erg nuchter onder. Maar nu komt het er toch uit, waarschijnlijk ook door de hormonen en de spanning van de echo.
Logisch dat alles wat je eerder mee hebt gemaakt er weer uit komt. Ik sluit me aan bij eerdere reactie; ik zou professionele hulp zoeken om hierover te praten en advies te krijgen hoe met je gevoelens om te gaan. Sterkte en hopelijk kan je nog genieten van je zwangerschap! Toch positief dat ze bij de 20 weken echo geen afwijkingen hebben gevonden!