Ik heb afgelopen maandag een gaatje laten vullen in mijn kies. Ik had er verder geen last van maar er was ook een stuk afgebroken en er zat een behoorlijk gat in. Dus het gaatje hebben ze gevuld maar nu ik heb er echt zoveel last van het lijkt met alsof ik steeds stroom in mijn kies krijg. Is dit normaal?
Ja is normaal. Er zit tenslotte weer gewicht en je zenuw moet eraan wennen dat er weer iets op drukt. Althans zoiets is het. Volgens mijn tandarts normaal en de een heeft er meer last van. Was bij mij na 2 weken helemaal weg.
nou ik had dat ook.. Kon ook niet meer tegen warm en koud .... maar hier kwam er toch mooi een wortelkanaal behandeling aan te pas omdat het gat te diep was geworden na het Boren en de vulling tegen de zenuw aanzat . Ik zou dus toch even bellen voor de zekerheid
Heb ik ook gehad, duurde best lang eerlijk gezegd. Was ook een groot gat. Later had ik het er met de tandarts over en die zei dat een witte vulling ook nog iets uitzet (ofzoiets) en dat je die druk voelt. Maar doet echt zeer, bah. Sterkte.
echt waar pffff dat is flink balen want we gaan ma op vakantie! Echt ik heb nooit wat en dan dit ineens. Ze hebben er wel een beschermlaag op gedaan voor het vullen om te zorgen dat het de zenuw niet prikkelt.
Ik had dat ook en het duurde nog best lang voordat het weg ging (maanden). Ben zelfs nog 2x naar de tandarts gegaan, omdat ik overtuigd was dat er iets mis zou zijn met een zenuw ofzo. Bij die controles bleek alles toch goed te zijn en gelukkig ging die pijn uiteindelijk wel weg
hoe kunnen ze het eigenlijk controleren? Ik had het wel fijn gevonden als de tandarts dit even gemeld had. Best slecht eigenlijk dat ze je gewoon zo laten gaan en niet even zeggen dat je er nog best wel eens flink last van kunt hebben. Ik had er echt geen last van van te voren dus ik heb nu echt flink spijt dat ik het heb laten vullen net zo voor mijn vakantie
Ik heb dat ook weleens gehad. Volgens mijn tandarts kan dat voorkomen en de een heeft er wel last van en de ander niet. Maar ik zou toch je tandarts maandag bellen om te overleggen als je nog last hebt. Misschien wil ie er nog wel even naar kijken of is het wat anders.
Meerdere manieren. Onder andere tikken op de kies (mijn man had eens een ontstoken zenuw en die voelde dat tikken erg goed), bij mij deed dat geen pijn. Verder heeft hij gewoon gronding gekeken en met het haakje zitten porren bij die kies. Ze kunnen evt. ook een foto maken als er echt twijfel is. Mijn tandarts had wel gezegd dat het even gevoelig kan blijven en dat het per persoon verschilt hoelang. Bij mij was het gewoon gevoelig met eten (dan krijg je een pijnscheutje) en met koud en warm drinken. Maar na een tijdje had ik er dus helemaal geen last meer van.
ja het kan ook weg trekken hoor, maar dat dacht ik dus ook..... na 2 keer afgescheept te zijn door de mondhygieniste heb ik het aan de tandarts gevraagd en toen is er een foto gemaakt en bleek dat de vullen te diep lag.... enige optie was wortelkanaal behandeling. ik baalde ook als een stekker, maar na MAANDEN lang pijn en wachten tot het es minder werd, was ik ZO blij dat ik het toch had gedaan.... voelde daarna niks meer, zalig! ik zou dus vragen of hij even een foto kan maken...
ik heb ook ooit een vulling tegen een zenuw gehad. ik verging van de pijn. Het enige dat hielp was een mix van de maximale hoeveelheid pcm en ibuprofen door elkaar. Echt vreselijk. sliep er ook niet van. Was juist dolblij toen die wortelkanaalbehandeling werd gedaan. Alleen de verdoving was al zaaaalig haha!
dan wil je niet weten wat voor pijn ik heb gehad met een wortelkanaal behandeling waarbij 1 kanaal niet gereinigd was :x wat een hel die nacht. ik woonde toen op mezelf maar wat was ik dankbaar dat ik met m,n kussen onder m,n arm bij pa en ma in mijn oude vertrouwde bedje kon kruipen helaas werd het zittend slapen.