even een keer omgekeerd. wie heeft wel genoeg te besteden

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

zwart werken vind ik wel ok..zolang het geen criminele aktiviteiten zijn..niks mis mee vind ik

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik zeg gewoon dat ik even zoveel geld pak en ga hem dan gek maken van nieuwsgierigheid haha... ik doe wel alle financiele zaken regelen thuis (dus hij ziet het geeneens) soms pak ik even tijdelijk van mn creditcard ofzo..

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Bijtjuh: Ik denk dat je aanstaande echt een soort van gaatje in z'n hoofd heeft.. Meid, dit pik je toch niet allemaal? Als ik je reacties zo eens lees, heb ik ook het idee dat je dit eigenlijk ook niet meer wilt. Ben je bang om bij hem weg te gaan? Durf je de stap niet te maken?
    Probeer nog eens te praten met hem, desnoods met een therapeut erbij. Verandert er niks, pak dan je tassen a.u.b. Hier ga je niet gelukkig van worden,want je trekt t misschien nog een tijdje, maar op een gegeven moment ben je uitgeblust!

Liefs

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

mee eens behalve als je een uitkering ofzo hebt dan vind ik het weer not done...

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    wij leven ook goed, hebben een lekker ruim huis (5 2pers. slaapkamers) een flinke tuin. 2 auto's waaronder een superhandige duitse station. ik heb een paard, mn man een hobby die nogal wat centjes kost (restaureren van bepaalde voertuigen). Ik kan ruim boodschappen doen, en we halen ook regelmatig wat. dus geen klachten. we hopen dat t zo blijft maar hebben wel ervoor gezorgd dat we een bedrag achter de hand hebben.

ik vind zwart werken naast een fulltime baan niet erg, je betaald immers belasting. iemand die een uitkering trekt en zich suf beunt, is iets anders.

maar geld maakt niet gelukkig, het is soms een beetje rustgevend, veel belangrijker is gezondheid en liefde!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@bijtjuh, jouw partner is echt een ontzettende klootzak. En een slimme bovendien, want als jij dit toestaan heeft hij het goed voor elkaar. Ik kan niet geloven dat er nog vrouwen zijn die zo leven en je wilt nog met hem trouwen ook! Ongelooflijk!

7. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou dat klopt volgens mij niet helemaal hoor dat ligt toch echt wel een paar euro lager als ik het goed heb

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb dat standaard in mijn aangifte dossier zitten, mocht de BL daarom vragen (want dat kunnen ze). Die papieren moet je gewoon hebben. En mijn accountant doet geen aangifte zonder voor mij ...

Maar genoeg daarover. We moeten weer on topic, ik heb namelijk niet echt het idee dat je wilt veranderen ... we kunnen allemaal wel aan je gaan schudden, maar als jij er niets mee doet dan houdt het op he

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Mijn man is opgegroeid in een arbeiderswijk. Als ze vroeger geluk hadden gingen ze 1 keer per jaar op vakantie in Nederland, met het zwarte geld wat zijn vader had verdiend door bij te klussen. Geld voor luxe dingen was er bij hem thuis niet. Als er iets in huis verbouwd moest worden of je auto was kapot dan regelde je dat zwart via een kennis, scheelde een hoop geld.
    Die instelling heeft mijn man nog steeds. Dus werkt hij ook regelmatig zwart, ook gewoon bij zn eigen werkgever die het trouwens ook aanbied, maar dat terzijde. Ik ben me er ook van bewust dat je met zwartwerken geen belasting betaald en geen pensioen opbouwt, maar belasting betalen doen we al genoeg en een pensioen opbouwen of niet opbouwen dat is ons eigen probleem.

Zelf ben ik altijd verwend geweest, we gingen vroeger gerust 6 tot 8 keer per jaar op vakantie, ik wist niet beter. Overigens bezochten we bijv. wel sos kinderdorpen enzo om te leren dat wij het thuis heel goed hadden.

Momenteel gaan we 2 keer per jaar op vakantie en nog ongeveer 2 weekendjes weg per jaar. Kan alles kopen wat ik zou willen, maar ben geen grote spendeerder. Vind het altijd een sport om iets zo goedkoop mogelijk te kopen.
    2 jaar geleden zijn we getrouwd, afgelopen zomer verhuisd met een nieuwe inboedel dus het spaargeld is hard achteruit gegaan. Toch willen we een grotere auto dus dat zal een 2e hands worden van een paar jaar oud.
    Kan dus niet zeggen dat we rijk zijn, maar slecht hebben we het ook niet.
    We zijn in elk geval gelukkig.

10. lennylenn

deels mee eens...hangt ervan af waarom je de uitkering heb want ja er zijn nog steeds mensen die prima kunnen werken maar dit vertikken.

ik krijg vanaf feb. ww omdat mijn contract niet werd verlengd en ik solliciteer wel door door want ik vind werken gewoon hartstikke fijn en geeft gewoon zekerheid, maar nu ik in deze situatie zit en iemand mij zwart werk zou aanbieden zou ik het niet afslaan tot ik uit de ww was.

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Halloooooo!!?? Geef jij eens antwoord op de vraag of jij gelukkig bent ipv hier omheen te draaien!!

Sorry meiden, ik kan niet zo goed tegen die zielig-doen-berichtjes.. Als ze nou iets met onze kritiek doet, oké, maar dit is zó tenenkrommend. :x

12. lennylenn

minimumloon van 9,00 klopt echt niet. dat is een stuk lager

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bijtjuh ga je wel in gemeenschap van goederen trouwen dan???

Dan kan je daarna heerlijk losgaan :D:D:D

14. lennylenn

ik kan niet geloven dat ze dat wel is...en al zou ze ja zeggen..dan lijkt het mij echt dat ze zichzelf voor de gek houdt en dat wilt geloven.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens. Of toch een troll. ;) In beide gevallen heel sneu.

16. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    wil er wel nog even bij vermelden dat ik geen nieuwe meubels heb, maar marktplaats (wel veel antiek dat in een antiekwinkel veeeel duurder zou zijn, hobby van me)
    onze auto zijn 2e hands, en al wat jaartjes oud. kleding voor mezelf...tja daar heb ik moeite meer, voor mn dochter koop ik graag, maar ook niet alleen merkkleding, heel vaak ook van zeeman of wibra, henk ten hoor.

17. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik kan geen concreet antwoord geven als ik het zelf niet weet. ik zal eens goed gaan nadenken..

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Vanaf een bepaalde leeftijd niet hoor dames. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik namelijk het minimumloon met iets er boven op.
    5,20 kan écht niet tenzijn je een tiener bent ofzo (dus 15/16 jr)
    Bruto dus he dames.

Ontopic:
    Heerlijk toch als je het goed hebt! Waarom zouden er alleen maar zielige topics moeten zijn met mensen die het slecht hebben?
    Als wij het weer beter hebben straks, zal ik er ook trots op zijn en blij mee zijn. En waarom zou dat niet gezegd mogen worden?
    :)

19. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Zoiets vroeg ik me ook af... Ik weet er niet veel vanaf, maar wel dat mijn vriend veeeel meer terugkrijgt doordat we samen aangifte doen! Hij zegt dat een deel eigenlijk van mij is, is goed, maak dan maar over :D

Bijtjuh jeetje... ben nu halverwege dit topic maar verbaas me enorm... Wij wonen samen, niet getrouwd, maar ik ben ook werkloos en zwanger - dus straks eerst even thuisblijfmama. Maar op dit moment heb ik geen inkomen en helemaal geen geld meer op de rekening. Terwijl wel mijn zorgverzekering etc moet worden betaald. En dat doet mijn vriend nu dus voor me, want we zijn een gezinnetje. Hij maakt met alle liefde geld naar me over zodat ik mijn rekeningen kan betalen, en hij betaalt het huis etc. Ik voel me verschrikkelijk afhankelijk, maar het is nu eenmaal zo en als de rollen omgedraaid waren dan zorgde ik voor hem. Daar hou je van elkaar voor.

20. Skye

Skye Niet meer actief

Bijtjuh16: Sorry, maar niet alleen jouw man spoort niet, jij zelf ook niet!! Dit is een manier van leven waarvan ik niet eens wist dat het bestond! Je maakt mij niet wijs dat je zo kan leven en dat je zo gelukkig bent dat je met hem wilt trouwen!!!

Bijna ongeloofwaardig verhaal eigenlijk!!!

Deel Deze Pagina